Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3062381
Ik geef mijn hondje geregeld ribben.
Nooit echt problemen mee gehad, nu echter heb ik iets hadere ribben dan normaal.
Ik had ze in porties van 2 tot 3 ribben verdeeld (ligt eraan hoe lang ze waren) ivm dat ik hoorde dat je beter geen enkele ribben kan geven.
Nu is het dus zo dat meneer de ribben los van elkaar eet.
Eerst eet hij het vlees rondom de ribben af en gaat vervolgens op de botjes zitten kauwen.
Tips? Ik houd hem natuurlijk goed in de gaten. Hij had al eens dat een stuk zijlinks tussen zijn bodengebit kwam te zitten, deze was er gemakkelijk uit te wippen en dus niks ernstigs gebeurt.
Hij schrokt niet en kauwt goed..

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3062408
Tsja, ribben blijven sowieso wat lastig vind ik. Ik voer ze wel maar vind het ook wel wat spannend.
Kun je de ribben vasthouden zodat je zeker weet dat hij ze netjes op eet?
Door Tamara
#3062456
Ik zat hier vandaag dus ook mee. Toen bedachte ik me iets.. Het leven zit vol risico's helaas.

Mijn honden zijn gek op ballen, deze kunnen ook naar achteren schieten. Ik blijf ze ook gewoon gooien.  ???

Senna werd bijna gebeten door 2 'gevaarlijke' honden gisteren als mijn moeder (die alleen met haar liep) haar niet terugroepte.
Wil niet weten wat voor bloederige boel dat zou zijn geworden.  :'( 

Ik denk dat ik ze gewoon lamsribben blijf geven. Ik blijf er gewoon de hele tijd bij. Heb ook een ehbo boekje die ik ga lezen en volg eventueel (altijd meegenomen natuurlijk) is een keer een honden ehbo les.

Misty is trouwens al een paar keer bijna gestikt (als ik mijn hand niet achter in d'r keel douwde) in een gedroogde pensstukje ter grote van 4 bij 4 cm. Die ze overigens nooit meer gedroogd krijgt.
En met een halve schapenkop heeft ze nergens last van.  :confused1:
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3062468
Ik zou het niet fijn vinden als die van mij de ribben op die manier at.
Ik voer wel ribben en er zit veel verschil in hardheid. Heb nu hele zachte die ik probleemloos geef en die zo op zijn. Maar laatst had ik geitenribben die waren echt te hard, en had mijn (grote) hond moeite mee. Dus daar heb ik zelf het vlees vanaf gesneden, dat kreeg ze dus als spiervlees, en de ribben heb ik weggegooid. Als het echt te hard is dan krijgt ze het dus gewoon niet.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3062470
Het leven is idd vol risico's, maar ik zou dit geen aanvaardbaar risico vinden.
Enkele ribben worden niet voor niks afgeraden :)
Gebruikersavatar
Door Akeyti
#3062473
Hij eet heel beschaaft hoor, en hij heeft maar een lange smalle windhondensnoet, dus ik denk dat zo'n rib er niet snel in verdwijnt..
Wou het toch even voorleggen, hij is gek op rib. Als hij gewoon netjes eet en niet schrokt, wat is dan de kans dat hij wel in een rib verslikt en niet in een stuk eendenkarkas?

Zoals het er nu voor staat blijf ik deze ribjes denk ik geven, ze zijn niet echt hard, maar een beetje harder dan de lamsribjes.
Volgende keer gewoon een lamsribjes, nooit problemen mee gehad. Hij kauwt op de ribben hetzelfde als op huidrolletjes..

Zit er nog een beetje mee, iig bedankt voor jullie reacties!
Door Lizzy
#3062709
Maar die ribben zijn dan toch nog met elkaar verbonden?

Het was dus mijn hond (toen nog pup) die 1 enkele rib in 1 keer inslikte. Dat ding was 21 cm lang. En mijn pup 14 weken oud :-X
Gebruikersavatar
Door Hope
#3062748
Lizzy schreef: Maar die ribben zijn dan toch nog met elkaar verbonden?

Het was dus mijn hond (toen nog pup) die 1 enkele rib in 1 keer inslikte. Dat ding was 21 cm lang. En mijn pup 14 weken oud :-X
Wat heb je toen gedaan Lizzy?

Als ik aan lam wil beginnen zit je ook al snel aan ribben denk ik (toch?). En Nelson houdt van hap-slik-weg. Ik twijfel dus nogal...
Door Martine-Tom
#3062749
Lizzy schreef: Maar die ribben zijn dan toch nog met elkaar verbonden?

Het was dus mijn hond (toen nog pup) die 1 enkele rib in 1 keer inslikte. Dat ding was 21 cm lang. En mijn pup 14 weken oud :-X
:o :o
En is het vanzelf goed gekome??
Door Lizzy
#3062756
Ja, ze heeft de ochtend erop (toen mijn dierenarts de operatietafel klaar ging maken voor haar) dit bot uitgespuugd (en wij hebben toen letterlijk staan dansen op straat!) en dat was meer geluk dan iets anders (heel veel mazzel en heel veel beschermengeltjes) :

Afbeelding

Linga was 14 weken oud toen ze deze in 1 keer inslikte :-X
Door Martine-Tom
#3062758
Tering wat een ding  :o :o :o
En niks beschadigd oid? Wat een mazzelaar die Linga...
Door Lizzy
#3062760
Niks beschadigd Martine-Tom. Ik denk serieus dat wij die nacht/ochtend door het oog van de naald zijn gekropen met Linga. Ze is 9,5 jaar nu en gezond als een vis!

Overigens knip ik dus nu de lengte af van ribben. Ja, zelfs van zachte. Ik knip ze af totdat een cm of 10 zijn. En het dunne deel eraf is.
Door Martine-Tom
#3062762
Ja dat denk ik ook....die punt is serieus doodeng met het idee dat ie in 1 slurp naar binnen ging.
Ben nu wel heel blij dat Tom gewoon heel goed knaagt...en klein is waardoor ik ribben toch al in stukken hak en daarmee dan gelijk de punten wegmik.
Door Lizzy
#3062764
Leo en ik zitten gezellig te borrelen en ik vraag hem net "weet je nog Le, dat Linga die rib in 1 keer inslikte?" waarop hij zei "Op de Lelievaart? Ja, dat was een bijna dood ervaring". Waarmee hij bedoelt dat hij zich helemaal wezenloos is geschrokken :-X
Door Martine-Tom
#3062767
Ja duh  :-X :-X
Tom is ooit een keer half gestikt in een stukje gedroogd vlees, dat was al genoeg om een paar grijze haren te krijgen....moet er niet aan denken dat er zoiets naar binnen glijd *rilt*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door