Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3060404
Hallo iedereen,

Ik wil Kira haar menu gaan aanpassen op dat van de poezen, zodat het makkelijker te portioneren is.
Ik kwam op het idee door Rebecca, die zo pas geleden een menu op BP had geplaatst.
Heb goed in de gaten hoe het met de percentages is, maar uiteraard zijn een paar extra ogen beter!!:D.
De enige twijfel die ik heb is of ik nu 45% VB of 50% VB moet voeren. Op zich doet Kira het wel goed op 45%, maar het wisselt zich toch wel eens af.
Wat is jullie mening hierop?
Heb beiden menu's nu berekend op 45%


Het eerste menu is het menu wat ik nu aan der geef: 470gr/dag

45% VB
25% SV
10% pens
10% OMix  (Hart 5%, lever 2.5%, nier 2.5%)
10% Groentenmix

Deze voer ik als volgt:

Ma, Woe, Vrij, Zo:  212gr VB, 206gr SV, 47gr GrMix.

Di en Zat:  212gr VB, 164gr OM, 47gr GrMix (extra vis).

Do: 212gr VB, 329gr Pens, 47gr GrMix.

Het nieuwe menu zou moeten zijn:

470gr/dag

45% VB      (elke dag)
25% SV      (5x week)
10% Grmix  (elke dag)
10%  OPens (2x week)
5%    OHart  (2x week)
2.5% OLever (2x week)
2.5% ONier    (2x week)

Percentages zijn afgerond:

Ma: 212gr VB, 83gr OH, 165gr SV, 47 GrMix.

Di: 212gr VB, 41gr OL, 165gr SV, 47GrMix.

Woe: 212gr VB, 41gr ON, 165 Pens, 47gr GrMix. (extra eitje).

Do: 212gr VB, 165gr SV, 47gr GrMix (extra visje).

Vrij: 212gr VB, 83gr OH, 165gr SV, 47gr GrMix.

Zat: 212gr VB, 41gr OL, 165gr SV, 47GrMix. (extra eitje).

Zo: 212gr VB, 41gr ON, 165gr Pens, 47gr GrMix.


Als extra's krijgt ze nog tussendoor vis (zalm, tonijn, sardientjes, wijting etc.), yoghurt, gedroogde snack's.

In de diersoorten zit veel variatie ze wisselen maandelijks, deze week krijgt ze als volgt:

Vb: 2x eendennekken, 2x lamsribben, 2x parelhoen K.K, 1x Kip K.K
Sv: 2x paard, 2x lama, 2x runds kopvlees, 1x zalm en tonijn.
Oorgaan: 2x kalfs hart, 2x lamslever, 2x lamspens, 2x konijnlever.


Ben benieuwd naar jullie reacties :).
Door Ruisje
#3060425
Ziet er goed uit!
Ik zou die 45% vleesbot nog even zo laten en kijken hoe het met deze menuverdeling gaat. In je 'oude' menu gaf je het orgaan in grotere porties waardoor de ontlasting wat slapper kan worden, nu is het meer verdeeld.
Ikzelf geef om die reden meer vleesbot op de orgaanmix dagen. ;)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3060429
[quote="Ruisje"]
Ziet er goed uit!
Ik zou die 45% vleesbot nog even zo laten en kijken hoe het met deze menuverdeling gaat. In je 'oude' menu gaf je het orgaan in grotere porties waardoor de ontlasting wat slapper kan worden, nu is het meer verdeeld.
Ikzelf geef om die reden meer vleesbot op de orgaanmix dagen. ;)
[/quote]

Hoi Ruisje, dank je voor jou reactie!

Ik zal voor nu even 45% aanhouden en kijken hoe ze het hier op doet.
Vond inderdaad ook dat alles beter verdeelt is, daarom wou ik bovenstaande aanpassing doen.
De katten krijgen al op bovenstaande menu gevoerd, alleen andere percentages en uiteraard geen pens :D
Al vind Bumble dat heel erg lekker en krijgt die wel eens een stukje als extra :D.
Door Ruisje
#3060440
[quote="Inouchka"]
Oooh is dacht dat het juist werd afgeraden pens voor katten?
[/quote]
Heel veel katten lusten geen pens, maar als ze het lekker vinden... Voor de honden is het gezond, waarom zou het slecht zijn voor een kat?
Zelf denk ik dat grote katachtigen net als wolven ook de pens van groot wild opeten. ;)
Door Ruisje
#3061888
[quote="Wodans avonturen"]
In plaats van wat geef je het dan?
[/quote]
[quote="Inouchka"]
Misschien als extra?


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Het begon ooit toen Gucci een lap uit de bak van Lily pikte. Toen probeerde ik de anderen en kregen ze zo nu en dan een stukje. Nu vervang ik 5% spiervlees voor pens in de mix die ik maak voor de katten. B'Elanna had wisselende ontlasting (de dikte ;)) en dat is nu helemaal over. Komt het door de pens? Wie weet! ;)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3061998
[quote="Ruisje"]
Het begon ooit toen Gucci een lap uit de bak van Lily pikte. Toen probeerde ik de anderen en kregen ze zo nu en dan een stukje. Nu vervang ik 5% spiervlees voor pens in de mix die ik maak voor de katten. B'Elanna had wisselende ontlasting (de dikte ;)) en dat is nu helemaal over. Komt het door de pens? Wie weet! ;)
[/quote]
Oké!! Op dit moment gaat het barfen ontzettend goed hier, alleen heeft meisje, 1 van men katten (witte kat) al een slecht gebit (is nu 4jaar). Ze is al 1 van der hoektanden kwijt en 2kiezen (al voordat zij barf kreeg). Dus ik vermoed dat zij sneller over zal gaan op zelf gemaakte KVV, dus ook eens proberen of ze dat mogen :D.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3062080
[quote="Inouchka"]
Misschien als extra?


Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]

Hahahaha nee, hier zitten geen extra's in het menu, heb 10% gerekend voor kuikens en vis. Ze zijn *ahum* stevig. Moet de juiste hoeveelheiden nog vinden voor ze, Pim was van de week zwaarder dan hij ooit is geweest
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3062143
[quote="Wodans avonturen"]
Hahahaha nee, hier zitten geen extra's in het menu, heb 10% gerekend voor kuikens en vis. Ze zijn *ahum* stevig. Moet de juiste hoeveelheiden nog vinden voor ze, Pim was van de week zwaarder dan hij ooit is geweest
[/quote]
Oooh hihi xD kan gebeuren ja! Bij ons weet ik eigenlijk niet precies welk percentages wij geven. Ze wegen beiden (poezen) tussen de 3,2 en 3,4kg en hun krijgen in totaal 100gr per dag, met daarnaast extra's. Bumble die krijg op de moment 175gr, Maarja die is uiteraard nog in de groei xD hij heeft ook altijd honger, hoeveel die ook krijgt xD hou er alleen ook wel rekening mee, in de winter zijn vele katten minder actief, mijne willen ook (als ze hun zin krijgen) dag en nacht binnen zitten xD als ze dan toch veel buiten komen, mogen ze echt wel wat meer hebben hoor! Tenslotte verbranden ze toch veel door de kou.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3062241
Ik hield eerst 200 gr voor Pim aan, kwam uit de rekenhulp. Daarna 150 gr, nog steeds kwam ie aan. Nu sinds dit weekend op 100 gr... Hij was 6,5 kilo voordat we overstapten op vers. Laatste weegsessie 6,8 kilo  ::) het zijn binnenkatten, doen niet zo veel op een dag haha
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door