Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3061307
Ik zit in een heel lastige positie op het moment.

ik heb de eerste 3 jaar van mijn opleiding volbracht. Het 4e jaar liep stroef, ik kon het allemaal niet meer aan, universiteit gestopt (die deed ik er ook nog bij), stage niet gehaald en een kl***** als scriptiebegeleider, waarvan ook nog eens de opdracht van werd ingetrokken. Allemaal r*k dus....

5e jaar van mijn studie heb ik stage herkanst, dit was prima. Stage gehaald, opdrachten voor school gehaald en daarna allesbepalend gesprek (assessment) gezakt.
Daarna ben ik geld gaan verdienen omdat mijn ouders de hypotheek niet meer konden betalen.

6e jaar met iemand meegelopen om een opdracht te maken zodat ik mijn assessment opnieuw kon doen, toen werd toch geadviseerd om de hele stage (die ik dus gehaald heb) opnieuw te doen. Ik heb toen ook mijn scriptie geschreven..

Nu zit ik al in mijn 7e jaar. Ik heb net mijn stage gedaan, weer gesprek niet gehaald. Terwijl meerdere leerkrachten maar tegen mij blijven zeggen dat ik het kan, maar ik kan het dus blijkbaar niet.
Zouden jullie in mijn geval doorgaan met zo'n studie of stoppen?
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3061309
Wat een K**situatie zeg!

Wie is degene die bepaald of jij de assessment haalt en is dat nu alle keren 1 en dezelfde persoon?

Wat zijn de redenen dat je alleen het gesprek niet haalt en verder alles wel?
Door Lil
#3061314
Geen studie adviseur die hier iets mee kan?

Zelf liep ik in tweede jaar van uni tegen grote problemen op, de studie adviseur haalde binnen gesprek van 10 minuten eruit wat het probleem was en ik heb vervolgens mijn studie gehaald. Er is iets waardoor je het gesprek niet haalt en de rest wel en dat iets moet gegarandeerd iemand zijn die je daarmee kunt helpen. Want doorgaan met studie vind ik het verstandigste, maar niet zomaar blijven proberen lijkt mij kostbaar en niet zo zinvol. Maar heel goed (laten) uitzoeken waardoor het komt en dan heb je het papiertje straks op zak, weet ik bijna zeker.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3061316
Sarah5 schreef: Wat een K**situatie zeg!

Wie is degene die bepaald of jij de assessment haalt en is dat nu alle keren 1 en dezelfde persoon?

Wat zijn de redenen dat je alleen het gesprek niet haalt en verder alles wel?
Nee, bij een assessment heb ik elke keer 2 beoordelaars, dit kunnen dezelfde zijn, dit mogen bepaalde mensen (zoals nu mijn stagebegeleidster) niet zijn.
De eerste keer snap ik het echt, de praktijk waar ik mijn stage gehaald heb, voldeed in mijn ogen ook echt niet aan de eisen die ik aan kwaliteit zou stellen. Ik ben daar terecht gekomen omdat ik na 2 maanden van stageplek moest wisselen, ik werd ontslagen omdat mijn stagebegeleidster het toen niet meer aankon (ze had nét haar persooneelsbeleid weer op orde, en kreeg in 1 week te horen dat nr1 ergens anders ging solliciteren en n2 die net 2 weken werkte al 3 maanden zwanger was)..

Het zijn allemaal van die rotsituaties waar niemand iets aan kan doen, maar ondertussen word ik elke keer de dupe, maar mag ik niet in een slachtofferrol gaan zitten en blijf ik verantwoordelijk voor mijn eigen leerproces... *zucht* en ik word er gewoon moedeloos van.....

Ik dacht echt dat ik vandaag zou slagen, nog een maandje mijn scriptie verbeteren en er dan vanaf zou zijn..  :'(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3061319
Lil schreef: Geen studie adviseur die hier iets mee kan?

Zelf liep ik in tweede jaar van uni tegen grote problemen op, de studie adviseur haalde binnen gesprek van 10 minuten eruit wat het probleem was en ik heb vervolgens mijn studie gehaald. Er is iets waardoor je het gesprek niet haalt en de rest wel en dat iets moet gegarandeerd iemand zijn die je daarmee kunt helpen. Want doorgaan met studie vind ik het verstandigste, maar niet zomaar blijven proberen lijkt mij kostbaar en niet zo zinvol. Maar heel goed (laten) uitzoeken waardoor het komt en dan heb je het papiertje straks op zak, weet ik bijna zeker.
Nou ja, ik heb echt al meerdere gesprekken gehad op de opleiding. Ik heb van de week nog (stiekem) met een leerkracht geoefend en ik heb mijn verslag door meerdere leerkrachten laten nakijken. Ik was best zeker, ik had mijn faalangst die ik door het vele zakken vandaag onder controle, maar op een gegeven moment snapte ik echt niet meer waar het over ging en wat de mevrouw nou bedoelde... En daardoor vinden ze mijn klinisch handelen niet op het niveau. Waarschijnlijk was ik op dat moment al dichtgeslagen, ik heb de beoordeling op papier nog niet binnen.
Door Esther Q
#3061324
Niet stoppen. Je bent bijna klaar. Zorg dat je erachter komt wat er mis gaat op dat gesprek en hoe je dat kunt verbeteren. En dan hup doorbuffelen tot het eind!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3061342
Stoppen? Op dit punt? Mwa... Probeer er achter te komen waarom je zo dichtslaat en bespreek dat met degenen die jou begeleiden naar het assessment.
En geef het aan of laat het aangeven bij de beoordelaars. Beter op voorhand gemeld dan achteraf gezakt.
Door Borke
#3061402
Esther Q schreef: Niet stoppen. Je bent bijna klaar. Zorg dat je erachter komt wat er mis gaat op dat gesprek en hoe je dat kunt verbeteren. En dan hup doorbuffelen tot het eind!
Goed advies!
Door Lil
#3061431
Fenixjuh schreef: Nou ja, ik heb echt al meerdere gesprekken gehad op de opleiding. Ik heb van de week nog (stiekem) met een leerkracht geoefend en ik heb mijn verslag door meerdere leerkrachten laten nakijken. Ik was best zeker, ik had mijn faalangst die ik door het vele zakken vandaag onder controle, maar op een gegeven moment snapte ik echt niet meer waar het over ging en wat de mevrouw nou bedoelde... En daardoor vinden ze mijn klinisch handelen niet op het niveau. Waarschijnlijk was ik op dat moment al dichtgeslagen, ik heb de beoordeling op papier nog niet binnen.
Faalangst is echt r*k!

Ik benbenieuwd wat er in verslag komt te staan.
Door millyckk
#3061436
Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, maar als je ongeschikt zou zijn, was je niet zover gekomen! Ik zou het zeker nog een kans geven, eens met Ronald en Esther: schouders eronder en door!
Door inni
#3061517
Doorgaan hoor, 't gaat je lukken, het eind is immers in zicht. Nu eerst even alles laten bezinken en wat proberen te ontspannen en er dan weer met nieuwe moed tegenaan. Je komt er hoor.
Door Laura2004
#3061526
Eens met de vorige opmerkingen, rot dat je het niet gehaald hebt, daar word je zo onzeker van :( Maar je bent al zover gekomen, het zou doodzonde zijn om nu te stoppen. Mijn ervaring met mijn opleidingsinstituut is dat ze er vrijwel alles aan doen om je te laten slagen, omdat ze anders een hoop geld mislopen, ik dacht dat het overal zo ging (soms vond ik dat zelfs best zorgwekkend), dit was trouwens een hogeschool.

Iets praktisch om rekening mee te houden, ik weet niet of je studiefinanciering hebt ontvangen, maar als je je studie niet binnen 10 jaar haalt word je prestatiebeurs niet omgezet in een gift en dan kan het soms zo zijn dat je flink wat geld moet terug betalen. Dit was voor mij de grootste motivatie om mijn studie af te maken  :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3061552
Laura2004 schreef:
Iets praktisch om rekening mee te houden, ik weet niet of je studiefinanciering hebt ontvangen, maar als je je studie niet binnen 10 jaar haalt word je prestatiebeurs niet omgezet in een gift en dan kan het soms zo zijn dat je flink wat geld moet terug betalen. Dit was voor mij de grootste motivatie om mijn studie af te maken  :-X
Dat zijn lang vervlogen tijden, dat is tegenwoordig stukken strakker, je krijgt maar de studietijd en dan 1 jaar janger om het af te ronden. Maar ik geloof dat ze het nu recentelijk allemaal lening hebben gemaakt.


Wat vind je leuk aan je studie, aan je vak? wil je er graag mee aan de slag? Dan zou ik zeggen haal het papiertje. Wat houd jou tegen, is het alleen de faalangst of zit er meer?
Een papiertje kan belangrijk zijn ook al wil je in iets anders aan de slag. Je zult wrslijk hoe dan ook flink wat studiegeld terug moeten betalen, met of zonder halen van je diploma, dan lijkt me met diploma toch fijner gevoel.
Fenixjuh schreef: Nou ja, ik heb echt al meerdere gesprekken gehad op de opleiding. Ik heb van de week nog (stiekem) met een leerkracht geoefend en ik heb mijn verslag door meerdere leerkrachten laten nakijken. Ik was best zeker, ik had mijn faalangst die ik door het vele zakken vandaag onder controle, maar op een gegeven moment snapte ik echt niet meer waar het over ging en wat de mevrouw nou bedoelde... En daardoor vinden ze mijn klinisch handelen niet op het niveau. Waarschijnlijk was ik op dat moment al dichtgeslagen, ik heb de beoordeling op papier nog niet binnen.
Misschien moet je er dan eens over gaan praten, ook met die mevrouw, kan je meer inzicht en vertrouwen opleveren voor de volgende keer.
Door Laura2004
#3061553
Kaio schreef: Dat zijn lang vervlogen tijden, dat is tegenwoordig stukken strakker, je krijgt maar de studietijd en dan 1 jaar janger om het af te ronden. Maar ik geloof dat ze het nu recentelijk allemaal lening hebben gemaakt.

Oh echt waar? :-[ Ik heb nog niet zo lang geleden mijn diploma gehaald, zo´n twee jaar geleden denk ik, is er dan al zoveel veranderd?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door