Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3062357
Zo zot ben ik het nog nooit tegengekomen  :-X Citaat uit "De Smoushond" maart 2014, pag. 12 :

"Er is tegenwoordig voor elke toepassing wel een lijmsoort; vroeger waren er maar enkele soorten lijm, gebaseerd op natuurlijke grondstoffen. Eén daarvan was beenderlijm, bereid uit een mengsel van gemalen beenderen met water, dat werd verwarmd. Daaruit ontstond een colloïdale gel die als lijm gebruikt kon worden.
tegenwoordig wordt beenderlijm nog voornamelijk gebruikt bij restauratie van klassieke meubels en... om honden ziek te maken. Dat laatste niet met opzet overigens maar uit onwetendheid.

Hoe maak ik een hond ziek met beenderlijm? Heel eenvoudig, door een stuk bot aan te bieden, waar de hond dan allemaal schilfers afknaagt. In de dunne darm doen spijsverteringsenzymen hetzelfde met botdeeltjes als het mengen met warm water: Er ontstaat beenderlijm. Die beenderlijm doet de botschilfers weer aan elkaar plakken zodat er een benige klont ontstaat die vervolgens in de dikke darm weer uithardt. De kans is zeer groot dat dit vormsel vastloopt in de eerstvolgende bocht van de darm. "

mocht je het niet geloven het staat er echt: http://www.smoushond.nl/maart-2014/  even doorbladeren naar p.12
#3062373
Je zou die Fred van der Kolk toch achter het behang plakken met zelfgemaakte beendermeel! ;D ;D ;D
Trouwens van aardappelzetmeel en tarwemeel met water kun je ook lijm maken, dus zo goed zijn brokken ook niet! En nou weet ik waar die plakpoep bij brokkeneters vandaan komt. :biggrin2:
Verder weer een dieptriest artikel natuurlijk. Schamen moesten ze zich, heel diep schamen!
#3062375
Lil schreef: Harde botten waar honden alleen schilfers vanaf krijgen (die krengen uit de dsz) zorgen zeer geregeld voor opstopping anders. Hoe dat zit weet ik niet, maar hoor dat vaak. Voor barf is dat onzin. Wij voeren die botten ook niet.
Dat mag zijn, maar dat er uit de schilfers beenderlijm wordt gemaakt die de schilfers aan elkaar plakt, waarna de lijm uithardt...
En onze konijnen- en kippenbotten zijn volgens schrijver ook levensgevaarlijk. Evenals ons vlees, dat is bacterieel zwaar besmet slachtafval.

Ik kwam het heel toevallig tegen.
#3062376
Ruisje schreef: Je zou die Fred van der Kolk toch achter het behang plakken met zelfgemaakte beendermeel! ;D ;D ;D
Trouwens van aardappelzetmeel en tarwemeel met water kun je ook lijm maken, dus zo goed zijn brokken ook niet! En nou weet ik waar die plakpoep bij brokkeneters vandaan komt. :biggrin2:
Verder weer een dieptriest artikel natuurlijk. Schamen moesten ze zich, heel diep schamen!
;D ;D ;D ;D
#3062377
pike schreef: Dat mag zijn, maar dat er uit de schilfers beenderlijm wordt gemaakt die de schilfers aan elkaar plakt, waarna de lijm uithardt...
En onze konijnen- en kippenbotten zijn volgens schrijver ook levensgevaarlijk. Evenals ons vlees, dat is bacterieel zwaar besmet slachtafval.

Ik kwam het heel toevallig tegen.
Ja dat is echt klinkklare onzin. Bacterieel uiteraard was mijn burgertje ook. Gelukkig overleef ik dat hahaha
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door