Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rebekka
#3063420
Sinds dat onze hond op vers staat laat hij heel veel scheten. Het stinkt steeds vreselijk in huis. Waar kan dat aan liggen?  is dit op te lossen? Hij zit nu een week of 5 a 6 aan vers, waarvan een week of 3 a 4 op BARF.

Toen hij nog op brok stond had hij nooit last van scheetjes.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3063448
Ik vind alleen de scheten stinken nadat mijn hond geit heeft gegeten. Misschien dat je zoiets eens in de gaten kan houden?
Gebruikersavatar
Door pike
#3063474
Wat voor groentemix maak je? Toen ik begon met barfen deed Pike dat ook, ik ben toen alle koolsoorten uit zijn mix gaan halen (met uitzondering van broccoli) en toen had hij er geen last meer van.
En een ei kan ook nog wel eens zorgen voor stinkpoepies.
Verder zou ik het niet weten eigenlijk.
Door smulpaap
#3063482
Yep , toen ik nog geit voerde konden ze ook behoorlijke stink scheten laten
Groentenmix kan een aandachtspunt zijn
En de combinaties in je menu (misschien)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3063485
Kan scheten laten niet ook wat met ontgiften te maken hebben?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3063497
hier ook meer scheten sinds de intro van groentemix, zit geen kool in behalve broccoli,ik lees mee :)
Door Rebekka
#3063525
Geit heeft hij nog nooit op en qua groentes gebruik ik geen kool. Ik heb nu een mix van sla, courgettes, wortel, doperwten.

Ik zal eens kijken of het na bepaald dier meer is... 
Gebruikersavatar
Door pike
#3063564
En ik zou de doperwten uit de mix halen (als je weer nieuwe maakt uiteraard  :biggrin2:). Weet niet of die de oorzaak zijn, maar ze bevatten erg veel zetmeel en zou ik zeker niet elke dag geven.  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3063565
Het zou ontgiften kunnen zijn inderdaad. Het zou ook kunnen dat je hond even moet wennen aan het verse voer.

Bij Hope waren zijn stinkscheten over na een kuur probiotica. Bij jou hond zou ik dat ook zeker proberen.
Is zijn ontlasting verder in orde?
Door Chunga
#3063568
Bij ons laat de ene hond ze wel en de andere niet, terwijl ze hetzelfde te eten krijgen.
Misschien ligt het ook, heel specifiek, aan de betreffende hond....
Gebruikersavatar
Door terperlientje
#3063621
Hier heeft onze hond eerst bijna jaar kvv gehad. Na de overstap op barf afgelopen zomer heeft het heel wat weken geduurd voordat de lucht in de avond weer fris bleef in huis. Op kvv geen winden. Op brokken overigens toen wel.

Hier nu alles goed op heel soms een dag na.
Door Chunga
#3063680
Het zou kunnen dat een hond heel snel eet en hiermee veel lucht naar binnen krijgt.
En die lucht gaat er dan een keer weer uit...
Door Rebekka
#3063682
Probiotica... dat ga ik ook doen. Sowieso omdat natuurlijk het hele spijsverteringssysteem een klap heeft gehad van de omslag van voer.

ontgiften? hoe lang duurt dat dan?

Schrokken, en lucht mee krijgen, daar heb ik ook al aan gedacht. Toch neemt hij best zijn tijd om te eten... Met brokken gaf ik brokje voor brokje, dus op zich is die theorie ook niet slecht.

Ik denk dat hij op brokken mss 2 keer een scheetje heeft gelaten die ik heb geroken. Nu lijkt het soms wel of hij ons wil vergassen... dagelijks dus... erg gênant als we visite hebben... :(
Gebruikersavatar
Door Neally
#3063690
Het mupje hier ruikt niet naar roosjes als ze lam gegeten heeft.
En laat er bij voorkeur eentje onder je neus glippen.  :o  ;D Stinkiewinkie....
Gebruikersavatar
Door Rapalje
#3063734
Sommige honden kunnen niet tegen planten uit de nachtschade-familie. Courgette is er een van.
Maargoed, misschien vergezocht.
Ik zou gewoon een beetje experimenteren met verschillende voeding en in de gaten houden waar ie veel of weinig scheten op laat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door