Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tumtum
#3061435
Hallo,
Vandaag de uitslag gekregen van de wormtest van Fasco. Alles negatief, dus ook geen Giardia.
(Geweldige service trouwens, van Het Woud).
Dt betekent dat de oorzaak van de steeds terugkerende diarree ergens anders moet liggen.
Ik wacht nu even af hoe Fasco reageert op de probiotica en Psyllium voor de wat  langere duur. Hij gebruikt het nu een week en de ontlasting is nog wisselend maar wordt toch wel beter.
mocht het toch weer slechter gaan, dan lijkt een bezoek aan de dierenarts echt noodzakelijk.
Ik houd jullie op de hoogte.
Door Lizzy
#3061540
Het is al fijn om te weten dat er geen giardia en geen worm zit! Mooi!

Als de ontlasting zich nu verbeterd, zou ik het zeker nog wel even de kans geven. Eén week is vrij kort.

Ik kan me niet helemaal meer voor de geest halen wat de problemen zijn met Fasco. Hij heeft dus diarree. Maar hoe is hij verder? En wat eet hij?
Door tumtum
#3061557
Hallo Lizzy,
Fasco heeft al maanden steeds terugkerende diarree, het is tot nu toe niet duidelijk waardoor. Vaak slijm bij de ontlasting ( eromheen),  soms wat bloed bij de diarree, soms kan hij het dan niet ophouden en poept 's nachts in huis.
Hij is in juni hier in Frankrijk getest op wormen, bacteriën en Giardia, dat was allemaal negatief. De test van Het Woud is ook  helemaal negatief op alle wormen en Giardia.
Fasco gedraagt zich verder volkomen gezond, eet goed, blijft op gewicht, vacht ziet er goed uit.
Tot nu toe had hij Barf, vanaf  eind april. Ik heb echt alles uitgeprobeerd maar  het blijft erg onduidelijk welke soorten hij niet zou verdragen.  Wel kan hij absoluut niet tegen orgaanvlees.
Ik ben nu bezig hem om te zetten op ander voer (Platinum)- ik hoop tijdelijk. Dit omdat ik binnenkort enkele malen voor familieproblemen naar Nederland moet. Hij blijft dan bij de oppas en en ik kan het geen mens aandoen steeds het voer te moeten aanpassen als hij weer zo'n diarreevlaag heeft.
Het lijkt me ook dat een tijdje voer van steeds dezelfde samenstelling wat rust kan brengen. Als ik hier aan KVV kon komen had ik dat gedaan, nu heb ik een zo goed mogelijk alternatief gekozen, dat simpel is voor de oppas, hopelijk rust brengt bij Fasco, en tegelijk  vermijd ik zo ook het gezeur van de dierenarts . Want hier zijn ze fel tegen Barf, ze weten er niks van en ze willen er ook niks van weten.
Ik ga nu door met de Psyllium en probiotica, hij heeft dat nu een volle week. Weet jij hoelang ik hiermee door kan gaan? Ik dacht zeker drie weken maar misschien moet het wel langer?
In februari moet hij naar de DA voor zijn inentingen, als het tegen dietijd niet duidelijk beter gaat,  zal ik het probleem daar toch ter sprake moeten brengen. Als het wel beter gaat zeg ik misschien wel niks... Ze houden hier ook niet van mensen die zelf nadenken en dingen als probiotica zomaar zelf proberen. Dat wordt dus nog een beetje manoevreren.. :)
Door Lizzy
#3061562
[quote="tumtum"]
Hallo Lizzy,
Fasco heeft al maanden steeds terugkerende diarree, het is tot nu toe niet duidelijk waardoor. Vaak slijm bij de ontlasting ( eromheen),  soms wat bloed bij de diarree, soms kan hij het dan niet ophouden en poept 's nachts in huis.
Hij is in juni hier in Frankrijk getest op wormen, bacteriën en Giardia, dat was allemaal negatief. De test van Het Woud is ook  helemaal negatief op alle wormen en Giardia.
Fasco gedraagt zich verder volkomen gezond, eet goed, blijft op gewicht, vacht ziet er goed uit.
Tot nu toe had hij Barf, vanaf  eind april. Ik heb echt alles uitgeprobeerd maar  het blijft erg onduidelijk welke soorten hij niet zou verdragen.  Wel kan hij absoluut niet tegen orgaanvlees.
Ik ben nu bezig hem om te zetten op ander voer (Platinum)- ik hoop tijdelijk. Dit omdat ik binnenkort enkele malen voor familieproblemen naar Nederland moet. Hij blijft dan bij de oppas en en ik kan het geen mens aandoen steeds het voer te moeten aanpassen als hij weer zo'n diarreevlaag heeft.
Het lijkt me ook dat een tijdje voer van steeds dezelfde samenstelling wat rust kan brengen. Als ik hier aan KVV kon komen had ik dat gedaan, nu heb ik een zo goed mogelijk alternatief gekozen, dat simpel is voor de oppas, hopelijk rust brengt bij Fasco, en tegelijk  vermijd ik zo ook het gezeur van de dierenarts . Want hier zijn ze fel tegen Barf, ze weten er niks van en ze willen er ook niks van weten.
Ik ga nu door met de Psyllium en probiotica, hij heeft dat nu een volle week. Weet jij hoelang ik hiermee door kan gaan? Ik dacht zeker drie weken maar misschien moet het wel langer?
In februari moet hij naar de DA voor zijn inentingen, als het tegen dietijd niet duidelijk beter gaat,  zal ik het probleem daar toch ter sprake moeten brengen. Als het wel beter gaat zeg ik misschien wel niks... Ze houden hier ook niet van mensen die zelf nadenken en dingen als probiotica zomaar zelf proberen. Dat wordt dus nog een beetje manoevreren.. :)
[/quote]

Ja, het begint me allemaal weer te dagen. Dank je wel voor deze update.

At Fasco hiervoor brok? En hoe ging het daar op?

Het is zeker aan te bevelen om tenminste 3 weken door te gaan met de probiotica. Van de psyllium husk weet ik dat het beter is om ook weer een stop-week in te voeren.

Als hij aan de diarree is, kun je hem in mijn ogen helemaal niet laten vaccineren.... Je hebt dikke kans dat het daarmee namelijk alleen maar erger wordt. En ik snap dat het lastig is, met zulke dierenartsen. Maar het is JOUW hond!!!!!!! Jij bepaald!!!!!!!!

Fasco kan niet tegen orgaanvlees. Mij zal het benieuwen of KVV dan wat voor hem is want daar zit meer orgaanvlees in dan dat je geeft met zelf samengesteld! Hij heeft overigens wel orgaanvlees nodig. Dus dat baart me dan ook wel een beetje zorgen, eigenlijk. Je hond krijgt zonder orgaanvlees mogelijk niet genoeg vitamine A, D en E binnen.

Hoe vaak is Fasco gevaccineerd tegen Parvo? En wanneer was de laatste keer?
Door tumtum
#3061581
Dankjewel Lizzy,
Fasco krijgt geen Psyllium Husk maar gewoon Psyllium, proefzakje uit eennatuurwinkel, ik weet het merkniet meer. Er zit in elk geval niks anders in dan Psyllium, geen toevoegingen. (Bij Husk wel toevoegingen dacht ik)
Ik zal ermee ophouden als de twee weken om zijn, dat lijkt me een goed idee.
Kan ik gelijk kijken hoe hij het doet op alleen de probiotica.
Wat betreft je zorg om eventuele tekorten, die deel ik natuurlijk. Dat was een van de overwegingen om tijdelijk over te stappen op ander voer, daar zitten in elk geval  de nodige vitaminen en zo bij in.
Mocht het tot een bloedonderzoek bij de DA komen, dan zal ik vragen of ze ook naar vitaminetekorten wil kijken.
Wat Parvo betreft, daarvoor wordt hij sinds hij bij mij is (januari 2012) elk jaar ingeënt. Volgens mij is hij er in juni jl ook opgecontroleerd, maar dat weet ik niet zeker.
O ja, je vroeg nog wat Fasco vroeger at vóór de Barf. Toen kreeg hij brok, omdat het asiel waar hij vandaan kwam hem brok gaf. Ik ben een tijdje bij hetzelfdemerk gebleven, maar dat beviel me niet omdat hij er heel erg veel van poepte. Wel zes keer per dag een flinke hoeveelheid drol, maar geen diarree.
Toen hij eenmaal goed gewend was, ben ik op een andere brok overgestapt. Dat ging beter maar nog steeds wel drie tot vier keer per dag ontlasting.
Eerlijk gezegd weet ik nu niet meer of hij al diarree had toen ik van die brok over ben gestapt op Barf. In elkgeval zijn die diarree aanvallen daarna ongeveer standaard geworden. Maar hij poepte wel veel minder vaak  en in kleinere hoeveelheden dan met de brokken, tenminste in de perioden dat hij geen diarree had.
Door Laura2004
#3061639
Lijkt heel erg op wat mijn Ziggy had toen ik haar net kreeg. Diarree aanvallen, we hebben allerlei onderzoeken gedaan, eliminatie dieet,  maar niets hielp. Ook heel regelmatig op Giardia getest, ook nooit iets uitgekomen, allerlei supplementen geprobeerd. Toen ze een jaar of vijf/zes was heeft ze door een verstopping een darmtorsie gehad, daaraan geopereerd en daarna heeft ze eigenlijk nooit meer darmklachten gehad. Maar ja, hier heb je natuurlijk weinig aan. Ziggy was wel lastig op gewicht te houden in die tijd. Lijkt me trouwens erg veel om je hond ieder jaar tegen parvo te enten.
Door Lizzy
#3061703
[quote="tumtum"]
Dankjewel Lizzy,
Fasco krijgt geen Psyllium Husk maar gewoon Psyllium, proefzakje uit eennatuurwinkel, ik weet het merkniet meer. Er zit in elk geval niks anders in dan Psyllium, geen toevoegingen. (Bij Husk wel toevoegingen dacht ik)
Ik zal ermee ophouden als de twee weken om zijn, dat lijkt me een goed idee.
Kan ik gelijk kijken hoe hij het doet op alleen de probiotica.
Wat betreft je zorg om eventuele tekorten, die deel ik natuurlijk. Dat was een van de overwegingen om tijdelijk over te stappen op ander voer, daar zitten in elk geval  de nodige vitaminen en zo bij in.
Mocht het tot een bloedonderzoek bij de DA komen, dan zal ik vragen of ze ook naar vitaminetekorten wil kijken.
Wat Parvo betreft, daarvoor wordt hij sinds hij bij mij is (januari 2012) elk jaar ingeënt. Volgens mij is hij er in juni jl ook opgecontroleerd, maar dat weet ik niet zeker.
O ja, je vroeg nog wat Fasco vroeger at vóór de Barf. Toen kreeg hij brok, omdat het asiel waar hij vandaan kwam hem brok gaf. Ik ben een tijdje bij hetzelfdemerk gebleven, maar dat beviel me niet omdat hij er heel erg veel van poepte. Wel zes keer per dag een flinke hoeveelheid drol, maar geen diarree.
Toen hij eenmaal goed gewend was, ben ik op een andere brok overgestapt. Dat ging beter maar nog steeds wel drie tot vier keer per dag ontlasting.
Eerlijk gezegd weet ik nu niet meer of hij al diarree had toen ik van die brok over ben gestapt op Barf. In elkgeval zijn die diarree aanvallen daarna ongeveer standaard geworden. Maar hij poepte wel veel minder vaak  en in kleinere hoeveelheden dan met de brokken, tenminste in de perioden dat hij geen diarree had.
[/quote]

Wat ik nu ga zeggen vind je misschien moeilijk te geloven... Maar weet je wat ik denk? Dat hij diarree + bloed in de ontlasting heeft van de parvo entingen. Als ik jou was zou ik daar echt voorgoed mee stoppen! Je hond is daar nu ook zo vaak voor gevaccineerd, als ie nu niet meer levenslang geïmmuniseerd is, raakt ie nog meer geïmmuniseerd.

Ik weet niet of je wat met homeopathie hebt. Zo ja, raad ik je ook aan om Thuja te geven aan je hond. Ik zou de verdunning D30 geven. Je kunt natuurlijk ook eerst naar een homeopathisch werkend dierenarts bellen. Misschien in NL? En dan bijv. Anneke Schellingerhout ofzo. Die Thuja is voor de vaccinatie-schade. Er zijn nog meer homeopathisch middelen die je in kunt zetten bij diarree. Hier staan ze op een rijtje: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 691.0.html

En verder zou ik ook met kruiden gaan werken tegen diarree. Naast de probiotica en de Psyllium (husk vind ik beter). Zoals gekookte brandnetel door de voeding, om te ontgiften en goed voor de darmen en wilde cichorei en alsmede ook zwarte bes of blauwe bosbes. Gekookte witlof door de voeding is ook super.
Door tumtum
#3061787
Dag Lizzie,
Ik weet niet of de problemen van Fasco van de inentingen komt.  Er zit heel wat tijd tussen februari en eind april, ik kan die diarree niet echt linken aan de inentingen. Parvo zit hier trouwens standaard in de jaarlijkse cocktail en ik woon in een risicogebied dus ik weet niet of ik het weg kan laten.
Ik ga nu het volgende doen.
De herhalingsenting valt op of rond 18 februari, dat is zegmaar over een maand.
Ik gebruik die tussentijd om goed te bekijken hoe het nu gaat, met ander voer, probiotica en nog een paar dagen Psyllium. Ik denk dat ik maar een poosje opschrijf hoe en hoevaak hij poept en eventuele andere dingen die opvallen, zoals gras eten.
Krijgt Fasco tijdens die vier weken toch weer diarree, dan ga ik meteen naar de DA. Dan vraag ik om bloedonderzoek ( pancreasfunctie e.d.) en echografie. Zelf heeft ze misschien nog meer ideeën. Ik hoop niet dat ze meteen met antibiotica gaat strooien, ik zal me daar zo goed mogelijk tegen verzetten tenzij een bacterie wordt aangetoond. Niet waarschijnlijk.
Ik vraag ook of ze zijn bloed wil onderzoeken op antistoffen, zodat we aan de hand daarvan kunnen besluiten of er wel of niet gevaccineerd gaat worden. Zo ja, dan toch het minimum. Rabies hoort daarbij omdat ik hem mee naar NLmoet kunnen nemen. In juni moet hij ook de Leishmaniose herhalen, ook daarvoor zitten wij in een risicogebied. Al mijn buren hebben honden die hieraan zijn overleden, dus dat risico is te groot. En als ze toch bloed onderzoekt, laat ik ook devitamines even checken.
Alle andere suggesties om diarree tegen te gaan bewaar ik tot later, want als ik nu alles door elkaar ga doen of  allerlei middelen door elkaar ga gebruiken, dan  weten we helemaal niet meer wat er werkt en wat niet.
Ik wil nu eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten voor zover mogelijk, daarna kijk ik weer verder.

Mocht hij in die vier weken helemaal geen diarree meer krijgen, dan maak ik rond de entdatum een afspraak om zijn bloed te laten onderzoeken op antistoffen, zodat er alleen ingeënt wordt waar dat nodig is.
Ik hou jullie op de hoogte.
Voor nu bedankt voor het meedenken en de vele tips.
Door san :)
#3062072
Juist bij vaccinatie is er een langzame opbouw van klachten. Ik zou je adviseren om de informatir over entingen hier goed door te lezen alvorens een beslissing te nemen wb enten!
Door tumtum
#3062079
Ja San, dat lezen heb ik uiteraard al gedaan. Er wordt dus alleen geënt na bloedonderzoek mbt  antistoffen, en als het dan toch echt moet, dan alleen tegen het hoognodige.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door