Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3059890
Hondje_ schreef: http://vtm.be/video/volledige-afleverin ... 8893302000

Je moet inloggen om te kijken helaas maar wel erg interessant ook waar zalm mee gevoerd wordt  :'( etoxyquine
Dit gaat alleen om kweekzalm. Niet alle vis is kweekzalm.

Buiten dat is het al langer bekend dat etoxyquine in het voedsel van kweekzalm wordt verwerkt. Ook in kippenvoer trouwens. En in honden- en kattenbrokken. Het is als additief in diervoeders gewoon toegestaan.
#3059904
Weet ik daarom wil ik ook geen Royal Canin voeren aan mijn dieren. Maar goed zoals ik het zag in de film bevatte de vis bepaalde rivieren ook veel te veel gif en niet alleen de zalm. Begreep dat je dus beter alleen de kleine vissen kunt eten en maar 1x per maand ofzo.
Door Lizzy
#3059910
Je kunt je dit afvragen voor je hond maar ook voor jezelf (de mens). Ik voer dus geen kweekvis. Ik voer alleen sardientjes en haring. En zelf eet ik geen vis. Ik maak soms viskoekjes voor Leo (mijn echtgenoot) maar dan met zalm uit blik en dat is wilde zalm. Maar kweekvis zou ik dus ook nooit aan Leo te eten geven.
#3059911
Lizzy schreef: Je kunt je dit afvragen voor je hond maar ook voor jezelf (de mens). Ik voer dus geen kweekvis. Ik voer alleen sardientjes en haring. En zelf eet ik geen vis. Ik maak soms viskoekjes voor Leo (mijn echtgenoot) maar dan met zalm uit blik en dat is wilde zalm. Maar kweekvis zou ik dus ook nooit aan Leo te eten geven.
Ik heb altijd de wilde zalm van Liddl.
Of zou die ook gekweekt zijn, er staat wilde zalm op.
#3059938
Lizzy schreef: Als er wild op staat moet het echt wild zijn. Meestal hangt er dan ook een MSC keurmerk aan.
Even gekeken en ja er staat een MSC keurmerk op.
Krijgt ze iedere zondag een beetje van (ong. 60 gram) als wij het ook eten, is ze dol op.
#3059942
Hondje_ schreef: Weet ik daarom wil ik ook geen Royal Canin voeren aan mijn dieren. Maar goed zoals ik het zag in de film bevatte de vis bepaalde rivieren ook veel te veel gif en niet alleen de zalm. Begreep dat je dus beter alleen de kleine vissen kunt eten en maar 1x per maand ofzo.
Het blijft lastig. Twee keer per week vette vis wordt meestal aangeraden, maar dat haal ik niet. Zalm vind ik het lekkerst, maar wilde zalm is mij veel te duur. Mijn katten geef ik bijna alleen makreel, dat is hun favoriet maar zelf vind ik dat niks. Daarbij zijn er volksstammen mensen die meer kweekzalm eten dan ik en die leven ook nog gewoon. Met al die misstanden en schandalen in de voedselindustrie lijkt het sowieso wel een wonder dat we allemaal nog leven. Eerlijk gezegd laat ik het meestal maar een beetje langs mee heengaan.
#3059950
kakocavi schreef: Het blijft lastig. Twee keer per week vette vis wordt meestal aangeraden, maar dat haal ik niet. Zalm vind ik het lekkerst, maar wilde zalm is mij veel te duur. Mijn katten geef ik bijna alleen makreel, dat is hun favoriet maar zelf vind ik dat niks. Daarbij zijn er volksstammen mensen die meer kweekzalm eten dan ik en die leven ook nog gewoon. Met al die misstanden en schandalen in de voedselindustrie lijkt het sowieso wel een wonder dat we allemaal nog leven. Eerlijk gezegd laat ik het meestal maar een beetje langs mee heengaan.
Duur? Bij Liddl 250 gram wilde zalmfilet 2.29 euro.
Valt wel mee toch?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 18 jan 2015, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3059954
Ik eet nooit vis, al 40 jaar niet. En ik leef ook nog steeds. Chlorella, Spirulina en Chiazaad. Als je het mij vraagt? Veel gezonder. Mijn honden krijgen dat ook, overigens. Dus twee mini vette visjes per week vind ik meer dan voldoende voor ze.
#3059965
Lizzy schreef: Ik eet nooit vis, al 40 jaar niet. En ik leef ook nog steeds. Chlorella, Spirulina en Chiazaad. Als je het mij vraagt? Veel gezonder. Mijn honden krijgen dat ook, overigens. Dus twee mini vette visjes per week vind ik meer dan voldoende voor ze.
Over deze ga ik wel eens nadenken. Ik koop zalm bij een groothandelaar, maar waar die vandaan komt...
#3059971
Lizzy schreef: Ik eet nooit vis, al 40 jaar niet. En ik leef ook nog steeds. Chlorella, Spirulina en Chiazaad. Als je het mij vraagt? Veel gezonder. Mijn honden krijgen dat ook, overigens. Dus twee mini vette visjes per week vind ik meer dan voldoende voor ze.
Er zijn verschillende varianten van omega 3 en die zijn niet allemaal even goed opneembaar. Daarnaast heb ik er geen problemen mee om een paar ons vis weg te werken in een week, maar zo'n gewicht aan chlorella is toch lastiger weg te krijgen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door