Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3060708
Google levert weinig informatie op. Bedenk me dat ik met mijn kippen en diervriendelijke tuin misschien wel een vlo-probleem op mijn hond in huis heb gehaald. vlooien gaan ondanks veel wassen, ecostyle, etherische olie,fengriek,  DA-aarde niet echt weg, hoewel het er ook niet meer worden.  Af en toe vind ik er nog een op Much, maar dagelijks bijt hij wel een keer naar vlooien.

Nu zou het kunnen dat hij ze uit mijn tuin oppikt, heb ieg kippen en een egel, en massa's katten en vogels. Ik kom er echter niet goed uit hoelang larve buiten overleven. Er staat wel dat vlooien buitenshuis in de winter niet kunnen overleven, maar hoe zit dat met larven? Moet ik nu echt in bomen gaan klimmen om oude nesten op te ruimen of dat egelnest gaan vinden ergens in de houtwal? Composthoop heb ik ook nog en veel schaduwhoekjes met hout en struikgewassen...

Las een tip over zwavel, maar das alleen op de grond. Niet te druk maken en hopen dat er nog een strenge vorstperiode aankomt, of juist een druilerige winter waarin larven mogelijk beschimmelen?

Ik vrees de lente...

En pipetjes ed gaan helaas niet, twijfel alleen om mijn huis te behandelen, maar als oorzaak in tuin zou liggen is dat ook dweilen met een open kraan...rotbeesten...iemand meer info over vlooien buiten?
#3060719
Of vlooienlarven bij langdurige, flinke vorst overleven weet ik niet, maar met onze winters wachten ze volgens mij op een beschut plekje tot het voorjaar wordt. Samen met de neten...

Ik denk dat ze proberen uit te roeien in je tuin onmogelijk is en zonde van je energie. Kieren, holle plaatsen e.d. in huis een paar keer per jaar behandelen is niet dweilen met de kraan open, want als ze in huis naar hartelust kunnen overleven en zich vermenigvuldigen, dan ben je echt de klos! En voor in huis zou ik dus wel een goeie omgevingsspray gebruiken!!
#3060849
[quote="Ruisje"]
Of vlooienlarven bij langdurige, flinke vorst overleven weet ik niet, maar met onze winters wachten ze volgens mij op een beschut plekje tot het voorjaar wordt. Samen met de neten...

Ik denk dat ze proberen uit te roeien in je tuin onmogelijk is en zonde van je energie. Kieren, holle plaatsen e.d. in huis een paar keer per jaar behandelen is niet dweilen met de kraan open, want als ze in huis naar hartelust kunnen overleven en zich vermenigvuldigen, dan ben je echt de klos! En voor in huis zou ik dus wel een goeie omgevingsspray gebruiken!!
[/quote\

ja, dat vermoeden had ik ook toen ik hier door de tuin liep vanochtend. Die ene vlo die ik nog af en toe echt vind vind ik ook niet zon probleem.
Wel als ik buiten een nest ontdek, maar hoe ontdek je dat dan? Maar toch denk ik wel dat ik in die richting moet denken als trouble-veroorzaker. Want heb wel een paar keer huis behandeld (indoor x, fleegard), maar ook elke keer toch weer een vlo ontdekt erna...hoewel laatste keer behandelen wel tijdje gleeden is.


Denk dat ik toch maar door moet gaan op ingeslagen weg...veel wassen en schoonmaken met azijn en DA aarde/etherische olie. En als het er dan weer echt meer wroden, die fogger maar gaan gebruiken die ik nog in kelderkast heb staan. Wel raar hoelang die beesten overleven. MEerendeels van mijn huis is behoorlijk koud...stook alleen een beetje mijn woonkamer als ik thuisben in de avond, en das niet elke dag met mijn werk...
#3060867
Over het antwoord op je vraag in de topic-titel, hoelang vlooien buitenshuis overleven kan ik kort zijn. Altijd!
Anders zouden er allang geen vlooien meer bestaan. Buiten vlooien bestrijden is niet mogelijk. Het enige wat je kunt doen is je dieren zoveel mogelijk vlo vrij proberen te houden. Precies zoals je dat nu doet. Hoe minder kans de vlooien krijgen om lekker hun buik te vullen op de dieren, hoe minder er op een gegeven moment zullen zijn. Zo lang er echter vreemde katten in je tuin kunnen komen, kunnen er altijd weer nieuwe vlooieneitjes worden achter gelaten.
Maar overal buiten kunnen je dieren als ze daar vatbaar voor zijn vlooien oplopen. Ook op straat en in de natuur. Je zult dus altijd allert moeten blijven om het niet uit de hand te laten lopen. Succes.
#3078407
Doranto schreef: Over het antwoord op je vraag in de topic-titel, hoelang vlooien buitenshuis overleven kan ik kort zijn. Altijd!
Anders zouden er allang geen vlooien meer bestaan. Buiten vlooien bestrijden is niet mogelijk. Het enige wat je kunt doen is je dieren zoveel mogelijk vlo vrij proberen te houden. Precies zoals je dat nu doet. Hoe minder kans de vlooien krijgen om lekker hun buik te vullen op de dieren, hoe minder er op een gegeven moment zullen zijn. Zo lang er echter vreemde katten in je tuin kunnen komen, kunnen er altijd weer nieuwe vlooieneitjes worden achter gelaten.
Maar overal buiten kunnen je dieren als ze daar vatbaar voor zijn vlooien oplopen. Ook op straat en in de natuur. Je zult dus altijd allert moeten blijven om het niet uit de hand te laten lopen. Succes.
ja, dat dacht ik ook toen ik in mijn tuin rondliep vandaag....echt wel een egeltje hier tussen het hout, en de compost en bladcompostbak zijn ook fijne plaatsen waarschijnlijk..en dan nog bergen vogels....toch word ik er wel moedeloos van. paar weken geleden dan toch hele huis maar behandeld, en nog steeds af en toe een vlo. Wel was die erg langzaam, had net neem-olie op Mucho gedaan, mogelijk is dat toch wel een goed middel....ben bang dat ik zo door moet en maar moet accepteren dat er af en toe een vlo op hem loopt.

wel verbaast het me, dat ik in al die jaren nooit vlooien heb gehad, en toen deed ik echt veel minder stofzuigen als nu, en wassen al helemaal niet, en vlooimiddelen ook niet...maarja, als ze er eenmaal zijn zijn ze blijkbaar supermoeilijk uit te roeien...2bcontinued:(
Door Tanna
#3104006
Citaat van internet :

Uw hond of kat kan buiten besprongen worden door vlooien. Dit zijn poppen (het voorstadium van de volwassen vlo) die sluimeren in bijvoorbeeld een vogelnest, een verlaten egelnest of op de slaapplek van een buurkat. Ze kunnen daar tot wel twaalf maanden in popvorm overleven. De pop merkt door beweging, lichaamswarmte en ademhaling dat een potentiële gastheer in de buurt is. De pop komt uit en bespringt uw huisdier.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door