Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#3059386
Esther Q schreef: Ik vind het onderwerp wel interessant eigenlijk. Ik geloof zeker dat er honden zijn die geen verse voeding verdragen en wel brokken. Hoewel ik ze niet ken persoonlijk. Voor mij zou het een reden zijn om niet met zo´n hond te fokken. Zelfs al ´blinkt ie van gezondheid´ op die brokken. Voor mij is het een teken dat er iets helemaal mis is met het verteringsstelsel van dat dier dat als carnivoor juist baat zou moeten hebben bij een verse vleesvoeding.
Kijk, daar kan ik wel wat mee. Zo schijnen er ook konijnen te zijn, die niet tegen vers voedsel kunnen en alleen brokjes en hooi kunnen verdragen. Dan denk ik ook dat dat een duidelijk teken is.
Door siempie73
#3059420
Sher schreef: Ik denk dat de trol zich ondertussen helemaal ziek lacht.  :P
Dacxht ik direct al na het openingsbericht hihi
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3059470
Ruisje schreef: Als ze er zo VOL in meegegaan was als ze zei en er ook zoveel over had gelezen, dan had ieder ander zich hier, of op een ander versvoerforum aangemeld VOORDAT ze de handdoek in de ring zouden gooien.
Als ze op dit forum gelezen heeft, het is tenslotte een openbaar forum, dan zou ze moeten weten dat hier altijd hulp wordt gegeven!
Ik had het over de reactie van TS he, Ruisje ;)

Eigenlijk wil ik net hetzelfde zeggen als Marina nog eens aanhaalde.  Jij hebt naar mijn mening niet verkeerd gereageert.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3059475
Sher schreef: Kijk, daar kan ik wel wat mee. Zo schijnen er ook konijnen te zijn, die niet tegen vers voedsel kunnen en alleen brokjes en hooi kunnen verdragen. Dan denk ik ook dat dat een duidelijk teken is.
Ik denk dat dat vooral baasjes zijn die plots bergen groenten geven aan een konijn dat dat niet gewend is en dan veel te snel conclusie's trekken die hun goed uitkomen. Groenten zijn duur, brokjes niet...
Net zoals er mensen zijn die een tweede konijn bij het eerste konijn in het hok gooien zonder vooraf kennis te maken, en als het dan ruzie wordt (wat te verwachten is), kan konijn niet met andere konijnen.  Ach kom nou!  >:(
Door Martine-Tom
#3059478
pearlsofpassion schreef: Ik denk dat dat vooral baasjes zijn die plots bergen groenten geven aan een konijn dat dat niet gewend is en dan veel te snel conclusie's trekken die hun goed uitkomen. Groenten zijn duur, brokjes niet...
Net zoals er mensen zijn die een tweede konijn bij het eerste konijn in het hok gooien zonder vooraf kennis te maken, en als het dan ruzie wordt (wat te verwachten is), kan konijn niet met andere konijnen.  Ach kom nou!  >:(
Ik denk dat dat ook vaker gebeurd idd. De hond van mijn moeder kan ook niet tegen vlees...ze heeft 2 dagen achter elkaar gehakt geven met kipfilet en daarop ging de hond aan de spuitpoep..dus kan ze er niet tegen  ::)
Door boskat
#3059838
Martine-Tom schreef: Ik denk dat dat ook vaker gebeurd idd. De hond van mijn moeder kan ook niet tegen vlees...ze heeft 2 dagen achter elkaar gehakt geven met kipfilet en daarop ging de hond aan de spuitpoep..dus kan ze er niet tegen  ::)
Heb het ook gehad met een hond van een klant,dat die op kvv ook zoiets kreeg ,andere kvv,maar het bleef ,gedokterd ,medicijnen gehad ,en die hebben het echt een jaar lang geprobeerd ,dus toen maar weer op brok gezet,he ze toen wel geadviseerd om graanvrije brok te geven ,hebben ze ook gedaan ,is wel opgeknapt van brok ,dus het kan echt wel .
Door Martine-Tom
#3059882
boskat schreef: Heb het ook gehad met een hond van een klant,dat die op kvv ook zoiets kreeg ,andere kvv,maar het bleef ,gedokterd ,medicijnen gehad ,en die hebben het echt een jaar lang geprobeerd ,dus toen maar weer op brok gezet,he ze toen wel geadviseerd om graanvrije brok te geven ,hebben ze ook gedaan ,is wel opgeknapt van brok ,dus het kan echt wel .
Dat ontken ik ook niet  :)

Denk alleen wel dat het ook vaak genoeg voorkomt dat mensen na 1 of 2 keer al de conclusie trekken dat de hond of kat er niet tegen kan... ;)
Door Summerditches
#3060036
Lazy Garfield schreef: Sorry hoor dat zegt ze helemaal niet dat we verkeerd bezig zijn.
Ze meldt alleen dat ze alles geprobeerd heeft maar dat haar hond er niet goed op reageert.
Dat kan toch? Waarom dan zo belachelijk maken dat snap ik niet.  :)
+1..ik ben zwaar verbaasd over alle botte reacties..jeetje....ik heb totaal niet het idee dat ze zo'n reactie verdiend...ik voel meer dat ze nu weliswaar op brokken zit maar toch een beetje als B-keus..soms kom je iets gewoon te laat tegen
Gebruikersavatar
Door Sher
#3060163
pearlsofpassion schreef: Ik denk dat dat vooral baasjes zijn die plots bergen groenten geven aan een konijn dat dat niet gewend is en dan veel te snel conclusie's trekken die hun goed uitkomen. Groenten zijn duur, brokjes niet...
Net zoals er mensen zijn die een tweede konijn bij het eerste konijn in het hok gooien zonder vooraf kennis te maken, en als het dan ruzie wordt (wat te verwachten is), kan konijn niet met andere konijnen.  Ach kom nou!  >:(
Ik heb wel van iemand gehoord die haar konijn echt heel graag groente wou geven, maar waarbij het konijn bij de simpelste groenten al gas kreeg bij een stukje met het formaat van een postzegel. Alleen takken lukten uiteindelijk wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3060281
Sher schreef: Ik heb wel van iemand gehoord die haar konijn echt heel graag groente wou geven, maar waarbij het konijn bij de simpelste groenten al gas kreeg bij een stukje met het formaat van een postzegel. Alleen takken lukten uiteindelijk wel.
Hmmm...
Ja, het kán natuurlijk wel. Net zoals het bij honden en katten kan.
Maar ik heb er nog nooit van gehoord of zelf gezien... Het zal wel heel erg uitzonderlijk zijn.
Door Magic
#3060286
Eten geven en eten is lastig als jij of je hond niet voldoen aan de regels gevestigde orde.
Dan zul je je eigen weg moeten vinden en ik moet zeggen dankzij dit forum en tonnen van informatie hier
ben ik een heel eind gekomen.
Ik loop al heel wat jaren mee op dit forum vraag vooral in het begin pittige vragen en krijg intelligente antwoorden.
Heerlijk want daar leer je van om te kijken wat ik vind en hoe het werkt voor mij en mijn hond.
Zo leren wij als forum ook van de newby's die anders tegen dingen aan kijken of met hun hond waar ze tegen aan lopen.

In nood hulp is altijd aanwezig!!!!! En dat is geweldig.
Daarom vind ik het jammer dat ts niet eerder zich heeft aangemeld misschien was er toch een
oplossing geweest waarbij de hond vers had kunnen blijven eten.
Snap haar frustratie volkomen als je vers wilt geven en het lukt niet.


jmho
Door claudiaB
#3060381
Esther Q schreef: Ik vind het onderwerp wel interessant eigenlijk. Ik geloof zeker dat er honden zijn die geen verse voeding verdragen en wel brokken. Hoewel ik ze niet ken persoonlijk. Voor mij zou het een reden zijn om niet met zo´n hond te fokken. Zelfs al ´blinkt ie van gezondheid´ op die brokken. Voor mij is het een teken dat er iets helemaal mis is met het verteringsstelsel van dat dier dat als carnivoor juist baat zou moeten hebben bij een verse vleesvoeding.
+1

ook ik ben van overtuigd versvlees voeder overgestapt naar de brokken omdat ik het probleem van de buikpijn aanvallen van Roxy niet meer onder controle kreeg.
We zijn nu bijna 2 maanden verder en het gaat nog steeds goed, gelukkig.
Ik zou zo'n hond zeker niet inzetten voor de fokkerij. En ik verbaas mij ook dat het eten van vlees voor haar duidelijk geen optie meer is omdat het in mijn gedachtegang nog steeds het meest natuurlijke eten is voor de hond. Maar kwaliteit van leven is voor mij het belangrijkste en dat is nu voor haar het eten van brokjes. Het zij zo
Gebruikersavatar
Door Sher
#3060502
claudiaB schreef: +1

ook ik ben van overtuigd versvlees voeder overgestapt naar de brokken omdat ik het probleem van de buikpijn aanvallen van Roxy niet meer onder controle kreeg.
We zijn nu bijna 2 maanden verder en het gaat nog steeds goed, gelukkig.
Ik zou zo'n hond zeker niet inzetten voor de fokkerij. En ik verbaas mij ook dat het eten van vlees voor haar duidelijk geen optie meer is omdat het in mijn gedachtegang nog steeds het meest natuurlijke eten is voor de hond. Maar kwaliteit van leven is voor mij het belangrijkste en dat is nu voor haar het eten van brokjes. Het zij zo
Uiteindelijk is dat voor alle leden van dit forum telt, daar ben ik van overtuigd. Misschien kan hier dan wel eens (te) fel gereageerd worden, uiteindelijk vinden we elkaar weer op dat punt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door