Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bartje6
#3060033
Hallo,

Sinds korte tijd heeft mijn hond na zijn avond-Barf (hij eet dan ongeveer de helft van zijn dagportie en krijgt dan zijn botvlees) een hyper. Hij lijkt dan nog een enorme honger te hebben en wordt soms helemaal wild. Vanavond hing hij in mijn mouw en rende daarna grommend in het rond met de buffelhuid die ik hem had gegeven, om ten slotte meerdere rondjes te staartjagen. Ik schrok er gewoon van  :-\
Ik heb hem toen nog een gevulde Kong gegeven met een restje van vanmorgen, en nu is hij wat rustiger.

Voor de duidelijkheid: hij weegt zo'n 9 kilo en krijgt per dag 400 gram in totaal, exclusief trainingsvoertjes. Niet echt te weinig dus, denk ik zo.
Hij is ook niet te mager.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ken dit alleen van toen hij kleiner was en ik hem nog brokken gaf  :-[

Eén keer per dag alles voeren vind ik geen optie, want hij reageert erg slecht op een lege maag en is dan in alle staten.

Alvast bedankt!
Door Hanny
#3061756
Zoiets zou ik liever niet willen.
Voorkomen lijkt me het beste, voor het een vaste gewoonte wordt.
In de bench na het eten, of desnoods op zijn plaats, maar dat zal wel niet lukken.
In ieder geval niet iets extra gaan geven, genoeg is genoeg.
Geen geren in huis, punt uit af.
Je zou ook kunnen overwegen om na het eten even een paar oefeningetjes te doen, waarbij hij moet opletten.
Even iets anders dan de drang om te rennen.

Hanny
Door Bartje6
#3061760
Bedankt voor je reactie, Hanny.
Ik denk wel dat het met zijn bloedsuikerspiegel te maken heeft. Het verbaast me alleen dat die dus blijkbaar, na botvlees, zo omhoog schiet. Zoals ik al zei, ken ik dat alleen van toen hij nog brokken at.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3061765
Ik zou niet weten waarvan zijn bloedsuikerspiegel omhoog moet schieten na het eten van rauw vlees.

Mijn hond deed dit ook toen hij wat jonger was. Na het eten was het gekkenhuis! Nu hij iets ouder is doet hij dit niet meer. Mijn hond heeft vaak wel een kauwbehoefte en dan kan hij een bullepees krijgen bijvoorbeeld. Daar kunnen ze lekker op kauwen en rustig liggen tegelijk  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3061810
Hier is het na het eten ook wel even een drukte van jewelste. Snoet poetsen, even mal doen. Na lekkere stinkpens even de snuit in ons gezicht als dankjewel. Heel fijn  :puke:. Ik laat hem even gaan, zolang het niet al te gek gaat en niet al te lang duurt.

Ik denk ook niet dat het met honger te maken heeft. Het hoort gewoon even na het eten en het is de ene keer wat pittiger dan de andere keer. Als het te gek wordt breek ik het af, maar dat gebeurd eigenlijk nooit.
Door Martine-Tom
#3061839
Hier ook hoor, er moet heel druk gesnoetepoetst worden, knuffel moet even gezocht, er moet even druk geblaft worden, op de bank af de bank, naar boven, naar beneden. Geen idee waarom maar na het eten is ie altijd een minuut of 10 druk, ik vind het wel schattig dus laat het lekker gaan  :)
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3062031
Net wat ze gewoon zijn om te doen en vooral wat je ze toestaat om te doen. Hier gaan ze na het eten altijd op hun kussens liggen uitbuiken (geen geren, geblaf of ander druk gedoe, aangezien ik dat liever niet heb).
Door Laura2004
#3062112
Hier is (was  :() het ook altijd opwinding na het eten. Toen Ziggy er nog was hadden zij en Tequila een vast ritueel na het eten. Eerst Ziggy op Tequila rijen, zo vaak als hij het toeliet en daarna andersom en daarna druk spelen. In het begin probeerde ik dit te voorkomen, maar aangezien ze echt heel sterk die behoefte hadden na eten liet ik het toe, maar wel op de hondenspeelkamer zonder gladde vloer en als het naar mijn zin te lang duurde en te druk werd dan moesten ze onder lichte dwang even chillen  :). Nu Tequila alleen is komt hij mij lastig vallen na het eten met zijn touw en speelt soms ook grommend alleen met zijn touw. Ik speel dan even met hem en daarna gaat hij rustig uitbuiken. Yuka speelt niet met het proletariaat  :P

Ik denk idd dat het een soort van opwinding/spanning is dat opgebouwd wordt tijdens het eten en wat er dan even uit moet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3062140
uhm  :-[
Ik ken niet anders. Kaio was altijd een wervelwind als ie gegeten had, vloog de hele kamer door, bank op bank af handrembochtje etc, ja dat is nu afgenomen hij is bijna 11  ;)
Maci is erg opgewonden na het eten met rijden als gevolg. (deed hij voor de GT ook op mij was niet leuk)
Fozzy moet ook altijd even energie kwijt na het eten, snoet poetsen, koprolletje maken, rondje rennen koprol, en de andere proberen uit te dagen voor spel.
Alles wat grote honden dus niet zouden mogen ivm maagkanteling, en ja ik zet de relschoppers wel vaker apart als ze te lang doorgaan na het eten.

Waardoor het komt? Geloof eerder gewoon opwinding.
Door judith1967
#3062247
Nou hier dus hetzelfde :biggrin2:
Dat snoet poetsen doet hij ook al buiten op zijn grasveldje na het eten daarna komt ie binnen aan de bank of aan mijn broek zijn snoet poetsen :D
Daarna speeltje pakken en duwt ie zijn speeltje in mijn handen.

Zou idd best een uitlating kunnen zijn van spanning/opwinding voor het eten. :)
Of gewoon dat ie zich lekker en vol voelt na het eten

Maar ik vind het wel lief zo die opwinding na het eten :-*
Gebruikersavatar
Door Wodans avonturen
#3062256
Doet Wodan ook het liefst, is dan ook baldadiger dan de rest van de dag. Als ie hapt is het na het eten tussen het rondrennen door. Als het me te gek wordt stop ik hem even in de bench, wil geen maagkanteling...
Gebruikersavatar
Door Husky
#3063040
Waar ik als eerste aan denk, is dat hij ff ergens op moet knagen of spelen voor extra speekselproductie om het bot goed te verteren.
Mijn husky geef ik een buffelhoorn bijvoorbeeld na het eten. Die krijgt ze niet kapot en ze slaapt/buikt uit binnen een kwartier  ;)
Door Bartje6
#3063047
Bedankt voor alle antwoorden.

Hij wil inderdaad ook altijd graag knagen op een buffelhuid na het eten, en meestal is hij dan dus niet wild. Het begon eigenlijk ineens, en het verbaasde me omdat ik dacht dat dat bij Barf niet zou gebeuren.
De afgelopen dagen was het alweer minder.

Goed om alle andere ervaringen te lezen!
:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door