Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3059355
Heb het ooit gebruikt. Vond het niks. Gebruik nu shampoo van Urtekram. Ik vond het lastig omdat ik de natte zeep dan steeds op moest bergen en er plakte ook vaak haren aan. De shampoo zet ik gewoon boven op het randje van de douche-deur.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3059378
Ik heb weleens zo'n shampoo bar van lush gebruikt maar vond het niks. Het werd gibberig, doosje ging moeilijk open onder de douche, opruimen was een ramp.. voor mij geen succes iig.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3059385
Ik gebruik het naar volle tevredenheid! Ligt in een (open) zeepbakje en gaat op vakantie mee in het blikje. Ik open het blikje voor het douchen, anders is het idd moeilijk. En een wattenschijfje onderin het blikje werkt heel goed.
Door Mowgli
#3059392
Ik! Ik gebruik een biologische haarwaszeep van Savion.
Ik gebruik het al een jaarb ben enorm tevreden. Ik heb heel fijn, maar wel veel haar. Als ik met gewone shampoo en crèmespoeling mijn haren was en daarna droog, heb ik absoluut geen volume. Met haarwaszeep en spoeling van water met troebele biologische appelazijn heb ik tenminste volume in mijn haar.
Ik heb lang haar dus was ik niet iedere dag, maar 2 keer per week. Met shampoo en crèmespoeling jeukte mijn hoofdhuid na 2 dagen lichtjes en na 3 dagen heel erg. Met haarwaszeep en water met appelazijn spoeling heb ik nergens meer last van. Ook wordt mijn haar niet meer zo snel vet. In geval van nood zou ik nu zelfs 1 keer per week mijn haren kunnen wassen, maar dat vind ik niet zo fijn.

Het duurde wel een maand of 3 voordat mijn haar zich had aangepast. In het begin voelde mijn haar echt heel erg stomp tijdens het wassen, omdat alle chemie van de shampoo er nog in zit. Maar na spoelen met water en appelazijn, werd het heerlijk zacht.
Oja, de haarwaszeep die ik gebruik schuimt niet veel, omdat er geen sls (sodium laureth sulfaat) in zit.

Oja, het beste de zeep niet in een afgesloten bakje bewaren zolang deze nog nat is. Ik heb een open zeepbakje met zo'n lek-ding en giet alleen even het overtollige water weg na gebruik, maar laat de zeep aan de lucht drogen. Zo blijft de zeep goed. Ik doe ongeveer 4-5 maanden met 1 stuk zeep.
Laatst gewijzigd door Mowgli op za 17 jan 2015, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Inouchka
#3059415
Ik gebruik de producten van weleda :D al jaren eigenlijk en nog steeds heel tevreden. Heb ook ander merk gevonden, die is ook natuurlijk en biologisch afbreekbaar. Volgens mij dr organic. Maar ben niet geheel zeker. Bestel eigenlijk altijd bij de tuinen. Heb ik gelijk ook men lijnzaden en visolie en etc. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Door Barfy
#3059448
Ja, ik gebruik het ook: biologische shampoozeep van Werfzeep! Gebruik het al maanden en ben er erg tevreden over. Als ik mijn haar met gewone shampoo was wordt mijn miezerige bosje één grote droge klittenboel waar geen crèmespoeling tegenop kan. Met de shampoozeep lekker schoon haar zonder klitten. Vind het ook een voordeel dat ik zo minder plastic gebruik. Ik heb een rvs bakje van Xenos als zeepbakje waar de zeep ahw in zweeft en goed kan drogen. En rvs blijft tenminste heel als het op de tegels valt.
Door Nynke
#3059463
monster schreef: Shampoo in een blokje van lush, heerlijk.
Ik ook, ik doe bijna een jaar met 1 blokje  :P :P  Het blokje ligt bovenin de douche op een sponsje, zo'n geel/groen keukending en blijft daar goed droog.

PS: en ik vind het fijn dat de geur er snel afgaat, ik hou niet van ruikend haar  ::) ::) ::)
Door Nynke
#3059518
Lizzy schreef: Ja, gebruikt en nooit meer. Het werd zo vet als bagger. En dat bleef. Het was na het wassen direct vies en smerig. Bleh.
Van welk merk ??
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3059519
Lizzy schreef: Ja, gebruikt en nooit meer. Het werd zo vet als bagger. En dat bleef. Het was na het wassen direct vies en smerig. Bleh.
Ik denk dat je dan eentje had die net bij jouw haartype past, dit herken ik helemaal niet...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door