Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#3059432
Geen afval topic dit keer.  ;D Ik ben op zoek naar tips om in gewicht aan te komen. En dan specifiek voor oudere mensen (die niet meer kunnen sporten).  ;) Liefst zonder snoepen en suiker enzo, dus een gezonde manier om aan te komen en aan te sterken....
Door Suzanne
#3059473
En van "gewone dingen" de volvette variant kiezen, dus niet 30+ kaas, magere melk maar juist de vollere soorten. Dan hoef je ook niets geks te doen ;-) maar kies je binnen een productgroep de vettere dingen.

Suzanne
Door Lil
#3059479
Eiwit zit veel in kwark.

Soep (zelf getrokken en niet te sterk ontvet)  misschien lekker en voedzaam zeker als je niet zo'n honger hebt.
Door Malamoods
#3059483
Thanks, dan zat ik idd. in de juiste hoek te denken. Welk gewicht wordt 'gevaarlijk'? Het gaat dus om mijn moeder en die weegt nu nog maar 53 kg en ze blijft maar afvallen. Er blijft inmiddels niet veel meer van over.  :-X Ze is met eten ook nog es heel wantrouwend. Ze wil geen eieren en eieren koppelt ze aan eiwit. Ze wil geen vet en geen suiker.... Eet ook geen vlees. Vanmiddag drama omdat ze vleesvervanger in d'r soep ontdekte. Ze barste in huilen uit en smeet nog net niet de soep door de kamer. Ze krijgt nu soort nutridrink in soep-variant, maar vraag me eerlijk gezegd af of ze dat gaat eten..... Ze is dement, zeer wantrouwig en ga binnenkort gesprek aan met de zorg daar. Dit kan niet zo langer doorgaan, maar ja, wat moet je dan?
Door Lil
#3059484
Malamoods schreef: Thanks, dan zat ik idd. in de juiste hoek te denken. Welk gewicht wordt 'gevaarlijk'? Het gaat dus om mijn moeder en die weegt nu nog maar 53 kg en ze blijft maar afvallen. Er blijft inmiddels niet veel meer van over.  :-X Ze is met eten ook nog es heel wantrouwend. Ze wil geen eieren en eieren koppelt ze aan eiwit. Ze wil geen vet en geen suiker.... Eet ook geen vlees. Vanmiddag drama omdat ze vleesvervanger in d'r soep ontdekte. Ze barste in huilen uit en smeet nog net niet de soep door de kamer. Ze krijgt nu soort nutridrink in soep-variant, maar vraag me eerlijk gezegd af of ze dat gaat eten..... Ze is dement, zeer wantrouwig en ga binnenkort gesprek aan met de zorg daar. Dit kan niet zo langer doorgaan, maar ja, wat moet je dan?
Knuf!!!!

Blijft misschien vette kwark over?
Door Nadia
#3059486
Oeii.. Dat is heel vervelend :(
Lust/eet ze olijven?
Welk gewicht gevaarlijk word weet ik niet. Of fortify door dr drank/pudding

Misschien kan ze flapjacks eten?

Nutridrink "gewoon" kan de ook goed eten.
Door Malamoods
#3059489
Volle kwark gaat ze nooit eten. Ze heeft een aversie tegen vet. Ze vroeg aan de keuken of er in de stamppot vet zat, toen het antwoord 'ja' was heeft ze besloten dat ze nooit geen stamppot meer wil eten. En zo zijn er nog meer dingen. Gewone kwark gaat misschien nog lukken, dan krijgt ze in elk geval eiwitten binnen. Want ze verliest inderdaad heel veel spiermassa. Wat ook als gevolg heeft dat ze enorm verzwakt is. Lopen en staan wordt steeds moeilijker.... Ze gaat hard achteruit.
Door Malamoods
#3059492
In de gewone nutridrink zit suiker (smaakt zoet), dus dat wil ze niet. Loopt ze ook echt op te kokhalzen.
Olijven lust ze wel. Die nemen we regelmatig voor haar mee, evenals vette vis. Omdat ze geen vlees eet, krijgt ze sowieso al 2 keer in de week vis uit de keuken daar (verzorgingshuis). Wat zijn fortify en flapjacks?
Door kakocavi
#3059521
Lastige situatie. Ik heb je nog niet gehoord over noten. Wat vind ze daarvan? Pinda's bevatten bijvoorbeeld veel eiwit en amandelen zijn gezond en smaken niet vet. Je kunt ze door de kwark doen bijvoorbeeld. Lijnzaad door de kwark kan ook. Of een eiwitshake. En vette vis is heel goed, dus ik zou proberen haar dat vaker te geven als dat kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door