Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door miik
#3066143
Ik was zomaar nieuwsgierig naar de Anco Roots boomwortel....
(nav het topic over de hertengeweien).
Een tijdje terug hebben een aantal mensen deze aangeschaft volgens mij... bevalt die nog ?
Geven ze af ? Krijg je er langzaam rode honden van ? Zijn ze snel op ?
Dusss... nieuwsgierig naar jullie ervaringen !
Door miik
#3066156
pluk schreef: Ligt hier al maanden onaangeroerd. .
Mocht je hem willen herplaatsen, dan wil ik hem wel overnemen, kom wel vaker in nootdorp.....
Door Suzanne
#3066160
Hoe zit het met de hardheid, het verstopt raken van honden?
Ze knagen toch gewoon dat spul op? Het is in mijn beleving echt veel te hard, het is hout, dus splinter het en kan het darmschade veroorzaken..  ik vind ze echt zo gevaarlijk ;-(((

Suzanne
Door miik
#3066168
Nee, het is wortel hout, dat is "bros"(andere structuur)en splintert niet....
En je moet altijd kijken naar je hond, als je een stafford hebt, dan breekt hij misschien zijn tanden als hij het doormidden wil bijten, maar dat doen die van mij niet, ook niet met gewei stukken, die schrapen alleen....
Door Suzanne
#3066172
miik schreef: Nee, het is wortel hout, dat is "bros"(andere structuur)en splintert niet....
En je moet altijd kijken naar je hond, als je een stafford hebt, dan breekt hij misschien zijn tanden als hij het doormidden wil bijten, maar dat doen die van mij niet, ook niet met gewei stukken, die schrapen alleen....
Ik heb er 1 in mijn handen gehad en "bros" was dat heel beslist niet. Kei- en keihard! Net zo hard als gewei en dat vind ik ook al een dikke vette nono. In ieder geval voor mijn honden.

Ik zie het wel 's op foto's, die "roots".. dan liggen er toch stukjes naast.. die van mij vreet dat op, gegarandeerd en je maakt mij niet wijs dat dat verteert...

Suzanne
Door Lizzy
#3066270
Ze lijken keihard maar dat zijn ze niet. Zodra de hond er op begint te kluiven, wordt het materiaal zachter. Toch krijgen ze er geen stukken af. Hier vinden ze het wel leuk. Ik heb een mand vol met geweien en boomwortel liggen en ze pakken er naar behoefte af en toe wat uit. Ze kluiven er af en toe wel op. En ze gooien er af en toe wat mee.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3066303
Flow vind haar boomwortel maar zo zo. Hij ligt in de tuin, ze kan hem pakken wanneer ze maar wil maar heeft toch nog steeds voorkeur voor een oude tak of een stuk haardhout. Ze gebruikt hem wel af en toe voor sloopwerkzaamheden maar om nou te zeggen goh wat speelt ze er veel mee.. neuh.
Door Borke
#3066305
Dat klinkt als iets wat Sofi leuk zou vinden en Sofi vindt bijna niets leuk.

Hertengewei, daar knaagt ze graag op, ze schraapt er op en doet er enorm lang mee.
Waar kopen jullie dat, linkje?
Door Sultan
#3066312
Hier vallen ze ook goed in de smaak! En hard zijn ze absoluut niet zodra er op geknaagd wordt. Enige nadeel is dat er overal stukjes liggen, maar die stofzuigeren de honden meestal wel weer op :)
Door fransbulletje
#3066325
Jules en Hugo vinden er niets aan, heb ze weggeven.
Ze hebben ook een Torgas wortel daar wordt meer opgekloven .
Door Suzanne
#3066335
Sultan schreef: Hier vallen ze ook goed in de smaak! En hard zijn ze absoluut niet zodra er op geknaagd wordt. Enige nadeel is dat er overal stukjes liggen, maar die stofzuigeren de honden meestal wel weer op :)
Die stukjes zou Rowan opeten ;-)  en dat lijkt me nou dus juist het probleem ;-(

Suzanne
Door keetje
#3066345
Ik lees even mee. Zag vanmorgen een mailtje in mijn box hierover. Luna heeft zo'n plat stuk gewei en is daar bij tijd en wijle redelijk aktief mee. Ik merk ook niets wat betreft haar tanden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door