Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door W.Schippers
#3063475
We voeren nu alleen darf kvv, nu willen we graag 2 of 3 dagen barfen.Moet ik nu ook organen geven of hoeft dat niet als je de rest van de dagen kvv geeft.Wat worden de verhoudingen als je geen organen hoeft te geven van het vleesbot en spiervlees en groente.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3063486
Lees deze link eens door:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html

In het begin kreeg mijn hond in het weekend BARF, praktische overwegingen hebben gezorgd dat ik dit nu door de week doe, dan zijn we vaker thuis (in het weekend gaan we 's avonds vaak weg).

Ik geef bot, orgaan en vlees in 1 keer. Van orgaan maak ik pakketjes, hiervoor heb ik een muffinvorm (rubberen). Daar gaat nier, hart en lever, evt met pens of vlees in en liggen zo in de vriezer.
Dan snijd ik 1 kg iets aangedooid vlees in 5 stukken, is ongeveer 200 gram. Ik neem dat iets ruimer omdat goed spiervlees vast niet in de KVV zit.
Botten verdeel ik een  beetje op gevoel, 1 kwartel (dan laat ik de orgaan weer weg), stuk of 4-5 eendenpoten/-vleugels, beetje lamsribben.
Door W.Schippers
#3063490
Ja ik geef ook alles bij elkaar hoor als pakketje, maar ik wil graag de procenten weten wat ik moetgeven omdat ik eerst maar twee of drie dagen wil gaan barfen en omdat in kvv ook al organen zitten dacht  ik dat ik die misschien wel weg kon laten.Maar hoeveel procent vleesbot, spiervlees en groente wordt het dan, of moet ik wel organen gaan voeren.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3063495
Ah, zo.. Groente laat ik bij mijn berekening weg, mijn hond houdt daar niet van, maar hij krijgt ze wel vaak door zijn KVV gemengd.

Ik houd grofweg : 50% bot (300), 35% spiervlees (200) en 15% orgaan(80) waarvan de helft pens aan.
Doordat ik gemengde orgaanpakketjes heb (helft met pens en helft met spiervlees) á 80 gram, komt het spiervlees soms nog iets hoger uit, maar dat is hooguit 40 gram ofzo  ;)

Edit: Voor echt BARF-procenten kun je beter kijken op:
http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door