Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#3059450
Vandaag hadden we een wandeling die via Doggy dating was opgezet hier in Alphen.
Het was heel gezellig waren 6 of 7 honden.
Ik kon Bency al loslaten voordat we elkaar ontmoete. Had ook verteld dat Bency aan de lijn niet leuk is. En dus toen ze mij zagen aankomen liepen ze eigenlijk gewoon een stukje verder en Bency was los dus we kwamen heel ongemerkt in de groep.
In het begin liep Bency wel steeds een stuk vooruit. Maar ja hij loopt iedere dag in dat gebied, dus weet de weg goed.
En wat ik dan toch weer apart vind. Dat op sommige plekken moet je de honden echt aanlijnen. Dan is er met Bency ook niets aan de hand.
Maar ojee als we dan een hond die niet in deze groep hoort en dus ook aangelijnd liep passeren dan gaat hij gelijk weer uit zijn plaat. Alleen tegen die vreemde hond dus. :-[
En na 1 uur lopen werd Bency ineens helemaal verliefd op een gesteriliseerde teef die bij onze groep hoorde. ;D
Zelfs zo erg dat ik het laatste stuk ging afhaken omdat ik het ook voor andere teef vervelend begon te vinden en dat die route dichterbij mijn huis lag.
Maar Bency ging zelfs zitten en om kijken en wou echt niet meelopen :-\ :)
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3059576
Oooh wat leuk :D ja het is een app/website die echt aan te raden is :D wel leuk om te lezen dat Bency toch zijn draai vond uiteindelijk :D. Enkele weken geleden hebben wij voor het eerst ook meegelopen met een grote groep (6-8honden). Van groot naar klein en het was fantastisch :D kira was helemaal op haar best :D. Zij is onzeker naar andere honden toe, voornamelijk alleen als ze aan de lijn loopt, los gaat dat goed, maar aan de lijn gaat ze irriterend lopen blaffen :S dus had de mensen daarvan op de hoogte gebracht en de eerste kennismaking ging indd blaffend, maar tegen het eind was alles goed :D. De mensen hadden er ook alle begrip voor en de hondjes gelukkig ook :D zeker een aanrader!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Irta
#3059582
Had er nog nooit van gehoord, dus ff gegoogled :biggrin2: Zou echt niks voor mij zijn, ik probeer juist altijd anderen te ontwijken ;D Niet vanwege de hond, maar hou er zelf helemaal niet van om met andere mensen te kletsen onder het wandelen, dan ben ik met mn hond bezig :biggrin2: Maar heel leuk dat het jullie zo goed bevallen is :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3059593
Ik ben eigenlijk ook altijd met Bency bezig. ;)
En natuurlijk bleef ik nu ook goed op hem letten.Waardoor ik ook niet heel veel gekletst heb ;)  Maar ik merkte wel dat hij dus na een tijd wel met die honden ging spelen. Eigenlijk doet hij dat nooit. En toch is vind ik het wel belangrijk dat hij soms echt speelt met honden.
Eigenlijk is er maar 1 hond tot nu toe waar hij mee speelt en dan alleen binnen in huis dat is de hond van een kennis :)
Door Ruisje
#3059617
Doggy dating, een app ??? Ik had er nog nooit van gehoord, maar nu wel geïnstalleerd. :) Dankjewel voor de tip!!
Sergi kan wel niet overal loslopen, maar hij kan net als Lily prima met andere honden overweg. Misschien ontdekken we wel wat nieuwe en leuke wandelplekjes in de buurt.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3059621
Ja, begrijp helemaal wat je bedoelt! Beter dat hij met 1 hond wel goed speelt, dan dat het met 10 mis gaat toch? :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3059624
Ik heb samen met een vriendin een facebook site met hetzelfde doel (samen wandelen) en hierbij hebben wij echt gezien dat honden die moeite hadden met spelen/samen lopen dat leuk zijn gaan vinden na een aantal keer.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3059633
Thea schreef: Ik ben eigenlijk ook altijd met Bency bezig. ;)
En natuurlijk bleef ik nu ook goed op hem letten.Waardoor ik ook niet heel veel gekletst heb ;)  Maar ik merkte wel dat hij dus na een tijd wel met die honden ging spelen. Eigenlijk doet hij dat nooit. En toch is vind ik het wel belangrijk dat hij soms echt speelt met honden.
Eigenlijk is er maar 1 hond tot nu toe waar hij mee speelt en dan alleen binnen in huis dat is de hond van een kennis :)
Oh maar is ook alleen maar goed toch, als jullie dat beide leuk vinden vooral doen! Bedoelde het ook niet vervelend :) Ik zeg alleen dat ik voor mezelf het nut er niet zo van zie (Dush kan prima met andere honden overweg maar speelt liever met een bal en Tadej eet andere honden het liefst op dus das sowieso geen kandidaat voor zoiets ;) ) en ik zou er ook geen plezier in hebben.
Door Nadia
#3059647
Ik vraag me wel af hoeveel honden het echt leuk en ontspannend vinden met zo'n grote groep samen lopen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3059660
Bency ging eerst gewoon zijn eigen gang trok zich niets van de andere s :)
Hij heeft totaal geen spanning gehad, behalve toen die andere hond passeerde maar ja dat heeft hij ook als we alleen lopen.

En geloof me zodra ik zou zien dat het Bency spanning of stress zou geven was ik afgehaakt
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3059807
Kira was zelf in begin echt zenuwachtig, ze liep te likken, draaide zich van de andere om, als ze werd benaderd vond ze het echt spannend. Totdat er een andere herder van de groep zich over haar ontfermende en haar echt uitdaagde om te spelen :D was zo mooi om te zien. Elke keer dat ze naar me toe kwam beloonde ik wel het terug komen, maar negeerde haar verder, toen zr in de gaten kreeg dat ik op dat moment niet interessant was, ging ze echt meespelen en rond springen huppelen met de rest :D zo mooi om te zien :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3060309
Wat leuk!! Ik heb de app gedownload, Jacy is dol op de honden die hij kent. Maar nieuwe zijn altijd eng/spannend. Heel soms komen we een hond tegen waar hij meteen een klik mee heeft, dan laten wij hem altijd gaan (terwijl die andere baasjes hun hond mee willen krijgen  :coolsmiley: ).

En natuurlijk heeft Nadia gelijk, maar van altijd ontwijken wordt het bij ons gewoon niet beter (wel relaxter).
Gebruikersavatar
Door joel
#3060443
Het lijkt mij wel leuk, dat doggiedating, (gaat gelijk de app zoeken  ;))
Hier spreek ik wel eens af met een hondenmaatje, maar we lopen ook vaak op de hondenwei waar altijd wel honden zijn.
Voor Lizz wel leuk om veel andere honden te leren kennen, voor Qadir maakt t niet uit, 't klikt en dan is het rennen en ravotten of hij gaat lekker z'n eigen gang, maakt hem niet uit hoeveel honden er zijn!

Met de stichting loop ik af en toe mee, dat is max. 25 windhonden per wandeling en dat gaat (bijna) altijd goed, mocht er een stoorzender zijn gaat die wel aan de lijn bij vervelend gedrag maar is meer een ongeschreven regel. Ik vind het altijd leuk mee te wandelen.
Door Lil
#3060573
Fenixjuh schreef: Wat leuk!! Ik heb de app gedownload, Jacy is dol op de honden die hij kent. Maar nieuwe zijn altijd eng/spannend. Heel soms komen we een hond tegen waar hij meteen een klik mee heeft, dan laten wij hem altijd gaan (terwijl die andere baasjes hun hond mee willen krijgen  :coolsmiley: ).

En natuurlijk heeft Nadia gelijk, maar van altijd ontwijken wordt het bij ons gewoon niet beter (wel relaxter).
Oei laat hem maar niet op de mijne afgaan! Veel willen dat maar komen van koude kermis thuis. Mijne wil niet, te vaak verkracht door andere reuen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3060575
Fenixjuh schreef: Wat leuk!! Ik heb de app gedownload, Jacy is dol op de honden die hij kent. Maar nieuwe zijn altijd eng/spannend. Heel soms komen we een hond tegen waar hij meteen een klik mee heeft, dan laten wij hem altijd gaan (terwijl die andere baasjes hun hond mee willen krijgen  :coolsmiley: ).

En natuurlijk heeft Nadia gelijk, maar van altijd ontwijken wordt het bij ons gewoon niet beter (wel relaxter).
Relaxter is toch beter?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door