Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3060444
In mei gaan we op vakantie naar het prachtige Zuid-Limburg. De honden gaan, zoals altijd, met ons mee. Tous kan niet alleen blijven dus onze vakanties bestaan altijd uit lekker wandelen met de honden en verder lekker lui bij/in ons vakantiehuisje. Nu lijkt het me zo leuk om eens iets te gaan doen/bekijken maar dan moet dat dus wel iets zijn waar de honden mee naar toe mogen.
Misschien zijn er hier mensen die tips hebben voor een leuk uitje, in Zuid-Limburg, met honden?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3060449
Als je honden het aankunnen, ze mogen mee de mergelgrotten in. Deed Jacy heel goed, alleen toen we bij het kasteel buiten waren, moest er meteen gepoept worden (en meneer had in de vakantie Renske gehad, dus ja, dat weten we nog  :-X  ::) )
Door zurca
#3060454
Oh dat lijkt me wel een leuk uitje, de grotten bekijken! Nooit gedacht dat honden daar toegestaan zijn...
Hoe de honden dat zullen vinden? Eerlijk gezegt geen idee.... we doen eigenlijk nooit zulke dingen met ze :-[ Ik denk dat Tous er i.i.g wel rustig onder zal blijven, die heeft zoiets "de rit uitzitten" en dan weer verder :biggrin2:
Ziggy zal het misschien wel wat eng vinden....
Het is i.i.g een uitje om over na te denken!
Bedankt voor de tip.....
#3060503
Wij zijn met Charlie ook de fluweelgrotten, de oude steenkolenmijn en nog een mergelgrot in geweest. Mocht bij allemaal, hadden we vooraf al geïnformeerd.
Charlie deed ook net of het de normaalste zaak van de wereld was. :biggrin2:

Bij de steenkolenmijn hebben ze twee keer een apparaat aangezet wat even veel kabaal maakt, daar moeten ze wel tegen kunnen, dit werd mij door de telefoon toen ook al netjes gezegd.
Door Lil
#3060515
Mijn honden doen het  prima in de grot. Alleen ging iemand tot 3x toe op Boris zijn staart staan. Die drilboor in de mijn is heel veel lawaai. Wij mensen moesten de oren dicht houden.

In Duitsland, Gangelt mogen ze het dierenpark in.
Door Ruisje
#3060517
Lil schreef: Mijn honden doen het  prima in de grot. Alleen ging iemand tot 3x toe op Boris zijn staart staan. Die drilboor in de mijn is heel veel lawaai. Wij mensen moesten de oren dicht houden.

In Duitsland, Gangelt mogen ze het dierenpark in.
Ik dacht gelijk: LEUK gaan we het voorjaar eens naartoe dan met de honden. Maar toen kwam de gedachten aan enten... :( Ze moeten dan natuurlijk een rabiës enting hebben...  Weet jij of ze ook het Gaiapark in mogen?
Door Lil
#3060546
Gaiapark mag niet, sterrenwacht mag niet. Op terras mag,binnen. Niet dus bij -10 zit je buiten je koffie te drinken!

Duitsland en Belgie rabies verplicht!

Denk eraan in Maastricht wandelen is vaak binnen 10 minuten ongemerkt in Be zijn. Pa woont in Nl 7 minuten wandelen is Dtl (dierenpark is 15 minuten).

Zo op veel meer plaatsen.

Goed opletten of enten dus.
Gebruikersavatar
Door nova
#3060554
Lil schreef: Gaiapark mag niet, sterrenwacht mag niet. Op terras mag,binnen. Niet dus bij -10 zit je buiten je koffie te drinken!

Duitsland en Belgie rabies verplicht!

Denk eraan in Maastricht wandelen is vaak binnen 10 minuten ongemerkt in Be zijn. Pa woont in Nl 7 minuten wandelen is Dtl (dierenpark is 15 minuten).

Zo op veel meer plaatsen.

Goed opletten of enten dus.
Ik mag toch hopen voor Zurca  dat er in mei andere temperaturen heersen dan 10  :-X
#3060557
nova schreef: Schrieversheide in Brunssum, met sterrenwacht. Ik weet niet of de honden binnen mogen bij de sterrenwacht, maar weet wel dat ze op het buitenterras van het restaurant  mee mogen  :)



Hier een hele fijne wandelsite met leuke bezienswaardigheden: http://www.wandelgidszuidlimburg.com/

je bent zo in de Voerstreek, ook zeker de moeite waard  :)
Sterrenwacht en restaurant mogen ze idd niet binnen! Er is een losloop gedeelte en een aanlijn gedeelte om te wandelen. Maar de meeste mensen houde  zich niet aan die aanlijnplicht. En er word gecontroleerd.

Oh en op zondag met goed weer is het af te raden :)
Door Lil
#3060560
nova schreef: Ik mag toch hopen voor Zurca  dat er in mei andere temperaturen heersen dan 10  :-X
Was maar een voorbeeld, hebben we al jaaaaaaaren niet gehad :-)
janninneee schreef: Sterrenwacht en restaurant mogen ze idd niet binnen! Er is een losloop gedeelte en een aanlijn gedeelte om te wandelen. Maar de meeste mensen houde  zich niet aan die aanlijnplicht. En er word gecontroleerd.

Oh en op zondag met goed weer is het af te raden :)
Zondag helemaal weg blijven. Losloop ook slechte ervaring ( heb er jaren gewoond)

Als ze controleren heel duur, maar 98% loopt idd overal los.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door