Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Elf
#3065693
Naar aanleiding van een opmerking in een ander topic (weet niet meer welk  :-[) ben ik benieuwd wat jullie van mijn stelling vinden: Je wordt in Nederland beoordeeld op de auto waarin je rijdt.

Zelf heb ik die ervaring namelijk zeker wel. Niet dat ik er wakker van lig maar ik blijf het heel bijzonder vinden dat mensen blijkbaar aan de auto waarin ik rijd denken te weten wat voor type mens ik ben ::).

Een kleine toelichting: Ik rijd in een zogenaamde 'dikke patsbak', 'PC-Hoofttractor'. Als ik bijvoorbeeld van rijbaan wil wisselen omdat ik ergens de weg niet weet en te laat zie dat ik toch linksaf moet dan zijn de opmerkingen en bijbehorende gebaren niet van de lucht. Ik ben dan 'asociaal in die patsbak' en word dan dwarsgezeten door auto's die me niet door laten rijden. Als ik wat moeilijk aan het inparkeren ben dan komt dat omdat ik 'in zo'n grote dure leasebak' rijd (niet waar, is onze eigen auto). Om het allemaal nog patseriger te maken  ;) heb ik ook de beschikking over een kleine auto. Als ik in mijn mini rijd krijg ik overal voorrang, wordt er vriendelijk gekeken als ik van rijbaan wissel en geduldig gewacht als ik onhandig inparkeer...

Waarom vinden mensen mij leuker als ik in een kleine auto rijd?  :)
Door eelke
#3065697
In mijn ka werd ik altijd in gehaald, al reed ik zelf al 130 waar je 120 mag. In mijn berlingo is dat niet. Ik heb het idee dat dat best wel voordeelloze auto's zijn, want daar merk ik niks in eigenlijk.
Door Nadia
#3065709
Ik denk ervaring. De meeste van zo'n auto's zijn snel. En al vlot is het werf gebruik daarna.
Zelfde "ervaring" dat men meent dat aan de andere kant van het lijntje bij de Stafford een aso loopt.

Daarnaast zulke auto's zijn mooi. Vallen op. Dus trekken ook je ambacht een blijven makkelijk in je geheugen hangen.

Ben wel benieuwd wat voor patserbak jij rijd :D
Door Lizzy
#3065719
Misschien omdat mensen in bepaalde merken patserbakken zich soms echt meer dan asociaal gedragen op de weg? Dus ja, daarmee creëer je wel een vooroordeel en lijden de goede onder de slechte. Vooral toen ik nog een Suzuki Alto uit het jaar prik had, werd ik regelmatig pikaal van de weg gereden door eigenaren van patserbakken. En nu ik een oude Renault Kangoo heb en ik met 120 km per uur een vrachtwagen in wil halen, vinden ze ook dat ik door de vrachtwagen heen terug moet op de rechterrijstrook. En hangen ze ongeveer IN mijn bumper.
Door sella
#3065723
Nu ik in de grand espace rijdt heb ik juist minder last van klieren die me blokeren.
Maar we verzuchten op lange ritten wel eens is het vandaag zwarte kleine autototjes verveel dag ofzo, dan valt het weer op dat het witte of groene zijn die erg risiscovol rijden.
Ik heb eerder een kjikje op die kleine autotjes, omdat ik zoiets heb je bent meteen ingeblikt met een aanrijding :-X
Eerlijk is eerlijk een pateserig jachie in een heel oude bmw noemen we een pooierbak eigenaar.
Door Lil
#3065727
Ik rijd in de Vectra het fijnste, hoewel die auto vanwege leeftijd alles behalve fijn rijd.
Ik kan invoegen zonder problemen, wordt niet in mijn bumper gehangen etc etc.

Rijd ik in mijn Twingo, wordt ik niet ertussen gelaten. Waarom niet, ben ik langzaam ehhhhh ik voeg in met 100 km/h op een korte berg op gaande invoegstrook.

Gister: ik reed 140. Je mag 130 en ik moest door de vrachtauto heen terug naar rechts (die rijden dus 80), want ik was te langzaam. Niet 1 keer, niet 2 keer.... en dan rijd je 140....

Rijd ik met de Vectra 115 ipv 130 houdt men afstand, kan ik gewoon inhalen, zit niemand op mijn bumper, wordt er niet met lichten geknipperd. DAt is 25 km/h minder.

Echt niet normaal hoe men reageert op het type auto dat je rijd, ik rijd met beiden meerdere keren per week dezelfde stuk autosnelweg dus tja ligt niet aan tijdstip etc maar echt aan de auto die ik mee kan nemen.

Nog zo iets Twingo heeft draaicirkel van 10,4 m. Vectra heeft draaicirkel van 9,1 m. Zeggen ze als ik met de Twingo extra moet steken altijd: met mijn bmw draai ik hem zooooooo erin. Ja, die heeft een draaicirkel van 8,6 m die van mij van 10,4. Het is niet dat ik niet kan rijden het is dat dat ding dat gewoonweg niet kan, fysiek niet. Als ik het stuur op max heb dan staat het op max he dan kan ik niet nog scherper draaien. Maar toch ligt het dan aan mijn rijstijl hoewel ik op dezelfde parkeerplaats de Vectra uiteraard ook in 1 keer draaien ligt het dus aan mijn belabberde rijkunst  ::)
Door Elf
#3065728
O, ik lach er ook om hoor. Maar ik blijf het heel bijzonder vinden dat alleen het wisselen van auto zoveel verschil maakt in hoe men tegen mij aan kijkt...

Nadia, ik rijd een BMW X5
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3065729
Elf schreef: Waarom vinden mensen mij leuker als ik in een kleine auto rijd?  :)
Waarom als ik in een kleine auto rij, word ik als (oudere) vrouw van de weg gereden, door grote auto's?
waarom als ik in een grote auto rij, bedenken ze zich ineens wel 2x?
Waarom vinden m.n. mannen in snelle auto's dat ze een motorrijder moeten uitdagen om wie het hardst rijd/op trekt?
Waarom kunnen mannen niet hun verlies nemen dat een oudere persoon hun in een suffige autootje sneller optrekt dan zij in model duur en moeten ze toch even laten voelen dat ze tig pk's meer hebben?
Waarom vinden zoveel mensen dat ze maar op een labrador moeten afkomen om te aaien zonder te vragen?
Waarom word de labrador nog steeds gezien als de ideale hond die zichzelf opvoed?
O nee we hadden het over auto's  ;)
Ik weet in ieder geval wel dat als ik het geld had het liefst in een hele grote dikke hoerenbak, sorry pc hoofd traktor zou rijden, ten eerste omdat ik ze gaaf vind, maar ook omdat je dan in ieder geval gezien word.

Maar als ik jou goed begrijp kan ik beter in een mini gaan rijden  :biggrin2:
Wat ik me wel afvraag, heb je een man? Nee niet de vraag hoor, maar rijd hij ook in beide auto's? En heeft hij dezelfde ervaringen? Denk dat je als vrouw voor lief word aangezien in een mini en je maakt een fout/rijd verkeerd, en een man als sukkel en rij maar lekker door naar de volgende afrit.
Wat voor hoerenbak/pc hoofd traktor hebben jullie? (ik schrijf hoerenbak, omdat mijn man ze walgelijk vind, en ik gaaf, geef mij maar een tja  noem het nu maar de nette versie pc hoofdtraktor  ;D)
Door Elf
#3065735
Meneer Elf heeft dezelfde ervaring.

De mini is inderdaad een goede optie: Vrijwel iedereen vindt dat een leuke auto en hij wordt ook voldoende serieus genomen. Heb m al 10 jaar maar kan er geen afscheid van nemen... ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3065737
Och zijn er genoeg die een vw transporter niet voor hun willen hebben en dan gat snel dichtrijden. Ik begrijp dat je minder zicht hebt als er een transporter voor je rijdt ja, maar toch flauw. Och ja de transporter is al oud en van nodige deuken voorzien, dus dat werkt nog intimiderender, dus dat gat dichtrijden is zo voorbij  :P (dan ben ik de aso) Helaas gaan we binnenkort afscheid nemen van het bakkie.
Moet zeggen dat de galaxy ook ontzag inboezemd, maar nu over de vooroordelen, duitse nummerplaat, daar wordt je ook vaak mee gepest op de weg zeg! Serieus hoor, mensen die het vertikken je ertussen te laten, opzettelijk links blijven rijden etc.
Ik heb een vooroordeel over mercedessen, heb je eindelijk het geld om hem te kopen, ben je al zo oud dat je niet meer kunt rijden  ;D

Eigenlijk komt niet kunnen rijden, niet durven rijden, of telefoneren of met iets anders bezig zijn heel veel vaker voor dan last van "patserbakken". Dat meen ik serieus.
Ik heb laatst voor het eerst een idiote patserbak gezien, nouja pickup, schrok me wild toen die plots ons inhaalde op een 60 weg, verrekte aso, niet het inhalen maar de manier waarop. Verder naar voren reed een traktor met auto's erachter, ik kon het me al visualiseren en jawel hoor, hij komt plots van achter aanzetten, andere auto's wilden de traktor voorbij of alvast voorsorteren voor versmalling/padenstoel want die liggen er ook, en dus boem. Goh wat raar nou?

Maar ff, toen ik ooit met pech heel ongelukkig voor een kruispunt stond he, in de spits, wilde niemand me helpen, iedere net gekleedde had haast om naar zijn werk te komen. Wie hielp er, een dikke bmw, die te hard reed met zo'n jochie met kettingen enzo erin .  ;D ;D ;D EN hij was heel beleefd.
Door keetje
#3065738
Ja, er zijn vooroordelen. Wij rijden in een Mercedes ml320 4x4.

Is de enige auto waar regelmatig krassen overgetrokken worden op ons plein en ook de enige auto waar, toen we hem net hadden, gezegd werd, ja, je kan wel zien waar het geld zit. 't was al een oudere auto toen we hem kochten en we kregen een goede inruil voor onze vorige, een Hyundai bus.  Als er nu geld te sprake komt wordt er altijd tegen ons gezegd. niet klagen, jullie hebben een Mercedes. Wij klagen niet, kunnen hem rijden maar moeten daar , misschien, andere dingen voor laten. Is een kwestie van keuzes maken.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3065743
keetje schreef: Ja, er zijn vooroordelen. Wij rijden in een Mercedes ml320 4x4.

Is de enige auto waar regelmatig krassen overgetrokken worden op ons plein en ook de enige auto waar, toen we hem net hadden, gezegd werd, ja, je kan wel zien waar het geld zit. 't was al een oudere auto toen we hem kochten en we kregen een goede inruil voor onze vorige, een Hyundai bus.  Als er nu geld te sprake komt wordt er altijd tegen ons gezegd. niet klagen, jullie hebben een Mercedes. Wij klagen niet, kunnen hem rijden maar moeten daar , misschien, andere dingen voor laten. Is een kwestie van keuzes maken.
Dat klinkt hetzelfde als bij mijn landrover,ook die is menige keer gesloopt,jaloezie denk ik  >:(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door