Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door java
#3065406
Heeft iemand ervaring/mening over het ontwormmiddel 'wormfree' van www.dierendokter.nl
Mijn honden hebben telkens een wormeninfectie van verschillende wormen de laatste 1 1/2 jaar, ze zijn in die periode verschillende keren ontwormt zonder resultaat. Pillen van de DA....
Voor die 1 1/2 jaar (10 jaren) nooit last gehad van wormen hoe dat nu zo ineens komt ? Er is niets veranderd in hun leef of eetgewoontes. Het gaat over 3 honden.

gr. Will
Door Lizzy
#3065687
Ik zie geen wormfree op deze website. Wel op deze: http://www.huisdierendokter.nl/inbijslu ... mfree.html

Op de website die jij geeft, daar hebben ze Herbal Wormer. Dit zit er in:

De ingrediënten van Herbal Wormer zijn: Cascara Sagrada Bark, Barberry Root Bark, Fennel Seed, Senna Leaves, Rhubarb Root, Ginger Root Anise Seed Powder, and Cayenne.

Per ingredient kun je opzoeken wat het doet. Er zit niks bij waarvan ik nou denk "nou, dat zou ik nou ook geven zou mijn hond wormen hebben". Eerlijk gezegd. Ik zie wel wat dingen die Juliette de Bairacli Levy zou geven zoals Senna Leaves. Die hebben een licht laxerende werking.

Mag ik vragen, welke wormen hebben ze gehad? En hoe kwam je daarachter? Was dat middels een wormonderzoek van het Woud bijvoorbeeld?
Door java
#3065708
Lizzy

Het gaat over haakworm ++  spoelworm ++ zweepworm ++ coccidiën + ze zijn het laatste 1 1/2 jaar behandeld met 1ste keer met Milpro na de 2de uitslag met procox en de laatste keer weer met Milpro. Ze zijn gecontroleerd door Het Woud. Na de laatste med niet meer gecontroleerd, dat zou dan deze mnd weer moeten. De kruisjes achter de wormen verschillen wel eens van een tot drie kruisjes.

Mijn vraag was inderdaad of wormfree van huisdierendokter veilig gegeven kon worden, heeft hier iemand ervaring mee? Ik begrijp niets van de bijsluiter van de middelen die erin zitten. Als voorzorgsmaatregel.....ter verkoming van wormen. Ze zijn helemaal toppie fit voor hun leeftijd en ik heb nog nooit een worm gezien in hun ontlasting. Ze eten hun hele leven al versvlees voeding/kvv.
Leeftijd 12 1/2 - 11 en 7 1/2 jaar

gr Will
Door Lizzy
#3065715
Dat zijn Chinese kruiden, bij huisdierendokter. Ik heb geen verstand van Chinese kruiden. Het is wel vreemd, dat ze zo vaak last hebben van wormen.... Tannetje Koning heeft Chinese geneeskunde gestudeerd en zij is holistisch DA. Misschien kun je een telefonisch consult bij haar aanvragen? Kun je ook gelijk het middel van de huisdierendokter overleggen... Dat er wat moet gebeuren lijkt me ook wel duidelijk. Alsmaar ontwormen is ook niet geweldig....
Door Martine-Tom
#3065717
Heb je ze wel eens 3 dagen aan de lijn gehad voor je ontlasting instuurde. Als ze iets van straat eten kan het ook een passage zijn, en als ze zovaak een besmetting hebben zou dat zomaar eens kunnen. ALs je dat nog niet gedaan hebt zou ik denk ik eerst eens ontlasting opsturen nadat ik 3 dagen zeker weet dat ze niks van de grond gegeten hebben.
Door Lizzy
#3065861
Martine-Tom schreef: Heb je ze wel eens 3 dagen aan de lijn gehad voor je ontlasting instuurde. Als ze iets van straat eten kan het ook een passage zijn, en als ze zovaak een besmetting hebben zou dat zomaar eens kunnen. ALs je dat nog niet gedaan hebt zou ik denk ik eerst eens ontlasting opsturen nadat ik 3 dagen zeker weet dat ze niks van de grond gegeten hebben.
Ik denk eigenlijk dat het met 2 of 3 kruisjes (de ernst van de besmetting) niet meer om een passage gaat..... Maar, 3 dagen aan de riem uitlaten is zeker een hele goeie tip, het proberen waard!
Door Lizzy
#3066281
Ik zou zelf gewoon een van die natuurlijke middelen proberen. En ik zou een lange kuur probiotica doen. En inderdaad wel goed opletten wat ze buiten voor gorigheid snacken. Nou moet ik zeggen: ze eten hier allerlei soorten stront van mensen, honden, katten, paarden, konijnen en vogels (Linga en Biscuit) en hier hebben ze nooit positieve wormuitslagen van het Woud. Maar goed, toch het opletten waard. Verder zou je ook een paar keer per week gemalen pompoenpit kunnen geven. Dat is ook worm afdrijvend.

Oh, ik vond ook nog dit: http://www.eko4petz.nl/c-2080924/verm-x/. Dat lijkt me ook wel wat.
Door Martine-Tom
#3066288
Lizzy schreef: En inderdaad wel goed opletten wat ze buiten voor gorigheid snacken. Nou moet ik zeggen: ze eten hier allerlei soorten stront van mensen, honden, katten, paarden, konijnen en vogels (Linga en Biscuit) en hier hebben ze nooit positieve wormuitslagen van het Woud. Maar goed, toch het opletten waard.
N0uja precies daarom eigenlijk, ik heb dat topic een beetje gevolgd over het wormonderzoek van Utrecht en als je daar ziet hoe weinig besmettingen er waren, en hoeveel van de besmettingen een passage bleken te zijn is het toch best opmerkelijk te noemen dat deze honden meerder besmettingen in relatief korte tijd gehad hebben. Uitsluiten dat het een passage betreft lijkt me toch 1 van de dingen om te doen :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3067754
Lizzy schreef: Ik zou zelf gewoon een van die natuurlijke middelen proberen. En ik zou een lange kuur probiotica doen. En inderdaad wel goed opletten wat ze buiten voor gorigheid snacken. Nou moet ik zeggen: ze eten hier allerlei soorten stront van mensen, honden, katten, paarden, konijnen en vogels (Linga en Biscuit) en hier hebben ze nooit positieve wormuitslagen van het Woud. Maar goed, toch het opletten waard. Verder zou je ook een paar keer per week gemalen pompoenpit kunnen geven. Dat is ook worm afdrijvend.

Oh, ik vond ook nog dit: http://www.eko4petz.nl/c-2080924/verm-x/. Dat lijkt me ook wel wat.
die heb ik voor de kippen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3090125
kiara schreef: en zou diameeraarde hier niet goed voor zijn?
Eens Kiara!! Wondermiddel, af en toe een kuurtje van drie weken en nooit wormen gehad!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3090424
Dan is het wel handig het 'beestje bij het naampje' te noemen; diatomeeënaarde, want als je nav dit topic gaat googlen op diameeraarde kom je weer op Barfplaats uit, bij de reacties van Kiara, en weet je nog niet wat het is/doet :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door