Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3064893
Brutale vraag misschien, en als mensen vinden dat het mij niets aangaat is dat ook prima, maar ....
Wat geven jullie per week uit aan huishoudgeld, en hoe doen jullie de boodschappen (dagelijks/wekelijks/anders) ?
Zou ook leuk zijn als jullie erbij willen vertellen voor hoeveel personen dat is  :biggrin2:

Wij doen dagelijks boodschappen, en heb toch wel het idee dat dat beter/zuiniger kan als je voor meerdere dagen tegelijk koopt dus ik dacht, ik ga eens een maandje kijken hoe dat bevalt.
Toen rees bij mij de vraag, wat zou "normaal" zijn aan boodschappengeld per week ? Wil eigenlijk eens een maand proberen een vast bedrag per week te pinnen, en alle boodschappen dan cash te betalen, zodat ik meer inzicht krijg in waar geld aan opgaat ipv oneindig blijven pinnen  ::)

Dus vandaar mijn vraag, hebben jullie een budget per week, of zijn jullie net als ik, en pinnen jullie gewoon onberperkt.
Ben benieuwd  :D
Door Martine-Tom
#3064903
Ik zat net te denken een vergelijkbaar topic te openen  :biggrin2:

Ik ben alleen en geef tussen de 30 en 40 euro per week aan boodschappen uit. Ik pin een vast bedrag en probeer over te houden...maar dat lijkt redelijk utopisch tot nu toe  :P
Ben net de hele avond bezig geweest een financieel plan op te stellen en hopelijk maakt dat het in de toekomst makkelijker.
Door Mowgli
#3064904
Om eerlijk te zijn weet ik het niet precies wat wij (ik) uitgeven. Ik gok dat het tussen de 60 en 70 Euro per week is voor 2 personen. Het zou makkelijker minder kunnen, maar dan krijg ik ruzie met mijn Schatzi die persé wil snoepen (merkchocolade) en tira mi su als toetje wil eten.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3064907
Ik ben alleen en ik geef per maand €150 uit aan eten.
Ik doe eenmaal per week boodschappen en maak vaak dingen die ik kan invriezen  :)

Hierdoor gooi ik niet veel weg en eet redelijk gezond. Ik vind het echt een crime om te koken voor 1 persoon  ::)
Door gerechten te maken die ik kan invriezen wordt het makkelijker.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3064909
Tot een maand of 4 geleden pinde ik ook gewoon alles en lette eigenlijk niet heel erg op hoeveel er per maand door ging aan eten. Ik heb het toen nagekeken en schrok me rot dat er bijna 400/450 euro met 2 personen door ging door bijna elke dag naar de winkel te gaan en kleine bedragen te pinnen. Plusmarkt zit hier om de hoek en is toch wat duurder dan andere winkels in de buurt.

Nu gaan we 1 x pw naar de c1000 en aldi en als ik wat vergeet tussendoor nog even. Ik pin 250 euro op dag dat salaris binnen komt en probeer het daar mee te doen en moet zeggen dat dat aardig lukt. Je hebt zo meer inzicht wat je verbruikt.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3064911
4personen en probeer met 80 rond te komen lukt niet altijd.
Heb 3 rekeningen 1 vaste lasten 1spaar daar zet ik mijn loon op en zet 80 eu op andere rek . Daar doe ik boodschappen van. Moet ik eel zeggen dat van die rek steeds weer 5% van wat ik pin met boodschappen. Weer automatisch naar spaarrekening.
Vlees voor de dieren gaat niet van ons boodschappengeld af.
Door Ruisje
#3064913
Wij geven zo rond de € 100 euro uit voor twee personen. Bij aanbiedingen van koffie, (af)wasmiddel e.d. kopen we meer in en zijn die week dan meer kwijt, maar dat verdient zich vanzelf weer terug. ;)
We houden allebei niet van boodschappen doen, dus dat doen we maar één per week.

Edit: Lees nu dat we toch nog wat verkeerd doen. ;)
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 28 jan 2015, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door marina
#3064914
180 euro per maand gemiddeld over 2014. Ik doe 1 keer per week boodschappen bij de lidl en appie.
Wij zijn deeltijd met zn 2en, maar de ander doet denk ik ongeveer voor hetzelfde bedrag boodschappen.
Wij eten wel heel gezond dus dat kost aardig wat.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3064920
Wat fijn dat jullie antwoord willen geven !!

Ik zat zelf te denken om eens te starten met 100 euro per week, en dan eens kijken hoe het gaat.
Zitten nu gemiddeld ergens tussen de 150-200 euro per week

Denk dat het zowieso verschilt of je 1x per week of dagelijks boodschappen doet, want een mens koopt altijd wel iets wat niet nodig is, en doe je dat 1x per week valt het mee, doe je dat 7x per week is het echt wel onzinnig (vaak lekkere trek he  ::))
Door Lil
#3064921
Sammy1980 schreef: Ik ben alleen en ik geef per maand €150 uit aan eten.
Ik doe eenmaal per week boodschappen en maak vaak dingen die ik kan invriezen  :)

Hierdoor gooi ik niet veel weg en eet redelijk gezond. Ik vind het echt een crime om te koken voor 1 persoon  ::)
Door gerechten te maken die ik kan invriezen wordt het makkelijker.
+1

ben vergeetachtig dus doe wel vaker boodschappen. Kon toch langs als ik uit de trein stap na mijn werk.
Door renate1985
#3064922
Wij besteden €65, 00 per week aan boodschappen voor 2 personen.
Dit is inclusief shag. We zijn al een srik geminderd met roken en gaan helemaal stoppen en dan zit ik op 50, 00 per week.
Drinken halen we voor heel de maand bij de lidl.
Vlees, groente en aardqppels koop ik voor 2 weken in. En dan 1x per wek haal ik brood, beleg en fruit.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3064924
Mijn kinderen zijn nog niet zo heel lang uit huis,dus toen voor 4 personen gemiddeld €20,- per dag. Ik kan niet voor een hele week boodschappen doen.

Nu wij met on 2tjes zijn,koop ik anders,dus bij 1+1 gratis haal ik een hele voorraad, kook bijvb stampotten voor meerdere dagen dus diepvries vol,enz. Waardoor er dagen zijn dat ik helemaal geen boodschappen hoef te doen.

Maar ff een indicatie, ik denk €70 in de week,ook omdat de jongste in het weekend thuis komt en eet!

Ik reken altijd contant af,omdat wanneer ik pin,ik teveel uit ga geven. En houd een kasboek bij,dat scheelt enorm!
Gebruikersavatar
Door Nero
#3064926
Hier ongeveer €100,- per week voor 3 personen.
De ene keer lukt dit makkelijk en dan ga ik van de rest nog maar eens tanken of iets extra´s halen.
Maar mochten er goede aanbiedingen zijn moet ik bekennen dat ik hamster en dan die week niet uitkom  :-X

Ik probeer 2x in de week boodschappen te doen zodat ik steeds vers kan halen en als ik vaker ga merk ik dat dat extra geld kost.
Door inge58
#3064930
Wij geven gemiddeld 100 euro per week uit met zn tweeen,soms meer soms minder.
Als er aanbiedingen zijn nemen we vaak nogal wat in voorraad.
Toevallig vandaag nog bij het kruidvat; shampoo,creme,deo. Allemaal van die voordeel pakken,dan reken je zo 30 euro af  :o  Maar je doet er wel weer lang mee!
Basis dingen zoals melk,boter en joghurt etc haal ik bij de Lidl.
Vleeswaren bij appie,brood bij de bakker en vlees bij de Emte of bij de slager.
Elke zondag gaan we ergens een happie doen,niet luxe maar gewoon een sateschoteltje ofzo.
Dat zit wel bij het budget inbegrepen.
Door Borke
#3064933
Monique wij geven vergelijkbaar uit met het bedrag wat jullie besteden, 1x per week doen wij boodschappen.
Ofwel AH brengt het aan huis (de kristalzegels liggen voor je klaar om dit weekend te posten) of we gaan naar de Natuurwinkel.
We proberen zoveel mogelijk biologisch te eten.

Ik eet geen toegevoegde suiker, geen brood, geen lactose - dat maakt de wekelijkse boodschappen een stuk duurder.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door