Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sannuh
#3061273
Hoi,

In dit forum heb ik gelezen dat sommige taurine, Q10 en carnitine bijgeven doordat het goed is voor het hart. (en dus voor honden die hart problemen hebben)
Nou vroeg ik me eigen af: geven jullie nou supplementen bij? Want juist in vlees zitten toch al genoeg taurine, Q10 en carnitine?
Bijvoorbeeld veel Q10 in runderhart. Kun je dan geen overdosis krijgen of is dat niet mogelijk?

Hij kreeg ook Furosemide maar hier werd hij ontzettend misselijk van! De D.A zei dat ze dat nog nooit mee had gemaakt maar dat ik het dan even zonder kon proberen. Hij begon weer vaker te hoesten, maar nu geef ik hem brandnetel thee door zijn eten elke ochtend (heeft een nachtje staan intrekken) en tot nu toe werkt het fantastisch! fingers crossed!
Als ik zijn hartje nou ook kon ondersteunen op een natuurlijke manier,niet dat ik durf te stoppen met de Vetmedin, maar elke keine beetjes helpen dacht ik zomaar.

Alvast bedankt :)
Door Lizzy
#3061285
Over Furosemide gesproken, mijn (inmiddels overleden) hond Brutus werd daar doodziek van! Hier, toevallig een oud topic waar ik schrijf over dit middel: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 0.510.html. En overigens ook over natuurlijke middelen die ik bij Brutus geprobeerd heb. Ik denk dat je best wel wat aan dit topic kan hebben.

Op zich krijgen honden genoeg binnen van Q10, Taurine en carnitine. Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het nauwelijks zinvol is om dit te supplementeren aan rauw etende honden.....
Door hamada
#3061424
In rauwvoer zitten deze stoffen al ruim voldoende. Het wordt natuurlijk anders als een hond hartproblemen heeft, dan kan toevoegen van supplementen wel een voordeel hebben.
Op www.dogaware.com staat een uitgebreid overzicht van de verschillende voedingssupplementen voor hartcondities, met daarbij de dosering die geadviseerd wordt. Buiten de door jou genoemde supplementen worden ook nog diverse kruiden, groentes e.d. genoemd.
Door sannuh
#3061573
Wat een verdrietig topic :(

Ga het nog helemaal doorlezen en denk indd dat ik er veel informatie uit kan halen, maar de bijwerkingen komen me al bekent voor.
Binnen een paar dagen was het een belabberd gratenpakkie met wat haar erop. Overgeven, diarree, zelfs s'nachts er nog 2 a 3 keer uit moeten omdat hij op klappen stond. Zelfs van 1/4 tabletje. Toen ik er mee stopte had ik na 24 uur mijn vrolijk oudje terug.

Die kruiden en groenten zijn ook wel heel interessant, afijn, genoeg leesvoer :) 

THNX!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3062125
Mijn Kelpie met een aangeboren hartklepdefect doet het super op Benakor en Prilactone.
Ze is nu ruim 4 jaar (ze kreeg een prognose van 1,5 toen we met de medicatie begonnen)
Ik heb haar vanaf het begin ook Q10 (30mg pd) en L carnitine (250mg pd) gegeven.
Door charmed
#3062921
Ik heb meerdere honden op deze combinatie gehad, dit gaf ik alleen als de medicijnen niet meer voldoende waren, en ze daar niet meer goed op reageerden. Uiteraard zit het ook in vlees, maar niet in die hoge concentraties. En oude dieren hebben minder Q10 aanwezig in hun lichaam. Nadat bij Keshia de medicatie het hart niet meer goed kon ondersteunen heeft ze nog jaren geleeft met ondersteuning van Q10 taurine/carnitine (ik had ze van toppharm) wat wel belangrijk is dat je de taurine/carnitine langzaam opbouwd, dus eerst de helft van de dosering die je wilt geven in 2x en na een week de volle dosering geven in 2x.
Q10 30 mg, taurine/carnitine ik meen iets van 350 mg per dag (in 2x gegeven), dus eerst opbouwen, 1/2 capsule per dag (ook in 2x geven)

En van Furosemide is als je deze oplost in water kan je veelal met de helft van de dosering af. Omdat het dan beter werkt.
En als je een hoge dosering Furosemide of andere geeft, dan moet je oppassen dat ze geen Kalium te veel verliezen, dan kan je ze een stukje banaan geven elke dag, om het kalium gehalte weer aan te vullen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door