Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door prisje
#3060396
Hoi,
Ik hoop dat jullie me helpen kunnen.
Gaia heeft atopie en een voedselallergie.
Nou heeft ze sinds dit weekend erg veel jeuk en begint de vacht boven op de rug kaal te worden en krijgt ze ook rode vlekken.
Ik laat 2 honden voor iemand anders uit en ook die honden hebben kale plekken en 1 ervan zelfs een flinke rode plek.
Ik ga uiteraard zo naar de dierenarts om mijten of iets dergelijks te laten controleren.
Ik weet eigenlijk zeker dat ze niks gegeten heeft waar ze niet tegen kan.
Mijn vraag kan het kwaad om kuurtje groene leem te doen. Ik heb het nog nooit eerder gebruikt en weet ook niet welke of waar ik het bestellen kan.
Misschien hebben jullie andere ideeën?
Alvast bedankt.
Gr Priscilla
Door tt-tjes
#3060412
Idd zou ik eerst op mijten laten controleren, misschien hebben de uitlaathonden wel mijt en heeft jouw hond ze daarvan. Of heeft ze ergens in gelopen wat dit veroorzaakt.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3060506
Zojuist terug van de dierenarts. Het is geen mijt of schimmel of iets dergelijks.
Aangezien de liezen, oksels en oren van Gaia ook erg rood waren verwachte ze dat het met haar allergie te maken heeft.
Ze gaf de optie om een prednison prik voor de jeuk te geven maar die optie heb ik geweigerd. Wanneer het niet anders kan prima maar het is gelukkig niet zo dat Gaia gek word van de jeuk.
Door Claudia_
#3060742
Is het geen hotspot?
Hond krabt huid kapot, wat een brandend gevoel tot gevolg heeft, waar die jeuk vandaan komt is sowieso wel moeilijk te achterhalen. Vaak reactie op iets in de lucht.

Zoe had het onlangs ook, opgelost met vacht weghalen, plek regelmatig desinfecteren/schoonmaken en zalf tegen de jeuk. Plek is nu weer mooi dicht
Door Lizzy
#3061543
Zou ze misschien iets hebben gesnaaid waar ze op reageert? Misschien kun je de plekken sprayen met een spray van water, groene thee en biologische appelazijn. Het recept staat in het topic van Hope (van Nelson), en bij hem kijkt dat ook verlichting te hebben gegeven.

Ik zoek de link er wel even bij.
Door Lizzy
#3061545
Wel jammer trouwens, dat je een dierenarts hebt die dan echt niks beters weet te verzinnen dan een pred spuit erin :-\
Door Laura2004
#3061549
Lizzy schreef: Wel jammer trouwens, dat je een dierenarts hebt die dan echt niks beters weet te verzinnen dan een pred spuit erin :-\
Mijn ervaring is dat alle dierenartsen die ik tot nu toe heb gehad dat als ´oplossing´ geven bij huidklachten, prednison spuit en een antibiotica kuur  :-\ Zelfs als je aangeeft alles in te willen zetten om de oorzaak vast te stellen en te zoeken naar een meer structurele oplossing.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3061967
De plekken zijn inmiddels niet meer rood maar de huid er om heen wel aardig kaal. word ook steeds een beetje kaler.
Lizzy schreef: Hier:


    Apple Cider Vinegar: 1/2 cup
    Brewed Green Tea (cooled): 1/2 cup
    Distilled Water: 1 cup


Bron: http://www.dogsnaturallymagazine.com/ar ... tchy-dogs/

Dit ga ik proberen dankje! Na mijn idee heb ik der niks zien eten waar ze niet tegen kan maar ik zie natuurlijk ook niet alles. als er op het uitlaatveldje koekjes met kip erin rondslingeren kan het maar zo daar van komen.

Zou ik haar eventueel kunnen ontgiftigen met leem of zou dat geen nut hebben? Der vacht begon juist weer een beetje bij te trekken.
Lizzy schreef: Wel jammer trouwens, dat je een dierenarts hebt die dan echt niks beters weet te verzinnen dan een pred spuit erin :-\
Dit keer was ik daar ook niet blij mee en heb dit ook gewoon gezegd. De vorige tabletten waren wel echt nodig zon anderhalf jaar geleden en heeft ze ook een aardig lange kuur nodig gehad.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Door RitaH
#3064872
Ook ik heb een hond met een atopie, ook heeft hij een auto-immuunziekte.
Sinds kort krijgt hij kokosolie door zijn eten.
Deze zou de weerstand verhogen, is anti viraal/bacterieel.
Het voordeel van kokosolie is dat je het ook rechtstreeks op de plekken kan smeren.
Of het echt werkt weet ik nog niet, wij zijn er net een weekje mee bezig, wij hebben hiervoor gekozen, omdat de meeste middelen die je via de DA krijgt alleen de symptomen aanpakt maar niet echt de kwaal.
Hoop door zijn weerstand op te krikken, dat zijn huid en vacht ook beter wordt.

Daarnaast krijgt onze hond nu ook AllerDerm Spot On en heb ik 24/7 een ionisator draaien.

De voorgaande middelen krijgt hij sinds de laatste opvlamming van nieuwe plekken, gelukkig heb ik deze kunnen beperken tot kleine plekjes die niet groter zijn geworden dan een ouderwets kwartje. Ook moet ik hem altijd zo droog mogelijk houden om broei in de vacht te voorkomen, daarvoor heb ik een waterblazer gekocht en dat scheelt ook veel troep in huis.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3069051
Sorry voor de late reactie ben druk aan het klussen in huis.
Kokosolie heb ik standaard in huis dus zal vanaf morgen wat toevoegen aan haar menu.
Ik heb een vrij grote hond hoeveel zal ik dan geven een theelepel? bedankt voor de tip.
De jeuk is in elk geval weg en de roodheid gelukkig ook.
Gebruikersavatar
Door prisje
#3070166
RitaH schreef: Ik zou met twee keer daags een theelepel beginnen om diarree te voorkomen.

Heb je wel de juiste?
Witte glazen potten?

http://www.mauidogremedies.com/2012/11/ ... conut-oil/
Voor ons zelf bestellen we bij body en fitshop grote emmer. Die gebruik ik nu dan ook 2 dagen voor de hond. Ik snap dat er kwaliteitsverschil kan zitten in producten maar waarom zijn die witte glazen potten de juiste?
Bedankt voor je reactie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door