Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3061290
Ik weet niet of het goed staat hier, maar ik heb goede verhalen gehoord van vit D geven aan de hond, evt in samenwerking met K
Opname van calcium is dan beter, ik vraag mij af zijn er ook hier mensen die dat geven?
Glucosamine en gelatinaat heb ik zo mijn twijfels over of dat wel werkt  :-\
En het lijkt mij zeker voor de jonge hond in de groei wel goed
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061299
Ik heb het gehoord van de site van dat titeren en enten en nu ook topic van pension dat je daar je hond kan brengen zonder enten ( niet dat ik het doe)
Maar Lizzy er stond al onder of iemand het kan vertalen , ik ben ook niet goed in Engels :-[
Maar het is dus geen goed idee?
Wat is dan wel goed voor een opgroeiende hond van groot ras? Ik twijfel of ze wel genoeg uit de voeding kunnen halen.
Zou jij het kunnen vertalen als je tijd heb? Of klein gedeelte ervan?
http://www.diamandfauna.nl
Even gezocht die zei het
Laatst gewijzigd door kiara op wo 21 jan 2015, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3061506
kiara schreef: Ik heb het gehoord van de site van dat titeren en enten en nu ook topic van pension dat je daar je hond kan brengen zonder enten ( niet dat ik het doe)
Maar Lizzy er stond al onder of iemand het kan vertalen , ik ben ook niet goed in Engels :-[
Maar het is dus geen goed idee?
Wat is dan wel goed voor een opgroeiende hond van groot ras? Ik twijfel of ze wel genoeg uit de voeding kunnen halen.
Zou jij het kunnen vertalen als je tijd heb? Of klein gedeelte ervan?
http://www.diamandfauna.nl
Even gezocht die zei het
Geen foutloze vertaling, maar met google translate is het goed te lezen. ;)
https://translate.google.com/translate? ... 291.0.html

Ik zou het ook niet supplementeren, Kiara! Ik ben van mening dat een gevarieerde rauwe voeding zoals we die hier promoten genoeg is om een jonge, gezonde hond groot te laten groeien.
Door Martine-Tom
#3061521
Waarom twijfel je of ze genoeg uit de voeding kunnen halen?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061676
Dank je voor de vertaling
En ja ik twijfel omdat je zo vaak leest dat er in de industrie dieren ( en dat is toch een groot deel wat er gevoerd word) te weinig calcium bevatten, en ik dus bang ben vooral bij grotere rassen die enorm groeien dat ze dan te kort calcium krijgen.
Overigens was het advies van diegene 2 x per week, heb nog niks gegeven wil eerst zeker weten dat het goed is vandaar de vraag hier? Wat is dan wel goed als je toch ondersteuning wil geven kwa calcium?
Door Martine-Tom
#3061691
kiara schreef: Dank je voor de vertaling
En ja ik twijfel omdat je zo vaak leest dat er in de industrie dieren ( en dat is toch een groot deel wat er gevoerd word) te weinig calcium bevatten, en ik dus bang ben vooral bij grotere rassen die enorm groeien dat ze dan te kort calcium krijgen.
Overigens was het advies van diegene 2 x per week, heb nog niks gegeven wil eerst zeker weten dat het goed is vandaar de vraag hier? Wat is dan wel goed als je toch ondersteuning wil geven kwa calcium?
Als dat je angst is waarom dan niet gewoon meer wild voeren? :)
Door Ruisje
#3061693
kiara schreef: Dank je voor de vertaling
En ja ik twijfel omdat je zo vaak leest dat er in de industrie dieren ( en dat is toch een groot deel wat er gevoerd word) te weinig calcium bevatten, en ik dus bang ben vooral bij grotere rassen die enorm groeien dat ze dan te kort calcium krijgen.
Overigens was het advies van diegene 2 x per week, heb nog niks gegeven wil eerst zeker weten dat het goed is vandaar de vraag hier? Wat is dan wel goed als je toch ondersteuning wil geven kwa calcium?
Wilde prooidieren bevatten over het algemeen minder bot dan wij voeren. In die wilde botten zit waarschijnlijk wel meer calcium dan in de bio-industriebotten (jonge dieren, weinig beweging) Maarrrr, wij voeren zo'n 40-50% vleesbot, wat grofweg neerkomt op 20-25% kaalbot. Een wild prooidier zit rond de 10% kaalbot.
Dus met het dubbele zullen we de calciumbehoefte wel dekken, denk ik. ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061809
Ik voer wel haas karkas, maar andere wild soorten lusten ze niet, en wild is niet altijd wild meer vaak semi wild, dus ja vandaar de twijfel
Gebruikersavatar
Door kiara
#3061817
Nou dat klinkt zeker niet veel belovende vit D toevoegen
Ga wel levertraan geven , de andere dingen krijgen ze al zo nu en dan, zowiezo elke week 2x ei
Vroeger kreeg je ook als kind levertraan , gelukkig kreeg ik de capsules en niet de vloeibare bleh!
Nogmaals dank je voor de vertaling
Door Martine-Tom
#3061819
kiara schreef: Nou dat klinkt zeker niet veel belovende vit D toevoegen
Ga wel levertraan geven , de andere dingen krijgen ze al zo nu en dan, zowiezo elke week 2x ei
Vroeger kreeg je ook als kind levertraan , gelukkig kreeg ik de capsules en niet de vloeibare bleh!
Nogmaals dank je voor de vertaling
Met levertraan voeg je ook weer vit D toe.
Door Ruisje
#3061881
kiara schreef: Nou dat klinkt zeker niet veel belovende vit D toevoegen
Ga wel levertraan geven , de andere dingen krijgen ze al zo nu en dan, zowiezo elke week 2x ei
Vroeger kreeg je ook als kind levertraan , gelukkig kreeg ik de capsules en niet de vloeibare bleh!
Nogmaals dank je voor de vertaling
Ik zou ook geen levertraan gaan geven. Veel vitamine A en D.
Anne in Duitslant schreef: Met levertraan voeg je ook weer vit D toe.
... en veel vitamine A.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3062061
nou dan maar niks gewoon goed vleesbot,ei,yoghurt, ??ook geen visolie? ze eten zo goed als geen vis,soms zalm maar ook dat word niet altijd gegeten
Door Lizzy
#3062073
kiara schreef: nou dan maar niks gewoon goed vleesbot,ei,yoghurt, ??ook geen visolie? ze eten zo goed als geen vis,soms zalm maar ook dat word niet altijd gegeten
Iin visolie zit geen vitamine D. Wist je dat in vleesbot ook vitamine D zit?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3062089
Lizzy schreef: Iin visolie zit geen vitamine D. Wist je dat in vleesbot ook vitamine D zit?
Ja vleesbot uiteraard wel maar met dat industrie vlees erg weinig naar mijn zoektocht
En ik dacht in bepaalde soorten vis wel, maar aangezien ze hier bitter weinig vis lusten, alleen soms zalm dacht ik visolie
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door