Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Papalou
#3060438
Zojuist wide ik iets nieuws introduceren, maar weet maar god niet hoe dit te proportioneren: ribstuk van ree...gekregen in een kg verpakking, en wil stukken van ongeveer 250 gram maken. hakken lukte niet erg, toen wat laten ontdooien, en gehakt. Dat lukte wel, maar trok er een soort vlies van dunne ribben af, en er bleef een brokstuk over.

is er een verschil tussen ribstuk en ribben? Kan me voorstellen dat je ribben losgezaagd aan een stuk kunt krijgen, en dat dit het stuk met borstbeen is. Maar kun je dan veilig een stuk borstbeen doorzagen/hakken en wat stukken rib die eraan zitten geven?

Hoe zit het met de veel dunnere ribben? Heb meermalen gelezen dat je geen enkele rib moet geven, maar zo'n vlies met enkele ribben kan wel?

Hoop dat jullie me kunnen volgen....

en zijn de enkele ribben evt nog te drogen?
Gebruikersavatar
Door winni
#3060489
Ik maak ook altijd stukken van ongeveer 250 gr. Maar met ribben zit ik daar nog wel eens aardig overheen. Je hebt inderdaad een ribbenboog met daaraan een paar ribben. Zo'n vlies (dus zonder boog) geef ik ook gewoon.
Je kan ribben niet drogen. Worden véél te hard en dus gevaarlijk...
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3060512
oef...ontdekte net dat ik het stuk gewoon uit elkaar kon trekken...dunne ribstukken op elkaar gevroren...vandaar dat ik er met de bijl overdwars niet doorheen kon...Voortaan dus maar half ontdooien en dan van elkaar af pulken..

nu mooie stukken gemaakt, en gooi de enkele stukken weg. Thanx!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door