Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Rean
#3063095
Voor onze hondjes ben ik op zoek naar een goed menu.
Ik vind het samenstellen van deze en de spullen aanschaffen nog erg lastig.
Zouden jullie mij misschien kunnen ondersteunen en uitleg verstrekken wat ik het beste kan doen?

Stafford teef weegt 26 kilo
herder kruising weegt 31 kilo

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3063154
Ha Rean,

Ik vond het de 1ste keer ook knap lastig om een goed, uitgebalanceerd menu voor Diza samen te stellen.
Hiervoor heb ik de verschillende infotopics (zoals deze:http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg257449) gelezen.
Hierin kun je precies lezen hoeveel jouw hond ongeveer nodig heeft en wat je het beste kunt geven.

Als je aan de hand van deze gegevens een menu voor je honden hebt samengesteld, dan kan je deze plaatsen op het forum en eventuele tips vragen.

In 't begin is het ff werk, maar uiteindelijk kan je het dromen.

Succes ermee!

Judith
Gebruikersavatar
Door Rosanne
#3065658
Ik schrik een beetje bij de hoeveelheid bot wat de rekenhulp weergeeft. Bij KVV is de samenstelling meestal rond 70% spiervlees, 15% orgaan en 15% bot. Dit houd ik nog steeds aan. Doe ik nou mijn honden tekort? En waar komt dit rekenwonder vandaan als ik vragen mag? Is dit wetenschappelijk onderzocht? Zou een dier die een prooi doodt, starten met beenderen om vervolgens wat spiervlees te nuttigen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3065677
Het is ook geen kaalbot , goed bevleesd bot , KVV zal kaalbot bedoelen, ik hou de rekenhulp aan en het gaat hier super, goed naar de ontlasting kijken daar zie je het aan
#3065714
[quote="Rosanne"]
Ik schrik een beetje bij de hoeveelheid bot wat de rekenhulp weergeeft. Bij KVV is de samenstelling meestal rond 70% spiervlees, 15% orgaan en 15% bot. Dit houd ik nog steeds aan. Doe ik nou mijn honden tekort? En waar komt dit rekenwonder vandaan als ik vragen mag? Is dit wetenschappelijk onderzocht? Zou een dier die een prooi doodt, starten met beenderen om vervolgens wat spiervlees te nuttigen?
[/quote]

De rekenhulp adviseert 50% vleesbot maximaal. Vleesbot is bijvoorbeeld een kippenpoot. Dat is 50% bot en 50% vlees. Dus eigenlijk geen je dan 25% bot :)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door