Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3066412
Vanochtend een goed uur bezig geweest om groentenmix voor Sofi te maken.
Toen ik het in mijn diepvriesbakjes deed, zei ik nog tegen Leo: het lijkt net babyvoeding  :biggrin2:

Ik ben dus zo gek om regelmatig biologische groente te kopen, wassen, snijden, pureren, portioneren, invriezen en daarna de keuken weer op te ruimen - dat allemaal voor mijn hond.
Nou hebben wij geen kinderen - nooit gewild maar dat is weer een ander onderwerp.
Hadden wij een baby gehad, dan zou ik mij voor kunnen stellen zelf babyvoeding te maken in plaats van potjes te kopen.

Vandaar de vraag aan de moeders op BP: hoe deden of doen jullie dat met babyvoeding.
Gebruik(te) je standaard potjes kant en klaar van Olvarit o.i.d., bij uitzondering potjes of nooit en waarom die keuze?
#3066416
Ik ben dan wel geen moeder, maar ik weet dat mijn zus en haar man geen babyvoeding kochten / kopen voor hun spruit. de kleine at / eet gewoon met de pot mee. In het begin werden dan de groenten voor de kleine apart gekookt, deze werden dan gepureerd en in een ijsblokjesvorm ingevroren. Als het etenstijd was werden voor de kleine dan wat blokjes in de magnetron ontdooid, die at hij samen met wat aardappel. Toen hij wat ouder werd at hij "gewoon" met de pot mee.
#3066419
Zelf geen kids, maar een vriendin van mij koopt nooit potjes.
Zo ongeveer alles wat ze zelf eet gaat, ongekruid, de blender in.

Toen ik met mijn kiezen zat pureerde ik fruit. Was echt heerlijk.
Heb ook een potje gehaald toen ik geen fut had en manlief van huis was. Die troep was echt niet te eten!
Ik geloof echt niet dat daar alleen fruit of dergelijke in gaat.
#3066425
Toen mijn kinderen nog klein waren kookte ik altijd zelf . Heel simpel,  hetzelfde als wat wij aten maar dan niet gekruid/gezouten.
Dus dan stond er naast onze pannen een steelpannetje met een aardappel en wat groente. , dat pureerde ik met wat gekookt gehakt, vis of kip in de blender. Ik had wel wat potjes in voorraad,  voor als we onverwachts weggingen ofzo.
#3066440
Lang geleden toen ik nog een Plukje was at ik ook gewoon met de pot mee. Mijn moeder is niet zo van de aardappels dus van rijst tot spaghetti aan toe ging even in de blender  :biggrin2: Gewoon meekoken/bakken en voor het toevoegen van zout, kruiden etc wat voor mij uit de pan halen.
Kreeg ze vervolgens op d'r kop bij het consultatiebureau dat ik te weinig aardappels at  :D Maar ben er best groot mee geworden  :)
#3066468
Mijn kinderen aten vroeger met de pot mee. Dat was 30/25 jaar geleden.
Mijn zoon heeft een zoontje van 16 maanden nu. Die heeft eerst flesvoeding toen alles uit een potje gekregen. En dan ook nog opgewarmd in de magnetron. Koken deden ze nooit, ook voor zichzelf niet.
Of op het werk eten of bij schoonmama of friet/pizza etc.
Dit geheel tot mijn ongenoegen. Maar ja, ga je dr maar eens mee bemoeien. :-X
Tot een keer bij ons op een BBQ ik het toch niet kon laten en vroeg oprecht tot hoe lang ze hem potjes wilden blijven geven. Of tie straks op de basischool ook een potje mee krijgt voor in de middagpauze.
Daar hadden ze nog niet aan gedacht.
Tot mn verrassing kreeg ik dieZelfde week een appje waar ie een heerlijk bordje "normaal" eten zat te smikkelen.
Ze koken nu vaker, gaan wel vaak uit eten maar ook dan eet ie gewoon mee.
Blijkbaar zijn ze er toch over na gaan denken.
Mijn dochter heeft een baby van drie maanden en die heeft de beschikking tot een lopend buffet.
Borstvoeding dus.
#3066471
Mijn kinderen aten gewoon met de pot mee  :biggrin2: oh nee, nooit iets gepureerd trouwens...waarom pureren?
Soms kocht ik weleens een potje Olvarit (of het equivalent ervan in Italie), handig voor op reis of als er weinig tijd was. De kinderen vonden het heerlijk, ik niet, leek wel karton.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 31 jan 2015, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3066478
Onze kindjes aten zelfgepureerde en zelf bereide "potjes".
We hadden alleen een potje bio-fruitmoes uit de winkel voor in de luiertas zitten voor nood. Lekker lang houdbaar  :biggrin2:
Zo gauw het kon aten ze met de pot mee (niet te gekruid). Ik had eerder ook altijd een paar zuurdesem boterhammen bij me voor onderweg. Nu redden ze het wel even zonder eten  :P
#3066523
Ik heb een paar potjes in huis. Gekregen bij babydozen. Die heb ik wel eens gebruikt als wij ongezond aten. Maar ik vind ze vies.
Fruitmoesjes vind ik wel redelijk lekker.
Dwayne krijgt amper iets gepureerd. Vanaf dat hij vaste voeding krijgt eigenlijk gewoon grote stukken. Behalve zoals vandaag hadden we rode bieten. Die krijgt hij als stampot en 'voeren' we hem. Maar meestal eet hik gewoon zelf met zijn eigen handjes. Vanaf het aller eerste hapje :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door