Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3063034
In februari gaan we een weekje naar Lievelde met Sofi.
Wie heeft er nog leuke tips voor ons?

Onze voorkeur gaat uit naar losloop-wandelingen van ca. 1 tot max 1.5 uur liefst met horeca in de buurt. Het is helemaal geweldig als ze bewegwijzerd zijn, maar we hebben ook navigatie.
Het is niet erg als de horeca geen honden toestaat, want na een lekkere wandeling kan Sofi prima alleen in de auto slapen op haar schaap.

Naast leuke wandelingen zoeken we ook leuke stadjes of dorpjes, liefst dat dan weer wel met hondvriendelijke horeca.
Grote steden vinden wij met Sofi geen succes, maar open lucht musea of dierenparken waar zij mee naartoe mag zijn weer wel geslaagd.
#3063324
De Slangeburg bij Doetinchem is een mooi gebied.. Auto bij kasteel zetten, en dan langs de gracht naar de weg  lopen  Overkant van de weg is losloopgebied met routes. Horeca in hetkoetshuis dacht ik, in ieder geval lekkere pannekoeken in Westendorp.
Regulier wandelen wij in de buurt van Lievelde langs de trambaan en zandwegen.  Ook bij de Engelse schans, bij de motorcross baan. Door de week komen daar geen crossers.
Volgens mij heb ik nog een wandeling in buitengebied van Eibergen, 6 tot 10 km. Zal de link zoeken.

Edit: flamingoroute is mooi, hoewel geen losloopgebied en de flamingo s waarschijnlijk niet terug zijn in februari (is in Zwilbrock net over de grens richting Vreden.)
Leuk openlucht museum is Erve Kots, halverwege Groenlo en Lichtenvoorde.
En met een stukje rijden is Roosendaalseveld bij Velp ook de moeite waard.
Laatst gewijzigd door hamada op zo 25 jan 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#3063358
hamada schreef: De Slangeburg bij Doetinchem is een mooi gebied.. Auto bij kasteel zetten, en dan langs de gracht naar de weg  lopen  Overkant van de weg is losloopgebied met routes. Horeca in hetkoetshuis dacht ik, in ieder geval lekkere pannekoeken in Westendorp.
Regulier wandelen wij in de buurt van Lievelde langs de trambaan en zandwegen.  Ook bij de Engelse schans, bij de motorcross baan. Door de week komen daar geen crossers.
Volgens mij heb ik nog een wandeling in buitengebied van Eibergen, 6 tot 10 km. Zal de link zoeken.

Edit: flamingoroute is mooi, hoewel geen losloopgebied en de flamingo s waarschijnlijk niet terug zijn in februari (is in Zwilbrock net over de grens richting Vreden.)
Leuk openlucht museum is Erve Kots, halverwege Groenlo en Lichtenvoorde.
En met een stukje rijden is Roosendaalseveld bij Velp ook de moeite waard.
Bedankt voor de tips Hamada  :-*
Als je die link nog voor me hebt en een adres/indicatie voor die wandelingen bij Lievelde, dan houd ik me aanbevolen :-)
#3063410
Bij erve kots zijn de buren kaasboerderij Weenink, die hebben pas de boel uitgebreid. De kaasmakerij is goed te bezichtigen, ligt aan de weg van Lievelde naar Groenlo ( niet aan de Twente route).

Bredevoort is een leuk dorpje, de omgeving van hier t Woold is de moeite waard, wandelroutes geen idee.
Vragender Veen zal ook wel bewandelbaar zijn.

Groenlo is op zich wel geinig maar weinig winkels, dan is Winterswijk geschikter. Op vrijdag middag en zaterdag komen er veel Duitsers, dus zoeken naar n parkeerplek. Op zaterdag (groot) en woensdag ochtend ( klein) is het markt in Winterswijk.

Losloopgebieden heb ik geen idee van, de mensen die hier lopen met hond laten de hond los lopen wat volgens mij niet mag.

Dierentuin is de dichtstbijzijnde Burgers Zoo, Sofi mag mee maar de Bush en de desert mag ze niet binnen.

T zwilbroek is leuk voor de flamingo's, verder vind ik het daar saai wandelen. En t is Duitsland, dus rabiës enting ( officieel dan he) .

Bij Eibregen zit De Mallumse water Molen , op zaterdag is die open, er is daar ook horeca.

En als je uit eten wilt is er ook genoeg in de omgeving, maar dan is het net waar je van houd.
Laatst gewijzigd door Urs op ma 26 jan 2015, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#3063850
Er is genoeg te doen in de Achterhoek maar het is ook wat je leuk vindt..Er zijn wel aantal wijngaarden, boerderijen..Erve Kots werd hier al genoemd..

Winterswijk is leuk dorp..maar ook Bredevoort en Borculo..En rondvaart met Berkelzomp is leuk..maar lijkt me nu in februari wat koud..Winterswijk heeft ook prachtige omgeving. Qua losloopgebieden is het schaars rondom Lievelde (zover ik weet). Slangenburg heeft stukje een losloopgebied..

Als je goed wilt eten : de Tuinkamer in Ruurlo staat goed bekend ! Ik zal nog eens goed nadenken wat me te binnen schiet..
Laatst gewijzigd door wijkje op ma 26 jan 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#3063866
Oh nog meer leuke tips!
Wij houden: van wijn, kaasjes, zuivel, oude ambachten, biologische winkels, historische stadjes.
Uitgebreide maaltijden bij restaurants met een eigen rustige parkeerplaats, zodat Sofi rustig in de auto kan slapen.
Vestingstadjes, open lucht musea waar Sofi mee mag, kleinschalige boeren markten, keramiek.
Markten of winkels voor huis of tuin met brocante.
Leo is dol op honing en biertjes.
Kasteeltuinen of andere tuinen waar Sofi ook in mag aan de lijn.
Noorse vesten, outdoorkleding, wandelschoenen...
#3063896
Borke schreef: Oh nog meer leuke tips!
Wij houden: van wijn, kaasjes, zuivel, oude ambachten, biologische winkels, historische stadjes.
Uitgebreide maaltijden bij restaurants met een eigen rustige parkeerplaats, zodat Sofi rustig in de auto kan slapen.
Vestingstadjes, open lucht musea waar Sofi mee mag, kleinschalige boeren markten, keramiek.
Markten of winkels voor huis of tuin met brocante.
Leo is dol op honing en biertjes.
Kasteeltuinen of andere tuinen waar Sofi ook in mag aan de lijn. :
Noorse vesten, outdoorkleding, wandelschoenen..
Winterswijk heeft een overdekte campingwinkel..Obelink..Ze hebben daar ook outdoorkleding e.d. Honden mogen mee naar binnen..Winterswijk als plaats en omgeving vind ik best mooie stad..Ken het niet zo heel goed..maar je hebt daar ook 't Hilgelo..zwemwater waar je ook wel flinke wandeling kunt maken..Volgens mij is op zaterdag markt in Winterswijk..

In Bredevoort heb je Slingeplas...En Bredevoort staat bekend om zijn boeken..

Ruurlo heeft een kasteeltuin, mooie bosrijke omgeving ; in Ruurlo heb je Cactus Annie..geen idee of het wat is..ben er nog nooit geweest..Op vrijdagochtend is er in Ruurlo in ieder geval markt..

Borculo heeft een aantal musea. Is wel leuke historische stad om doorheen te lopen..En ik ben even naam kwijt..maar daar is ook museum met oude ambachten.

Je kunt ook nog uitwijken naar Lochem..Lochemse berg kun je ook flink wandelen..even bezoekje aan Witte Wieven in Zwiep...En er op de weg Ruurlo-Lochem ligt een Chinees restaurant die redelijk goed bekend staat.

Wijngaarden zijn er ook aantal in de Achterhoek..In Zelhem, Winterswijk, maar mogelijk nog wel meer..

Het ligt er beetje aan hoever je door de Achterhoek wilt struinen..maar de VVV van Ruurlo, Winterswijk, Borculo bieden mogelijk ook weer aanknopingspunten.
Laatst gewijzigd door wijkje op ma 26 jan 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#3064114
Het Kristalmuseum in Borculo is ook een aanrader! Prachtige kristallen en mineralen, er staat daar ook een manshoge amethist . Tot april zijn ze alleen in de weekends geopend, ik kan zo snel niet vinden of honden zijn toegestaan. Daarover zou je even moeten bellen als je er heen zou willen.

In Borculo zit ook het Brandweermuseum, daar hebben we in het  verre verleden menig uurtje met zoonlief doorgebracht  :D, volgens mij mag Sofie daar mee naar binnen.

Edit: lees net dat je buitenactiviteiten zoekt, bovenstaande gelegenheden zijn  dus niet geschikt ;)
Laatst gewijzigd door millyckk op di 27 jan 2015, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#3064253
Wat zijn jullie weer geweldig - wat een leuke tips!

Binnen activiteiten mogen ook hoor, ik ging er eigenlijk van uit dat Sofi bij binnen activiteiten niet welkom zou zijn en ik wil haar niet urenlang in de auto laten wachten.
Als ze mee naar binnen mag, dan is het geen probleem. Ze is gewend overal mee naar binnen te gaan aan de lijn en zo lang er geen kinderen rondrennen en het niet te druk is, kan Sofi zich uitstekend gedragen binnen.
#3064255
Urs schreef: Wil je apart en nostalgisch eten dan is de Gulle waard Winterswijk een aanrader, veel vlees eten kan heel goed bij Vivaldi in Miste. In Eibergen bij bistro ben kan je ook goed eten.
Super, lekkere eettips!
Zalig op vakantie lekker uitgebreid onderweg lunchen en dan 's avonds wat salade met kaasjes in het huisje.

Ik ga me steeds meer verheugen op ons weekje achterhoek!
#3064273
Tis hier goed vertoeven ja, als we naar Zeeland rijden en voorbij Bergen op zoom zijn heb ik altijd het eindelijk bijna thuis gevoel, maar datzelfde is als we voorbij Doetinchem zijn. En dat als Zeeuws meisje opgegroeid aan de kust.
Het enige gekke hier is dat t echt stil is bij Mist, vroeger hoorde je dan nog de misthoorn en af en toe een boot toeter.

Fijne vakantie Astrid!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door