Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thurin
#3065285
Ben net terug van mijn wandeling met de honden. Nu heeft Barnie tijdens de wandeling een snee in zijn voetzool opgelopen. Het bloed niet maar is zeker een centimeter groot.

Wat kan ik nu het best doen? Het met rust laten of toch maar naar de DA? of insmeren met honingzalf en intapen?

Hij vind zichzelf heel zielig nu
Laatst gewijzigd door Thurin op do 29 jan 2015, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#3065294
Is het diep?

Edit: hier regelmatig geschaafde of gescheurde voetzooltjes bij Doerak. Ik doe er weinig aan behalve schoonhouden met een oplossing van Hypercal tinctuur. Evt calendula zalf erop als hij gaat slapen en rustig aan doen, rare bewegingen voorkomen zodat het kan genezen.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op do 29 jan 2015, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#3065314
Mijn  zoon had dit probleem enkele weken geleden met zijn labje. Na overleg met de DA is er niet meer aangedaan dan beschermen tegen vuil en  nu ook zout. Hechten op die plaats is moeilijk en scheurt te vaak uit.
.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3065407
Thurin schreef: Ben net terug van mijn wandeling met de honden. Nu heeft Barnie tijdens de wandeling een snee in zijn voetzool opgelopen. Het bloed niet maar is zeker een centimeter groot.

Wat kan ik nu het best doen? Het met rust laten of toch maar naar de DA? of insmeren met honingzalf en intapen?

Hij vind zichzelf heel zielig nu
In elk geval oppassen met strooizout nu.

Ik deed het in de soda en als hij geen pijn heeft bleef ik ervan af.
Door Lil
#3065514
Ik ben ooit met mega bloedbad naar da geweest. Die kon behalve verbinden niets. Dus ga ik voor zo iets niet meer naar de da. Een minder grote scheur (maar beetje bloed) laatst met groene leem gedicht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door