Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shidou
#3064827
Mijn hond krijgt al 1x per week vette vis (zalmkarkas) dan hoef die verder toch niks anders?

Zie namelijk geregeld dat mensen meerdere keer per week visolie/zalmolie geven maar gewoon vis geven lijkt mij toch beter of zie ik dat verkeerd?

Begrijpelijk als je hond geen vis lust dat je het via de visolie/zalmolie kan toedienen betreft vitamines en dergelijke maar je hoeft toch niet vis en nog eens visolie/zalmolie erbij te geven op een andere dag?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3064853
Wanneer je veel bio industrie vlees voert, voer je veel meer omega6 dan omega3, dan kan omega3 toevoegen zeker toegevoegde waarde hebben
Voer je voornamelijk wild is de verhouding veel beter
Door RitaH
#3064874
Pas op met zalmkarkas!!!!
Er is een Oud Duitse herder overleden nadat deze een zalmkop heeft gehad.
Deze bleek een kluwen geworden te zijn in de maag, gevolg een gescheurde maag, een aantal operaties met goede hoop hebben helaas niet het gewenste effect gehad.
Door Shidou
#3065041
Dat klinkt wel naar!

Maar zover ik kon zien zat er geen kop aan, alleen lichaam met de staart eraan.  Dit zal de eerste keer zijn dat die een niet vermaalde vis krijgt, daarvoor was het KVV met alleen vis (geen mix met rund ofzo) en dat gaat prima dus ik weet niet wat ik van dit moet verwachten.

Mijn hond krijgt niet: konijn, paard, lam, kalkoen, geit, rund en eend dus niet echt veel wild dus zou raadzaam zijn om dat ook enkele dagen visolie erbij te doen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3065064
RitaH schreef: Pas op met zalmkarkas!!!!
Er is een Oud Duitse herder overleden nadat deze een zalmkop heeft gehad.
Deze bleek een kluwen geworden te zijn in de maag, gevolg een gescheurde maag, een aantal operaties met goede hoop hebben helaas niet het gewenste effect gehad.
Waar heb je die informatie gehoord / gelezen?
Door Lizzy
#3065084
Doranto schreef: Waar heb je die informatie gehoord / gelezen?
Ik wilde dezelfde vraag stellen. Hier op Barfplaats worden al 13 jaar zalmkoppen gegeven en gegeten door duizenden honden, zonder probleem.
Door RitaH
#3066390
Lizzy schreef: Ik wilde dezelfde vraag stellen. Hier op Barfplaats worden al 13 jaar zalmkoppen gegeven en gegeten door duizenden honden, zonder probleem.
Ik heb deze info van de fokker van onze Bayco, een hal broer van onze Bayco net drie jaar oud is er aan overleden.
De zalm was een kluwen geworden in zijn maag, deze raakte geperforeerd, er is geprobeerd de hond te redden door een aantal operaties.
Helaas was het gevolg buikvliesontsteking en dat is hem fataal geworden.
Het is verder niet wereld kundig gemaakt helaas!

Zie: http://www.ofshinjisstar.nl/Nieuwtjes/ :Groot verdriet
Door Martine-Tom
#3066408
RitaH schreef: Ik heb deze info van de fokker van onze Bayco, een hal broer van onze Bayco net drie jaar oud is er aan overleden.
De zalm was een kluwen geworden in zijn maag, deze raakte geperforeerd, er is geprobeerd de hond te redden door een aantal operaties.
Helaas was het gevolg buikvliesontsteking en dat is hem fataal geworden.
Het is verder niet wereld kundig gemaakt helaas!

Zie: http://www.ofshinjisstar.nl/Nieuwtjes/ :Groot verdriet
Zoals ik het lees gaat het om een maagkanteling, dat heeft opzich toch niks te maken met wat er gegeten is?
Door Lizzy
#3066434
RitaH schreef: Ik heb deze info van de fokker van onze Bayco, een hal broer van onze Bayco net drie jaar oud is er aan overleden.
De zalm was een kluwen geworden in zijn maag, deze raakte geperforeerd, er is geprobeerd de hond te redden door een aantal operaties.
Helaas was het gevolg buikvliesontsteking en dat is hem fataal geworden.
Het is verder niet wereld kundig gemaakt helaas!

Zie: http://www.ofshinjisstar.nl/Nieuwtjes/ :Groot verdriet
Met alle respect, ik vind dit echt een kip en ei verhaal. Wat was er eerder, de darm/maagafsluiting (oftewel de kanteling) of de kluwen? Ik geef zelfs zalmkoppen aan een paar honden die normaal brok eten. En dat al jaren. Dus mjah, hoewel verschrikkelijk verdrietig, denk ik echt niet dat de zalmkop de oorzaak van de maagdraaiing is geweest.
Door RitaH
#3070122
Nou ik ben er wel huiverig voor geworden.
Al moet ik zeggen dat onze twee ODH's geen zalm krijgen, hun vachten gaan er heel erg van stinken, zweetvoet geur en dan heel erg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door