Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Thurin
#3063129
Door de chemo ben ik inmiddels kaal geworden. Op zich niet zo heel erg maar wel een naar gevoel op mijn hoofdhuid.
Soms doet het heel veel pijn en dan is het weer koud en dan weer warm.

Maar nu de vraag: hoe ondersteun ik mijn hoofdhuid het beste tegen alle invloeden van buiten af.

De een zegt smeren met kokosolie de ander weer met baby olie.

Wat kunnen jullie mij adviseren.
Door sella
#3063140
Shae butter smeert een familielid van mij, die vindt dat heel prettig. En ze heeft eigenlijk altijd een katoenen hoofddoek om.
Door millyckk
#3063189
Heb je het idee dat het van binnenuit komt,  door de chemo dus, of wordt het door de temperatuurverschillen van buiten af veroorzaakt? 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3063244
Wat vreselijk rot!

Hier niet kaal maar een fiks litteken waar geen haar groeit. Ik smeer met koude dagen vaseline en dat helpt mij goed.
Verder misschien ook eens kijken naar shampoo van balneum of luis wildner, extra vettend. Ook al ben je (nu) kaal, je moet je hoofdhuid blijven verzorgen.

Ik zou ook extra vitamine b nemen, goed voor huid en nagels.
Sterkte met de chemo  :-*
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3063289
Daar heb ik destijds geen last van gehad. Wel had ik heel snel een koud hoofd. Ik sliep dan ook zelfs hartje zomer met een muts op en 's ochtends ging gelijk m'n cavia op. Vanaf dat het een beetje kouder begon te worden gingen daar dan ook nog dikke mutsen overheen.
Door Thurin
#3064596
Ik heb overleg gehad met de oncoloog en die zegt dat het vermoedelijk zenuwpijn is en dat daar zeer weinig aan te doen is.
Het is ook zeker temperatuur gevoelig.

Ik kreeg het advies om kokosvet op mijn hoofd te smeren maar toen ik het gekocht had bij de drogist stond erop dat het voor bakken en braden was. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gister Chemo 3 gehad...pfff wat een traject....maar we gaan stap voor stap door...
Door Lizzy
#3064606
Thurin schreef: Ik heb overleg gehad met de oncoloog en die zegt dat het vermoedelijk zenuwpijn is en dat daar zeer weinig aan te doen is.
Het is ook zeker temperatuur gevoelig.

Ik kreeg het advies om kokosvet op mijn hoofd te smeren maar toen ik het gekocht had bij de drogist stond erop dat het voor bakken en braden was. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gister Chemo 3 gehad...pfff wat een traject....maar we gaan stap voor stap door...
He bleh, wat een narigheid voor je :'( :-* :-* :-* :-*. Hoe voel je je vandaag, na chemo 3?

Kokosvet kun je in bakken en braden maar dezelfde kun je ook zeker gebruiken voor je huid.

Zou zoiets niet helpen om het wat constanter qua temperatuur te houden op je hoofdje?

Afbeelding

Het is voor 95% katoen dus misschien draagt dat ook wel comfortabel? Ik vind ze wel heel mooi staan.....!
Door miik
#3064673
Ja kokosolie is heel goed voor de huid.
Ik smeer het zelf ook op mn handen, schrale lippen en droge plekken... en bij mn moederhond waar de tepels wat van beschadigd zijn door de pupjes... Sterkte !
Gebruikersavatar
Door Hope
#3064715
Thurin schreef: Ik heb overleg gehad met de oncoloog en die zegt dat het vermoedelijk zenuwpijn is en dat daar zeer weinig aan te doen is.
Het is ook zeker temperatuur gevoelig.

Ik kreeg het advies om kokosvet op mijn hoofd te smeren maar toen ik het gekocht had bij de drogist stond erop dat het voor bakken en braden was. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gister Chemo 3 gehad...pfff wat een traject....maar we gaan stap voor stap door...
Getver de getver. Zenewpijn is echt niet leuk  :'(

Ik heb aangezichtspijn en ben daar het beste mee geholpen met een muts van merinowol. Die van mij is onwijs dun en daardoor al heel snel draagbaar. Ik heb een gewone muts, een soort bivakmuts en handschoenen en sinds ik die gebruik (muts soms ook binnen) heb ik echt veel minder last.

Insmeren zou ik zeker doen. Kokosolie lijkt me een goede keus als het goed smeerbaar is.
Ik zou het eerst in je handen goed warm wrijven en dan pas op je hoofd doen. Hoe minder druk op die zenuwen hoe beter.

Wat een drama, zo'n traject. Heel veel sterkte!
Door Thurin
#3065190
Dank jullie wel voor de reacties en medeleven.

Ik heb ook diverse soorten hoofddeksels en tot nu toe lijkt een lichtgewicht gehaakt mutsje nog het meest prettigst te zijn.
Ik ben bang dat ik er vooral aan moet wennen en intussen veel moet afwisselen naar gelang de pijn of kou.
Ben met smeren begonnen hopelijk helpt dat ook een beetje wat mijn huid laat ook te wensen over.

Ach ik denk maar zo nog drie kwart jaar dan komt mijn haar weer terug als het goed is...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door