Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3060249
Ik denk dat ik mijn keus al wel gemaakt heb maar wil het jullie toch nog even voorleggen, misschien verander ik van inzicht.
Ik heb een teefje van net een jaar met de  ziekte  HUS (histiocytaire ulceratieve colitis), vergelijkbaar met de ziekte van Crohn.
Ze zou dus binnekort weer gevaccineerd  moeten worden , en mijn gevoel is daar niet goed bij.
Het is een zieke hond die met medicatie het redelijk doet, diagnose is in oktober gesteld en ze krijgt op moment nog Moderin die ik aan het afbouwen ben, en chinese kruiden (gastro) en physilliumpoeder.
Ze heeft in het begin ook nog AB gehad die nu gestopt is, de ontstekingen zijn redelijk onder controle en bij spanning of stress verliest ze nog wel eens een dag bloed, maar verder gaat het goed en is ze blij en heeft geen pijn.
Daarnaast  een dieet, helemaal geen koolhydraten en KVV lam en eend, andere soorten vlees geven gelijk problemen.
Ze is gestopt met groeien en ziet eruit als een pup van 8 maanden.
Mijn vraag: wat zouden jullie doen wel of niet enten?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3060252
Nee!!! Niet enten!!!!

Enten kan je alleen met een gezonde hond, en dat is jou hond niet.
Voer je een complete of enkelvoudige kvv?
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3060257
Lizzy schreef: Absoluuuuuut niet enten!

Hoe is zij tot nu gevaccineerd?
Ze heeft gehad : met 6 weken, Puppy DP
met 9 weken: DHP en L4
met 12 weken: DHPPi en L4

En ze krijgt compleet KVV
Door Lizzy
#3060259
Enzepens schreef: Ze heeft gehad : met 6 weken, Puppy DP
met 9 weken: DHP en L4
met 12 weken: DHPPi en L4

En ze krijgt compleet KVV
Je zou nog kunnen titeren om te kijken of de DHP is aangeslagen.... Maar ja, stel hij is niet aangeslagen, ga je dan in jouw situatie nogmaals een DHP enting geven? Ik zou dat dus echt never nooit niet doen. Deze hond moet je (als je het mij vraagt) echt nooit meer laten enten. En ja, dan loop je risico. Maar wel enten: ik denk dat het risico op giga problemen groter is. Misschien kun je eventueel nog wat met nosodes. Daarvoor zou je de dierenarts Anneke Schellingerhout kunnen contacten. Zij stuurt ook wel nosodes op per post: http://dier.jyoti.nl/
Door Ellie
#3060340
Je kunt ook naar Tannetje Koning gaan in Otterlo. Kon niet zien waar je woonde, dus ik weet niet of dit een roteind weg is. Zij titert en kan gelijk kijken wat jullie gaan doen. Ik zou wel met de hond naar een dierenarts gaan die er varstand van heeft en dat is o.a. Tannetje.
Door Lil
#3060620
Niet doen!

Jee grote kans dat er problemen ontstaan.

Ja je loopt risico, maar dat loop je in jou geval ook als je wel ent.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3060632
Ellie schreef: Je kunt ook naar Tannetje Koning gaan in Otterlo. Kon niet zien waar je woonde, dus ik weet niet of dit een roteind weg is. Zij titert en kan gelijk kijken wat jullie gaan doen. Ik zou wel met de hond naar een dierenarts gaan die er varstand van heeft en dat is o.a. Tannetje.
Dat is op zich goed, maar ik zou deze hond niet eens laten titeren.
Ook in de bijsluiter van de enting staat dat je enkel GEZONDE honden mag enten en dat is deze hond niet.

Een keer naar Tannetje voor zijn klachten lijkt me goed. Maar titeren of enten? Nee!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3060646
Hope schreef: Dat is op zich goed, maar ik zou deze hond niet eens laten titeren.
Ook in de bijsluiter van de enting staat dat je enkel GEZONDE honden mag enten en dat is deze hond niet.

Een keer naar Tannetje voor zijn klachten lijkt me goed. Maar titeren of enten? Nee!
helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3060759
Ik was er voor mezelf wel over uit om niet te enten en nu weet ik het zeker, ik ga haar niet enten en neem het risico wel.
Het risico van een hevige reactie en weer terug vallen met klachten is me te groot, het gaat net zo lekker nu.
Dank voor jullie antwoorden en meedenken!  :)
Door inni
#3060807
Niet enten, geen ontworming als 't niet nodig is en geen druppels tegen eventuele teken of vlooien.......Berre had maag en darmproblemen en kreeg een erge terugslag na een antivlo of ontworm spul.  succes
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3060847
inni schreef: Niet enten, geen ontworming als 't niet nodig is en geen druppels tegen eventuele teken of vlooien.......Berre had maag en darmproblemen en kreeg een erge terugslag na een antivlo of ontworm spul.  succes
  Dank je wel, vlooien heb ik gelukkig al 7 jaar niet meer gehad en wormen laat ik nakijken dmv van een test, ontworm dus niet zomaar, en zal met haar zekerheel voorzichtig zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door