Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Suzanne
#3063643
Hoi,
Ik hoop dat dit hier in deze rubriek thuishoort, wist eigenlijk geen betere plek ;-)

WAt is reeel om aan vlees in een auto te vervoeren. Het gaat om een middenklas auto met een lege kofferbak, lege achterbank en evt ruimte op een voorstoel. Ik had bedacht dat 100 kg wel redelijk was maar zou nu komen op 175 kg. Gaat dat in redelijkheid passen? Het zal waarschijniljk niet in dozen zitten maar in "on-economische" verpakkingen denk ik. Dat is worst-case scenario ;-)

Ik probeer te redeneren: er passen ook 4 volwassenen in een auto dus het zou moeten lukken om 175 mee te nemen, zelfs als ik meer weeg dan de gemiddelde volwassene ;-) maar zou het letterlijk passen qua volume?

Wie heeft dit aan de hand gehad en kan een inschatting maken? Ik wil absoluut dat het veilig blijft! ;-)

Suzanne
#3063651
Het gaat om een skoda fabia, achterbank kan NIET plat. Ik wil beslist niet overladen en ik vind dat ik met die 125 eigenlijk al vol zat zit ;-)
Dat is stiekum toch een aardig volume natuurlijk.

Suzanne
#3063661
BlissSpirit schreef: Tja, denk dat die 175 kg wel gaat passen hoor en dan zonder de voorstoel vol te laden.
En qua gewicht kan hij het makkelijk hebben.  ;)
Maar het is natuurlijk wat je zelf prettig vindt
Kijk, als het zonder gevaar erin past qua ruimte vind ik het geen probleem. Qua gewicht is het echt geen punt ;-)  Maar ik kan niet inschatten hoeveel ruimte dingen innemen. Er kan qua gewicht een kg of 50 op de voorstoel ... maar "past" dat? ;-)
Er kan op de achterbank makkelijk 100 kg (er moeten 2 volwassenen ook op kunnen zitten tenslotte) en in de kofferbak kan ik ook nog 25/30 kg kwijt aan gewicht...

Ik zit echt met het inschatten van de ruimte; of ik het er dus letterlijk inkrijg, zonder tot aan het dak te gaan stapelen.

Suzanne
#3063672
In onze astra break stoppen we 300kg aan konijn. Grote dozen dus.
Dozen van VSE eend is qua dozen Karkas wel vergelijkbaar dacht ik.
Zakken stapelen vaak moeilijk en nemen soms meer plek in voor minder kilo's.
Verse producten nemen veel minder plek in dan bevroren blokken.
Veel hangt af van de producten dus.
#3063692
Qua maximaal beladen gewicht even op de auto papieren kijken.
Wel zo fijn voor de vering.
Waarom kan de achterbank niet plat? *gewoon nieuwsgierig*

In de skoda Octavia nemen wij 400 kilo mee. Met de bank plat.
#3063698
Nadia schreef: Qua maximaal beladen gewicht even op de auto papieren kijken.
Wel zo fijn voor de vering.
Waarom kan de achterbank niet plat? *gewoon nieuwsgierig*

In de skoda Octavia nemen wij 400 kilo mee. Met de bank plat.
De achterbank kan in de basis nog wel plat maar ik heb daar een hondenplaid-contructie en hondenrek. Dan ksot het me (naar mijn zin) teveel tijd en moeite dat eruit tehalen en er weer terug in te doen.

Het gewicht is het probleem niet; 3 volwassenen wegen meer en die zouden ook meemogen ;-)  Ik wil het verdelen over voorstoel, achterbank en kofferbak. Alles staat of valt idd met de manier waarop het aangeleverd wordt ;-)


Suzanne
Door Lil
#3063754
Ik heb een periode met 130 kg bevroren kvv rollen in dozen in een oude Twingo gereden. Wat betreft ruimte paste er 3x zo veel in. Wat betreft gewicht met 2 volwassenen die voor 3 wogen had hij het zeer zwaar.
#3063781
Ik heb in september 100 kg opgehaald met mijn Panda. Past echt makkelijk, had de bank niet plat en niets op de voorstoel en kon gewoon door de achterruit kijken...
Dus 175 kg in een normale auto moet echt wel lukken!

Overigens reken jij met personen van 50kg (zo lijkt het iig in een van je posts) en geef je aan dat dat op de voorstoel mag... Een gemiddeld persoon weegt meer dan 50kg en autostoelen worden getest tot 150kg  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#3063795
Suzanne schreef: De achterbank kan in de basis nog wel plat maar ik heb daar een hondenplaid-contructie en hondenrek. Dan ksot het me (naar mijn zin) teveel tijd en moeite dat eruit tehalen en er weer terug in te doen.

Het gewicht is het probleem niet; 3 volwassenen wegen meer en die zouden ook meemogen ;-)  Ik wil het verdelen over voorstoel, achterbank en kofferbak. Alles staat of valt idd met de manier waarop het aangeleverd wordt ;-)


Suzanne
Dat moet je dan wel op een of andere manier vast kunnen zetten anders ligt het bij je op schoot als je de bocht om gaat  ::)
#3063817
Wat krijg je te vervoeren? Karkassen (en waarvan), vlees, orgaan? Vlees neemt iha veel minder ruimte in beslag. haaskarkas is ook redelijk compact. Als het in dozen zit neemt het ook veel minder ruimte in beslag. Kan je niet informeren hoe het geleverd wordt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door