Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3063960
Eind februari wordt de nieuwe keuken geleverd, maar nu krijg ik gisteren te horen dat deze week de keuken er al uit gaat  :o ik zit dus zometeen een maand zonder keuken. Ik zal eerlijk bekennen dat het al in me op is gekomen om zolang brok of Smuldier te gaan voeren... Goed, genoeg zelfmedelijden  ;D

Hoe zou jij het doen?
- we hebben dus zometeen geen wasbak om tijdens portioneren en spul in de bak doen de handen te wassen
- eigenlijk onmogelijk om eventjes een kilo te portioneren, dit zal in batches moeten
- de koelkast en vriezers komen elders in huis, die blijven dus wel
- voorlopig blijven de vaatwasser en wasmachine staan, dat scheelt

Ik denk dat ik dus af en toe een dagdeel de eetkamertafel pak met een emmer sop ernaast om dagporties te maken, dat is denk ik het minste geknoei.

Tijdens het eten geven pup zoals altijd in de tuin, dan de katten naar boven en meteen in de douche de handen wassen... Moet lukken lijkt me :)

Als jij nog tips of ervaring hebt hoor ik het graag!

Oe, een 'vies' kleed voor over de tafel zodat ik het barf niet op dezelfde plek heb als salades en dergelijke!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3063968
Flink aan de slag dan maar de komende dagen  :biggrin2:

Zelf zou ik ook wat vaker kvv, of gemalen geven.

Kun je niet van de oude keuken de kast met wasbak uitzagen en die nog aangesloten laten staan? Of wordt er gelijk aan de slag gegaan in de keuken en staat ie dan in de weg?
#3063974
Alles wat ik nu heb is geportioneerd :) alleen over 2 weken komt er een nieuwe bestelling binnen, dus daarvoor zal ik wat tijd moeten reserveren.

Helaas, zaterdag gaat er gefreest worden zodat alle leidingen in de muren zitten, dus de wasbak moet er echt uit  :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3063979
Nee dat kan niet dan.

Voor proportioneren hebben wij momenteel ook alleen een tafel in de garage. Er gaat een emmer sop mee. Het vlees ligt in grote bakken (bij de cranenbroek hebben ze van die grote zwarte bakken bijv) Als het klaar is wordt de tafel gereinigd met dettol.
Voor de handen kun je van die wegwerphandschoentjes kopen, minder last van kou vlees en de sappen die in je handen bijten en toch nog genoeg gevoel om te proprtioneren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3064007
Angelique schreef: Of je maakt veel dagporties die je zo kan pakken, of je laat voldoende kvv aanrukken voor een keer. Nood breekt wetten.
Precies.

Als je genoeg ruimte hebt voor de bestelling dan legde ik hem gewoon in de vriezer.
Heb je niet genoeg ruimte en moet je portioneren omdat het anders niet past, dan neem je desnoods een tuintafel met een paar goede snijplanken en een emmer sop.
#3064034
Goede tips! Helaas geen ruimte voor kvv, 6 feb zitten de vriezers weer vol van SW :) hoe langer ik erover nadenk, hoe minder problemen ik zie. Wordt gewoon even uitproberen allemaal en goed hygiënisch te werk gaan
Door Rebekka
#3064068
ik maak ook dagporties en dan vleesbot orgaan en vlees elk in een zakje. groente in klontjes. Tis even een avond werk (kun jij misschien bij een ouder of vriendin doen????) en dan kan ik er gewoon elke dag uit de vriezer halen. Geen probleem als er geen keuken zou zijn. Sterker nog, ik doe het vaak buiten in de bak en gebruik de keuken helemaal niet.
Door Ruisje
#3064102
Ik heb in de garage een barfplaats :biggrin2: gemaakt waar ik altijd proportioneer en ook de bakjes voor de volgende dag klaarmaak. Wel zo handig vlakbij bij de vriezers en een eigen koelkast. Een grote tafel met een verhoging erop voor m'n rug, plank er boven voor de vleesbakken en emmers, schoonmaakspray e.d., zo'n keukenstang met een keukenrol, zakjes, sluiters, snoeischaren etc. De menus met magneten op de vriezer. ;)
Alleen de afwas gaat daarna altijd mee naar de keuken, dus dat zou jij met een paar flinke emmers buiten moeten doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3064353
Ik denk dat ik een camping- of tuintafeltje of zo in de badkamer zou zetten en daarop hun eten klaar zou maken. Altijd warm water bij de hand. Nood breekt wet.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3064371
Je bent hier altijd welkom mocht je toch wat hoeven te portioneren. Ik heb ook sinds kort 2 elektrische vleesmolens mocht dat helpen om zelf te malen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3064432
pike schreef: Ik denk dat ik een camping- of tuintafeltje of zo in de badkamer zou zetten en daarop hun eten klaar zou maken. Altijd warm water bij de hand. Nood breekt wet.
Dat zou ik dan toch liever in de garage doen.
Vlees in de badkamer, ik weet niet. Het klinkt mij niet heel hygiënisch, terwijl je er natuurlijk inderdaad prima kan schoonmaken. Maar het idee...  ::)
Door Lizzy
#3064442
Ik heb binnenkort (hoop ik) dezelfde situatie en ik ga echt niet moeilijk doen hoor. In die periode eet ik zelf ook patat, pizza, bij  mijn moeder, bij vrienden, broodjes, blik soep, etc. en mijn honden krijgen gewoon K9Natural. En krijgen ze af en toe een bio kippenpoot in de tuin te eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door