Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3052393
Mijn moeder heeft een dwergteckel van 16 weken en wil de overstap van brok naar BARF maken!! :D :D

Nu wil ik graag weten of ik onderstaande percentage kan aanhouden voor haar?

Voor mijn eigen honden gebruik ik de volgende percentages;
50% vleesbot (kip, eendennek, parelhoen, konijn, fazant, wilde eend, patrijskarkas)
25% spiervlees (lama, gans, rund, hert, konijn)
10% orgaan (mix van 1/3 hart, 1/3 lever, 1/3 nier van geit/lam)
10% pens (lamspens)
5% groentemix
1 sardien per week
2 rauwe eieren

Ze weegt momenteel 2740 gram. Ik heb geen flauw idee welk percentage ik moet aanhouden? 4% of 6% of nog hoger? Of kijken hoe ze het doet op bv 5%?

Ik geef eerst eigen gemalen vleesbot (mam heeft nog niet veel vertrouwen in het knaagwerk). Kan ik dan alle soorten geven? Ik heb momenteel gemalen parelhoen, eendennek, kip, konijn en fazant in de vriezer liggen. Mag ze ook al patrijs en wilde eendkarkas?

Is een sardientje per week niet te veel voor haar?
En ei, is 1 dan voldoende?

Kortom voldoende vragen, lastig hoor voor een klein hondje.  :-[
#3052451
Ziet er goed uit hoor! En nee, 1 sardien is niet te veel voor haar. Maar als ze er dunne ontlasting van krijgt, kun je 'm door de midden knippen en over 2 maaltijden of over 2 dagen verspreiden.

Ik zou zelf overigens 45% vleesbot geven en 10% groenten. Voor een pup is 45% echt genoeg.

Ze mag ook al patrijs en wild eendkarkas. Juist goed om haar daar nu al aan te laten wennen!

Een (1) ei is ook prima.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door