Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#3063393
Saar moet nog een paar dagen en is echt tonnetje rond. Liefst zou ze niks meer eten. De KVV wil ze niks meer van weten. Van verse in stukken gesneden runderlappen en runderhart wil ze nog wel wat. Ook wat zalm uit blik. Als je barf zou voeren breng je het bot ook omlaag en geef je meet orgaan toch?  Moet ik me maar gewoon geen zorgen maken dat ze nu onvolledig eet? Of misschien toch wat geitenyoghurt proberen voor een beetje calcium? Zou ik nog wat kippenlever uit de supermarkt  kunnen proberen of is dat te vervuild?
Door Erna
#3063456
Geen zorgen maken voor die paar dagen en haar laten eten wat ze wel wil hebben om haar krachtig te houden. Ik zou geen yoghurt geven ivm de calcium maar daar pas mee beginnen als de bevalling begint.  Je zou wat koolhydraten bij kunnen geven als ze dat wel wil eten.

Hoe het precies in elkaar steekt weet ik even niet meer maar het is onverstandig om het calciumgehalte vlak voor de bevalling omhoog te brengen. Mijn honden stoppen de week voor de bevalling zelf met het eten van botten.
#3063479
Nee dan is het prima, ik wist niet of calcium er volledig uit mocht, vandaar dat ik twijfelde om toch een beetje yoghurt te geven. Extra bijgeven wist ik wel dat dat niet goed was. We verwennen haar maar met lekkere hapjes die dan toch nog een beetje gezond zijn. Kipdijfilet, runderlappen, runderhart, beetje zalm en zelfgedroogde konijn hart/long. Koolhydraten wil ze alleen maar in de vorm van een bruine boterham smeerworst.... 1 per dag is daar genoeg van lijkt me.
Door Erna
#3063484
Zo zou ik het ook doen. Het gaat nog maar om een paar dagen en ze wil toch niet eten wat jij wilt dat ze eet. Dan kun je voor je eigen gemoedsrust het beste dingen aanbieden die ze wel wil zodat ze op kracht blijft.
#3063656
Jantina schreef: Nee dan is het prima, ik wist niet of calcium er volledig uit mocht, vandaar dat ik twijfelde om toch een beetje yoghurt te geven. Extra bijgeven wist ik wel dat dat niet goed was. We verwennen haar maar met lekkere hapjes die dan toch nog een beetje gezond zijn. Kipdijfilet, runderlappen, runderhart, beetje zalm en zelfgedroogde konijn hart/long. Koolhydraten wil ze alleen maar in de vorm van een bruine boterham smeerworst.... 1 per dag is daar genoeg van lijkt me.
Dit is een paar dagen voor de bevalling prima. En ze eet beter wat te weinig dan teveel. Dikke teven (dik door teveel voer) hebben een moeilijkere bevalling dan teven die wat dun zijn. Dus ik zou gewoon lekker door gaan zo en haar niet eens vleesbotten geven. Een paar dagen voor de bevalling is dat echt prima. Een bruine boterham met smeerworst lijkt mee ook wel genoeg maar honing: dat is ook koolhydraat dus dat mag ze nu ook.
#3064010
Jantina schreef: Ze lust wel honing maar hoe geef je dat dan als ze geen melk/yoghurt krijgt, gewoon een paar keer een theelepel ofzo?
In mijn ogen kun je haar gerust melk en yoghurt geven. In mijn ogen is dat namelijk helemaal niet zo rijk aan calcium en ook nog eens slecht opneembaar. En aangezien je al bijna geen vleesbot geeft, mag ze echt wel iets aan calcium binnen krijgen. Dus ik deed het lekker in de melk. En dan een thee of dessertlepel honing.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door