Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door mikai
#3049754
Hoi,

Ik geef mijn katten Dima en Mikai sinds een maand volledig KVV.
Dima geeft steeds binnen een uur over na het eten van KVV ( vanaf maandag al), blikvoer houd hij wel binnen. Ik leg het eten een half uur tot 45 min. buiten de koelkast als ik het geef.
Mikai wilt ineens geen KVV meer eten ook niet als ik het meng met blikvoer, gelukkig had ik nog brokken staan dat eet hij gelukkig wel.

Ik wil het nog even aankijken en vrijdag naar de dierenarts gaan.

Hebben jullie dat ook, dat de katten het ineens niet meer willen eten?
Gebruikersavatar
Door cath
#3049763
Ja, zéker, mijn katten doen de laatste tijd héél moeilijk!
Ik geef ook kvv, haal 400 gr uit, en dit eten ze met 4 soms met moeite op!
Heb er eentje dat ook een tijdje overgaf na kvv, maar dat is nu beter.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3049787
Net bij de dierenwinkel blikjes Cat lovers Gold gekocht.
Zij gaf me een tip dat Dima misschien te gretig eet, en dat ik kleine porties per keer moest gaan proberen.
Ik heb kattengras gekocht voor een eventuele haarbal wat in de weg staat.
We gaan het zien, ik ga nu elke 3 uur 20 gram geven.
Laatst gewijzigd door mikai op wo 31 dec 2014, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3049802
Voor kattegras ben ik overgestapt van de 'kant en klaar bakjes' uit de dierenwinkel naar helemaal zelf opkweken.
Vind het net zo simpel en is vele malen goedkoper. Doe nu al een jaar met 1 zakje tarwegraszaadjes ;-)
Je kan ze hier bestellen: http://www.depeuleschil.nl/webwinkel
Die doe ik dan in een bloempot met beetje modder, magnetronfolie (of folie met gaatjes) eroverheen tegen het uitdrogen van de modder en dan paar dagen wachten.
Door Ruisje
#3049854
mikai schreef: Net bij de dierenwinkel blikjes Cat lovers Gold gekocht.
Zij gaf me een tip dat Dima misschien te gretig eet, en dat ik kleine porties per keer moest gaan proberen.
Ik heb kattengras gekocht voor een eventuele haarbal wat in de weg staat.
We gaan het zien, ik ga nu elke 3 uur 20 gram geven.
Als ze snel eten en schrokken wordt het meestal overgeven. Ruis had daar bij ons ook weleens een handje van. Het dagportie over wat meer maaltijden verdelen helpt dan meestal. :)
Gebruikersavatar
Door Viking
#3050289
Ja, hier ook in t begin, en eigenlijk door t te gretig eten (van de smaken die ze lusten dan). Nu nog eens heel af en toe als ze te actief zijn direct na t eten
Gebruikersavatar
Door mikai
#3050602
Dima schrokt inderdaad denk ik. Ik geef nu kleine porties en het eten bleef er gelukkig in.
Mikai heeft dunne ontlasting en eet weinig,verder behoorlijk actief, hij oogt niet ziek.  heb ontwormingskuur Panacur besteld, misschien helpt dat.
Ik geef hem nu ook een beetje rijstwater.
Ze zijn 9 maanden oud, valt dat nog onder kitten of onder volwassen kat, dit ivm met de dosering van de Panacur.
ikzelf denk dat hij nu volwassen is, maar ik wil het zeker weten ivm de dosering van de Panacur
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3050979
Kitten is officieel tot 1 jaar.
Maar is dat normaal niet volgens gewicht?
En is die kuur op voorschrijven van een DA? Want zomaar wat gif erin stoppen zonder te weten wat er kan zijn, lijkt mij niet verstandig.
Overgeven hoort niet echt bij wormen, tenzij er nog andere symptomen zijn of ze echt wormen overgeven. Maar dat hoor ik je niet zeggen.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3051815
Mijn katten eten momenteel geen vers meer, ze eten het niet op. Verschillende merken vers geprobeerd . Gelukkig  brokken van Cat lovers Gold eten ze wel. ( gelukkig, kan ik met een goed gevoel morgen naar het werk gaan). Dima zijn overgeven is over.  Alleen Mikai heeft een paar dagen dunne ontlasting, en heeft niet goed gegeten. Gelukkig eet hij vandaag weer wel.
Nu alleen maar hopen dat Dima tegen deze brokken kan, ik gaf vroeger verschillende merken RC, taste of the Wild, Orijen en daar kreeg hij ook dunne ontlasting van en het stonk verschrikkelijk, overgezet naar vers en het was verdwenen. Ik probeer zaterdag weer vers te geven en dan maar hopen dat ze het dan gaan eten.

Dima heeft vanaf vrijdag 2 januari blikvoer van cat lovers gold gehad, die at hij op. Mikai at het niet.
Zondag brokken van Cat lovers Gold gegeven en die aten ze gelukkig alletwee op.
Laatst gewijzigd door mikai op wo 07 jan 2015, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3052533
Vandaag met mikai naar de dierenarts geweest vanwege de diarree. Hij had geen koorts en is ook niet afgevallen (maand geleden woog hij 3.99 nu 4.25)
Hij heeft een antibioticakuur (Metrobactin) meegekregen voor 5 dagen, mocht hij in het weekend nog de diarree hebben, dan opvangen en gaan ze het op de kweek zetten.
Ze hebben bij Mikai ook zijn gebit nagekeken, alles was goed ( hij heeft gelukkig niet zoals zijn broer gingivitis stromatitis).
Ikzelf kon het niet zien, omdat hij bruine kleur tandvlees heeft.
Door paasnini
#3053260
Zo jammer dat je nu weer ab (Metro) hebt gekregen. Alhoewel ik hier negatieve reacties lees krijgen mijn katten hier direct Panacur.
Ik heb hier giardia en cryptosporidium gehad en daarvoor al een kat met darmproblemen en Metro krijgen ze hier niet meer. Het doet niets, haalt de darmflora overhoop in tegenstelling tot Panacur.
Wat veel mensen niet weten is dat Panacur fantastisch werkt bij een darmontsteking. In Amerika krijgen katten met darmontsteking (of de chronische IBD) als eerste drie dagen Panacur. Door de giardia heeft mijn jongste darmweerstandproblemen gehad en met behulp van Panacur (en natuurlijk geen rijst en geen granen etc) hebben we hem er bovenop gekregen. Gelukkig heeft mijn dierenarts in de USA gewerkt en staat zij hetzelfde in behandelen als ik liever nooit ab, niet zeuren over enten en Panacur.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3053601
ik gaf vriidag 2 januari  blikken  van cat lovers Gold en zondag gaf ik brokken van cat lovers Gold , maandagvond had Dima de diarree. Ben weer overgestapt naar vers voer, Dima geeft steeds over na KVV ( kleine beetjes helpt ook niet) en Mikai eet het gewoon op. Ik geef Dima nu blikjes van Almo Nature en Schesir om zijn maag en darmen rust te geven. Maandag ga ik met Dima naar de veterinaire dierenarts toe vanwege zijn gebit en kijk ik wel wat voor voer ik Dima ga geven.
Laatst gewijzigd door mikai op wo 07 jan 2015, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3055076
Helaas Mikai heeft weer de diarree en Dima ook vanaf maandag. Ik denk dat het dus niet aan de voeding ligt maar dat ze een parasiet ofzo met zich mee dragen.
Van het weekend opvangen en dan naar de dierenarts brengen voor onderzoek.
Door paasnini
#3056751
Het ontlastingsonderzoek lijkt mij zeker noodzakelijk. Probeer iig voeding zonder rijst te geven, veel katten die op graan reageren doen dat ook op rijst.
Gebruikersavatar
Door mikai
#3060413
De uitslag van het onderzoek is binnen. Mijn katten hebben salmonella opgelopen. heb nu een antibioticakuur ( Sulfatrim) meegekregen.
medicijn is eigenlijk bedoeld voor cavia's maar ik krijg bij Dima geen pillen erin.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door