Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3059272
Je ziet ze soms

Veel te ver wandelen . Er lopen er hier in de buurt een paar .
Een oude Bouvier , het beestje loopt op zijn tandvlees . Nou ja loopt ..... Dan spreek je zo,n eigenaar eens aan en dan zeg je er iets van
Goh zou het niet beter zijn om kortere stukjes te lopen . Ja , maar ik vind het zo gezellig om die kant op te gaan . Want daar heb ik mijn praatje
Daar kunt u toch ook alleen heen ? Ja ja , je hebt misschien wel gelijk . ( De route is een dik uur )
Dan spreek ik een mevr die zelf een oudere DH heeft , de hond heeft ook kwalen . Maar zij past zich aan op wat de hond nog kan
En die begon ook over de Bouvier . Ze zei , ik heb er ook iets van gezegd . Dus ik zeg , oh wanneer . Nou drie dagen terug .
Dus ik zei , oh nou ik heb er ook iets van gezegd en meneer zei dat ik wel gelijk had .
Nou , niet dus . Tijdens de periode van hevige regen en storm zagen we het arme dier weer dat hele eind ""wandelen ""
En dat is het nog niet hoor . De hond ligt ook lekker buiten met dit weer . Erg fijn als je al zo ""beweegt ""  :-X

Dan hebben we nog de stokoude Teckel en JRT . De beide dames lopen dagelijks met elkaar de hondjes uit te laten
Hebben het zeer druk met kletsen . De beide hondjes lopen honderden meters achter ze aan .
Ik kwam ze van de week ook weer tegen en ik zei , ze zijn wel erg moe zo te zien . En helemaal zeiknat
Maar ... de dagelijkse wandeling , die houden we erin hoor . Dat doen we al jaren . Ja maar als honden ouder worden dan kunnen jullie je toch ook aanpassen ?
De JRT ben ik eens tegen gekomen , het dier was niet vooruit te branden , de man liep ermee . Dus ik zei , ze heeft niet veel puf he ? Nee , ze is net een paar uur thuis , ze is vandaag geopereerd  :-X

Laatst liepen we in het bos . En tja je hebt honden die rustig naderen , of andere honden negeren . En je hebt wilde projectielen die met een hele groep op een stokoude hond afgaan .
Deze oude hond liep te hijgen , de achterpoten trilden en de hond zakte regelmatig door de achterhand heen . Er kwamen een stuk of vijf honden op de oude hond af
De oude hond probeerde om op de berm te komen en flikkerde er vanaf  :'( :-X
Wij kwamen inmiddels ook aan lopen . Er was niemand die zich ook maar iets aantrok van wat zich daar afspeelde
De man waarbij de oude hond hoorde had de oppas . Dus we vroegen , moet u nog ver ? ja ik moet nog wel een eind
De man had de beste bedoelingen , maar verder geen idee . De andere hondenbezitters waren natuurlijk in geen velden of wegen te bekennen 

Is dit herkenbaar ?

Jij als hondenbezitter word soms een beetje belachelijk gemaakt door dergelijke hondenbezitters
Omdat je voor je oude hond een hulpmiddel hebt , zoals een wandelkar . Noa was een verwende hond
Of omdat je jouw hondjes een jasje aandoet als het hard regent en ze ook wat ouder worden
Of je bent een overdreven zeiksnor , als je je oude hond in bescherming neemt . Wij moesten Noa ook weleens in bescherming nemen in bepaalde situaties .
Door Tamara
#3059274
Ik heb dan wel geen oude hond maar ik laat mijn jonge ongeleide projectiel uit de buurt van oudere honden. Al moet ik haar even vasthouden tot de hond voorbij is met het baasje.
Vaak merk ik dat de eigenaren dat wel prettig vinden.

Als mijn hond later een rolstoel nodig heeft dan koop ik die, moet ze op een kar dan koop ik die. Moet ze een winterjas aan dan koop ik die, moet ze schoentjes aan dan koop ik die en iedereen die er wat van zegt kan een grote mond van mijn kant verwachten  :jerry:

Mensen vinden het ook achterlijk dat ik een prive zwembad voor mijn meiden heb gekocht van 3 bij 3. Omdat ze in het buitenwater hotspots en oorontstekingen kregen.
Het blijven MIJN honden. Zolang IK voor ze betaal houden anderen hun mond maar.



In andere woorden.

Trek je er niks van aan! :bigarmhug: je hebt alleen jezelf ermee en die gasten lopen hetzelfde rondje morgen weer.
Laatst gewijzigd door Tamara op za 17 jan 2015, 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#3059275
Hier loopt 1 zo'n oude hond, een baasje met een galgo die eel slecht is...
Ik zie haar veel vaak op de hond wachten... maar als mijn hond zoooo slecht zou zijn, dan denk ik -hoop ik- dat ik hem kan laten gaan...
Mijn Mickey mag mee als ze daar zin in heeft, slecht weer of geen zin, dan blijft ze toch lekker thuis. En als het nodig is gaat ze in de wagen.... En als ze wel een lange wandeling mee is geweest dan de dag erna alleen korte stukjes, zodat het lijf echt tijd heeft om te herstellen....
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3059277
Op dit Forum zitten de echte hondenliefhebbers!
Zouden die mensen hun hond ook brok voeren of van tafel mee laten eten?
Ik denk van wel, weten zij veel, die hebben honden voor hun eigen plezier, of de hond het naar zijn zin heeft interesseert ze geen bal.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3059278
Wij zijn hondenmensen, dat zijn mensen met een hond. Helaas een enorm verschil...
Door Ruisje
#3059279
Nu ik erover na zit denken, hier lopen geen hele oude honden... Ja, eentje! Een oud klein zwart Keesje. Maar de mevrouw uit het dorp is ook ouder en loopt ook niet meer zo vlot. Samen lopen ze een aantal keer per dag een verschillend klein rondje. 's Morgens, tijdens het eerste ochtendplasje kom ik ze vaak tegen. Keesje heeft ook een jasje aan het regent of koud is. :)
Verder woont hier in de buurt een 8-jarige labrador, formaat 3 labradors. Ik ben er een keertje over begonnen, zijn gewicht. Het zou zijn schildklier zijn ??? Het beestje wordt 2x per dag uitgelaten, bij ons aan de overkant, 10 minuten. Meneer moet de hond meetrekken anders komt ie niet vooruit. :'(
En dan wonen er hier alleen maar jongere honden, of honden die er gewoon jong uitzien. ;)
Onze honden zijn ook tamelijk jong (5 en 7) Toen we Taylor en Buzzer nog hadden werden we soms ook met de nek aangekeken. Taylor in een hondenrolstoel en Buzzer in jasje als het koud was of maar een beetje regende.
Oude honden moet je beschermen, een beetje vertroetelen en heel veel van houden! :-*
Laatst gewijzigd door Ruisje op za 17 jan 2015, 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3059300
Ja, herkenbaar. Ik heb ooit een hondje door het bos zien lopen, dat was een wandelend skelet :-X :'(. Maar dan echt he. Ze was zo oud, zo krakkemikkig en zo op dat het eigenlijk dood was maar dat zelf nog niet wist. Ze at nauwelijks er stond geen sprankeltje meer in haar ogen, niks. Haar eigenaar vond dat ze nog van het leven en van de wandeling genoot. Misschien dat zij dat beter in kon schatten. Maar ik denk dat wij het als buitenstaanders beter in konden schatten, het grensde serieus aan dierenmishandeling :'(

Ik denk dat sommige mensen dit soort dingen niet zien. Net zoals ze niet zien dat hun hond veel te dik is bijv. Of dat de nagels mijlenver te lang zijn.
Door Lizzy
#3059301
Ik ken trouwens ook mensen die het geweldig doen met hun oude hond. En precies doen wat de hond leuk vindt en nog aan kan en waar hij/zij nog van geniet. Maar je hebt inderdaad hondenmensen en mensen met een hond.
Door keetje
#3059327
Toen Keet echt krakkemikkig begon te worden en ergens op de hei genoot van een bepaald plekje maar de wandeling erheen toch echt te ver voor haar ging worden hebben we de hondenkar gekocht. Ze heeft er nog een paar maanden van genoten (en wij dus ook) maar om haar nu tegen beter weten in mee te zeulen om op dat plekje te komen? Dat is nooit in ons opgekomen. Het ging om het eindpunt en daar moest ze zo comfortabel mogelijk komen.

Maar toch he? Mijn eerste bul is 16 1/2 geworden. Ik heb foto's gemaakt op de dag dat ze in zou slapen. Ik heb die foto's pas 2 jaar na haar dood kunnen bekijken en ben me echt rot geschrokken. Zo "slecht" zag die hond eruit en ik had het gewoon niet gezien. Echt niet.

Dat was zowat 30 jaar geleden en ik kijk nu wel heel anders naar mijn honden, is ook een leerproces, maar ik snap dan wel weer dat mensen het soms gewoon niet zien hoe oud hun hond in feite is.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3059337
Tja, wat moet je er van zeggen. Als ik met bijna 15 jaar oude Dusty samen met Broer op kruimeltoer was kreeg ik ook wel eens commentaar dat als hun hond zo traag was dat ze 'm lieten gaan. Oude bouvier gehad, hond was altijd schraal, die kreeg je niet vet al had je het graag. Die moest ik swinters bidden/smeken of die asteblief naar binnen wilde komen. Menig commentaar mogen vangen dat ik dat beest wel eens wat meer te vreten mocht geven. In de tijd van de bouviers aten ze hier ook deels brokken en net zoals nu, mogen ze graag aan hap van ons eten meepikken. Toen boef zijn vacht wat dun werd en hij nog steeds niet binnen wilde liggen, ging ik op zoek naar een jas. Dit was 16 jaar geleden en toen waren hondenjassen nog enkel voor westies en yorken. Ik werd overal voor gek verklaard, als een bouvier een jas nodig heeft wordt het tijd om ,m te laten gaan. Van ellende zelf maar een trui gebakken zodat hij zich toch nog met zijn favoriete bezigheid kon bezighouden, wat rondstappen (in zijn trage tempo) en buiten liggen.  Tedje nu, bijna 12, doe ik geen groter plezier dan haar buiten te laten liggen. Hoe kouder hoe beter.

Nu zal ik geenszins beweren dat er geen groep daarbuiten is die niet slim is, c.q. een blinde vlek heeft en dingen gewoon niet zien. Maar niet alles is wat het lijkt.
Door monster
#3059338
Ik merk nu, hoe we ons hebben aangepast aan Dribbel. Steeds kijken, wat voor dag hij had en daar de wandeling aan aanpassen. Nu loop ik met Lodi weer enorme stukken en kom ik mensen tegen, die ik al lang niet meer gezien heb. Lodi liep geregeld apart met de mannen in huis, ik liep de bejaardenrondjes
Door flodder en dwarrel
#3059342
hier  worden de wandelingen aangepast aan Flodder en zoek ik de rustige plekjes op ......soms ben ik langer onder weg dan dat we wandelen
Door charmed
#3059344
Ik twijfel ook altijd of ik mijn honden niet te ver laat wandelen, maar ik heb altijd de doggyride bij me en ze springen er in als ze moe zijn, en als ze er weer uit willen geven ze dat ook aan. Zo heeft Whisper (13 jaar) in de vakantie 10 km gelopen, omdat die eigenwijze zelf niet in de doggyride wou. Nu eenmaal thuis heeft ze bronchitis en een dikke jas aan met wandelen, en nu loopt ze maar een stuk en dan weer in de doggyride en dan er weer uit en dat de hele weg door, ze loopt toch zeker de helft van de wandeling (als het niet meer is) We zitten vaak aan de 8 tot 10 km. Als ze minder wandelen gaan ze meteen in conditie achteruit, dus tja dat wil ik dan ook weer niet. Bij deze stofwisselingsziekte is het bewegen = leven. Stop je met bewegen gaat het leven eruit.  :-\ Maar dat was ook zo toen ze jong waren.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3059353
Bij Ruby is het echt van dag tot dag wat ze kan en wil, voelt ze zich goed lopen we een grotere ronde en anders liever veel kleine rondjes. Ze heeft een paar weken lang de avondronde niet willen lopen, toen was het echt van plassen en hup weer naar huis. Mag van mij, zij moet zich er goed bij voelen.
Billy is nog een jongen hond en om hem zijn beweging te geven maken we dagelijks 1 tot 2 grote rondes zonder Ruby (die ligt dan heerlijk te slapen).

Wij hebben ons altijd voor ogen gehouden dat zolang we het gevoel hebben dat ze nog wil, ze nog mag. Maar zien we dat het achteruit gaat of dat ze de lust om te leven begint te verliezen, dan is het tijd om afscheid te nemen.

Bij ons in de straat is een man die heeft zijn hond meer dan een jaar met flinke tumoren onder haar buik laten lopen, ook zag je dat de lust om te leven er niet meer was bij de hond, maar als je er iets van zei, dan werd meneer boos, ze eet nog iedere dag bijna haar bakje leeg dus was ze niet ziek  :-\. Tot de dag dat ze een kind wilde grijpen toen moest ze op stel en sprong weg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door