Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3064824
Hallo.

Ravi heeft voor de 2de keer in 3 maanden tijd een zware blaas ontsteking met bloed in de urine .
Nu is gisteren zijn urine getest en de ph waarde is te hoog en er zitten kristallen in de urine.
Nu krijgt hij voor 10 dagen een a.b kuur en pijnstilling. En dan weer testen.
Nu kreeg/krijgt hij dus ook nog cranberry tabletten 1 per dag en ook eurologist.
Volgens de d.a kan ik beter een tijdje op droogvoer overstappen, maar dat doe ik liever niet.
Heeft er iemand nog ideeen en tips om te voeren?

Ik hoor het graag
Gr. Dineke
Laatst gewijzigd door dineke-cavalier op wo 28 jan 2015, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#3064857
Idd ph waarde stickjes aanschaffen. Niet iedere uitlaatbeurt controleren,maar om de dag. Een theelepel biologische appelazijn over het eten. Veel laten drinken. En urine op kweek laten zetten om te bepalen om welke bacterie het gaat en daar AB op aanpassen.

Beterschap voor Ravi.
#3065028
Hier krijgt Joy ook cranberry als ze blaasontsteking dreigt te krijgen. Drinken doet ze al veel door de prednison.
Maar als we kip hebben gekookt voor een kipsalade zijn de honden helemaal wild om het kookvocht te mogen drinken. Misscien een idee om Ravi extra te laten drinken?
Sterkte met Ravi.
#3065061
Ik zou ook in ieder geval wat extra laten drinken. Je zou bijvoorbeeld 's-ochtends en 's-avonds, een kopje water met daarin een klein scheutje geitenmelk, of wat dooivocht van zijn eten, bouillon (zonder zout en kruiden) of iets dergelijks kunnen doen wat hij lekker vindt.
#3065079
hamada schreef: Hier krijgt Joy ook cranberry als ze blaasontsteking dreigt te krijgen. Drinken doet ze al veel door de prednison.
Maar als we kip hebben gekookt voor een kipsalade zijn de honden helemaal wild om het kookvocht te mogen drinken. Misscien een idee om Ravi extra te laten drinken?
Sterkte met Ravi.
Hoe merk jij dan dat ze dreigt een blaasontsteking te krijgen? Hier was dat pas zichtbaar toen ze binnen begon te plassen, maar toen was het al tijdje aan de gang, en diverse plasjes buiten doet ze altijd, dus dan word het moeilijk lijkt mij  :-\
#3065082
kiara schreef: Hoe merk jij dan dat ze dreigt een blaasontsteking te krijgen? Hier was dat pas zichtbaar toen ze binnen begon te plassen, maar toen was het al tijdje aan de gang, en diverse plasjes buiten doet ze altijd, dus dan word het moeilijk lijkt mij  :-\
Dat was precies mijn gedachte... Zou fijn zijn als mijn Spoiler nu blaasontsteking heeft (hoor ik vanavond), maar hoe had ik dit kunnen zien (aankomen)? Ben absoluut onbekend met dit fenomeen... (gelukkig).
Dus Hamada, hoe zie jij dat het dreigt te komen/start? Waar let je op? Alleen meer drinken/plassen?
#3065212
ja dat doe ik zo nu en dan al,nu pas toen geen idee dat dat bestond,maar ondanks dat haar ph laatste keer goed was,was de blaasontsteking toch nog niet helemaal over,dus in mijn ogen zegt het wel iets (extreem hoog was het eerst 9) nu is het 6,2,maar niet alles
#3065444
Hallo ,
Ik merk aan ravi dat hij verdacht meer gaat drinken, een natuurlijke reactie om de ontstekeing uit te spoelen.
Ik wil zeker die ph-strips gaan gebruiken om het zelf te monitoren .
Nog 1 vraag , de cranberry die wordt geadviseerd , geven jullie dan verse of tabletjes ?
Gr. Dineke
Door Martine-Tom
#3065446
Dwarreltje schreef: :biggrin2: Soms he, denk ik echt dat ik blond ben... :D
Ga ze morgen direct halen. Drogist of apotheek neem ik aan... Moet toch nog mijn eigen pufje ophalen.
Dierenwinkel....ze worden ook voor aquaria gebruikt  :)
#3065459
dineke-cavalier schreef: Hallo ,
Ik merk aan ravi dat hij verdacht meer gaat drinken, een natuurlijke reactie om de ontstekeing uit te spoelen.
Ik wil zeker die ph-strips gaan gebruiken om het zelf te monitoren .
Nog 1 vraag , de cranberry die wordt geadviseerd , geven jullie dan verse of tabletjes ?
Gr. Dineke
Tabletten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door