Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door cheeta
#3066033
Wat doe jij, als sàvonds om 22.00 uur de bel gaat en je verwacht niemand, doe jij open?

Gisteravond op tijd onder de douche en lekker mijn bed ingekropen goed boek erbij..., gaat de bel...(als hier de bel gaat is het de postbode :) ) en ik verwachte niemand,
Ik ben er niet uit gegaan en heb ook niet gekeken wie het was, om te zien wie het zou kunnen zijn moet ik door de slaapkamer van mijn jongste dochter maar ik loop liever geen risico dat ze wakker wordt ( 3 jaar oud).
Toch een aardig tijdje er over nagedacht, wat als? Het de buurvrouw is die hulp nodig heeft? ( ik woon hier net een half jaar en zij heeft mijn telefoonnummer niet), was het misschien onguur volk?, ik heb geen idee wie het geweest zou kunnen zijn.

Zou bij jullie de deur zijn open gegaan??

Ter info: in een rustige woonwijk in Zwolle en verantwoordelijk voor mijn twee kids van 12 en 3
Door DJ_Doerak_Tucker
#3066034
Hmm... Als ik alleen zou zijn zou ik ook niet open doen. Als ze je hulp nodig hadden of zouden weten dat jij het raar vindt dat er aangebeld wordt omdat jij diegene niet verwacht zouden ze wel iets geroepen hebben denk ik dan.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3066035
ik heb een haak op de deur, als je die dicht doet, kan de deur nog maar op een kier open en kijk ik wie het is........ als mijn onderbuikgevoel nee zegt doe ik helemaal niets............
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3066037
Lastig, als ik alleen zou zijn zou ik ook niet open doen. Maar ik gluur altijd wel. Ik kan vanaf het badkamer raam net zien wie er voor de deur staat. Ik denk ook dat als iemand hulp nodig heeft die misschien vaker aan zal bellen of roepen.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3066038
Heb daar eigenlijk niet eens over nagedacht :0 ook als ik 's avonds niemand verwacht en de bel gaat doe ik de deur gewoon open :0. Misschien in het vervolg ook niet meer doen... Ik heb in men woonkamer een klein raam, waardoor ik precies kan zien wie der aan de voordeur staat. Nadeel hier is dat ik omringt ben door ouderen. Het is we eens voorgevallen dat ze aanbelden zonder dat we iemand verwachten, was het een oudere vrouw die der huis niet meer terug vond :0 bleek dement te zijn :S maar het is toch iets om over na te denken!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door *Natasja*
#3066043
Wij hebben sinds kort een bel waarmee we binnen op een schermpje kunnen zien en horen wie er voor de deur staat, ik vind het ideaal!
Gebruikersavatar
Door cheeta
#3066048
[quote="*Natasja*"]
Wij hebben sinds kort een bel waarmee we binnen op een schermpje kunnen zien en horen wie er voor de deur staat, ik vind het ideaal!
[/quote]

Dat lijkt mij een fijne oplossing, scheelt ook weer een pieker uurtje :D
Duur?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3066067
;D Ik kan wel zeggen dat ik dat niet zou doen, maar ik heb ooit om 03.00u de deur opengedaan nadat ik wakker was (aan)gebeld, zonder sleutels in m'n hand, zonder lenzen in, zonder telefoon in m'n hand, in m'n badjas, op m'n blote voeten, midden in Den Haag.

Was het iemand geweest die kwaad in de zin had (deze was alleen maar stomdronken bij het verkeerde huis aan het aanbellen), of had ie me naar buiten getrokken en de deur dichtgeslagen, had ik niks maar dan ook niks kunnen doen.

Briljante actie, al zeg ik het zelf.  ::) :biggrin2:
Door inni
#3066069
Ik roep om te vragen wie en wat er is. Niet opendoen zien ongure misschien als "niet thuis". Hier valt het wel 's voor, nu minder dan vroeger, we wonen tegenover een discotheek.
Door keetje
#3066075
Ik niet. Hoeft ook niet, ik kan binnen op een schermpje zien wie er voor de deur staat. Ook wie achter bij mijn poortdeur staat. Als er een onbekend iemand staat gaat bij mij de deur dus niet open.
Door Shanti en co
#3066078
Ik zou open doen. Shanti mag altijd meelopen tot een meter of twee van de deur af, goed in zicht voor degene die aanbelt.
Bij ons bellen regelmatig de buren aan voor een pakketje wat bij ons geleverd word, of collectanten of mensen die even langskomen om te kletsen/iets te overleggen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door