Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nouky
#3065109
zit met een dilemma.
ben pas met barf begonnen en het gaat best wel ok dank zei ramses1  :-*

maar nu vroeg zei me waarom ik 2x daags voerde.
tja...dat doe ik al mijn hele leven dus eigenlijk nu ook nog steeds.
naar mijn idee is dat beter voor de spijsvertering en ook wel fijn om 2x iets lekkers in je buik je hebben.
hoe doen jullie het over het algemeen en wat vinden jullie beter ?
Door Lizzy
#3065115
Ik voer 1 keer per dag. Ik heb het gevoel dat mijn honden veel meer voldaan zijn na 1 lekkere grote maaltijd. Na het eten gaan ze alle 4 liggen pitten, lekker uitbuiken.
Door tt-tjes
#3065121
Ik voer 2x daags, en mijn ouwetje krijgt 4x daags, maar dat is vanwege zijn pancreatitis. Als ik 1x daags zou voeren dan wordt hier alles onder gespuugd met gal.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3065127
ok...dank jullie wel voor je antwoord.
tja...ik zelf vind het heerlijk als ze smorgens terugkomen van een lange wandeling ze wat in hun maag krijgen.
maar misschien is dit te menselijk gedacht ;)
ook vind ik het trikkie om zoveel ineens te geven om het gevaar van een maagkanteling te voorkomen.
dan zou ik het al na 10 uur moeten geven zodat ze niet meer gaan spelen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3065135
Ik voer 1 maal per dag, net voor we gaan slapen, rond 22.30.
Nelson houdt geen rust, ook niet als hij een maaltijd op heeft van een kilo en ik vind dat eng.
Omdat hij blijft spelen geven wij hem zijn eten, gaat hij daarna aan zijn riem nog even een plasje doen en ligt hij daarna de hele nacht heerlijk te slapen.

Met 2 maal voeren per dag was hij er veel meer mee bezig en leek hij ook meer honger te hebben.
1 keer voeren per dag bevalt mij uitstekend.
Gebruikersavatar
Door startouw
#3065172
ik voer de volwassen honden 1 keer per dag avonds . En  ik heb dan ook echt het idee dat ze meer verzadigd zijn.
Mijn oudje was erg onrustig laatste tijd en ik had het idee dat 2 keer voeren zou helpen maar dat doet het dus absoluut niet  ::) tijd geprobeerd  maar  dan  heeft ze echt nog  honger na de maaltijd en ook overdag aan het zoeken .
Er wordt hier door de jonge  honden altijd heel druk gespeeld  na de maaltijd,  ik heb geprobeerd dat te stoppen omdat ik ook dacht dat kan toch niet goed zijn met zo'n volle maag, maar ze blijven het echt doen zo  vlak na het eten.  :biggrin2:
Door fransbulletje
#3065253
Hier eten ze s'avonds om 22.00 uur hun portie vlees na de laatste uitlaatronde.
Daarna gaan ze lekker slapen.
s'Morgens als ontbijt krijgen ze een scheut biologische geitenyoghurt en over de dag verdeeld wat gedroogde snacks.
Sinds ze na het eten en s'morgens geitenyoghurt krijgen wordt er geen gal meer gespuugd.

Hugo weigerde s'morgens vaak zijn vlees en ben toen overgestapt naar 1 x per dag en dat bevalt prima.
Door Ruisje
#3065254
Hier ook éénmaal per dag, meestal aan het einde van de middag of begin van de avond. Ze hebben daarvoor helemaal geen honger! Ook vind ik het fijner dat vleesbot en het spier-of orgaanvlees in één maaltijd naar binnengaat. Zo worden na de vertering de volgende middag altijd perfecte drolletjes gedraaid. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3065260
Ik wissel in tijden wel eens af. Soms krijgt kira hier al om 14u eten andere keer om 22u 's avonds. Over de dag verdeelt krijgt ze genoeg gedroogde snacks en soms krijgt ze yoghurt of mag ze ons vla bakje uitlikken :D ik hoor ze iig nooit zeuren heb honger :D....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3065480
Ik voer ook liever 1 keer daags. Honden hoeven niet altijd wat in hun maag te hebben, de maag moet juist ook eens tot rust komen.

Jammer genoeg voeren we nu 2 keer daags wegens medicatie. Anders was ik gewoon 1 keer daags blijven voeren.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3065587
Scott krijgt s ochtends zijn vlees, maar eet het heel vaak niet helemaal op. 's Avonds krijgt hij wat groente en eventueel het restje van 's morgens. Op werkdagen eet ie rond negenen, in het weekend en vakanties maar net wanneer het uitkomt.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3065596
Appie krijgt 2x per dag eten; 's avonds iets meer dan in de ochtend omdat tussen de laatste maaltje en de volgende ochtend meer tijd tussen zit..... Heb het in het begin precies verdeeld, maar dan gaf ie sochtends gal over, dus krijgt ie in de ochtend ongeveer 100 gr en savonds 150 gr..... Overdag  krijgt ie tussen door nog weleens een stukje brood oid......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door