Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#3059062
Zucht. Wéér terug gemoeten met Gijs ivm de plekken bij zijn staart. 22 december al geweest, 1 hotspot. Prednison gekregen. 2 januari weer terug, weer prednison, en antibiotica kuur want anaalklieren ontstoken.

En vanmiddag had hij een van de plekken, die nagenoeg genezen waren, weer stuk gebeten. Anaalklieren waren schoon. De dierenarts wilde iets voorschrijven voor over zijn voer ('is heel goed zit ook visolie in') maar dat vraag ik liever aan jullie natuurlijk.

Wat is de aller aller aller beste visolie, vinden jullie? Moet eerlijk bekennen me nog niet echt ingelezen te hebben, maar ik wil nu gewoon graag zo snel mogelijk bestellen  :-[

Voor de zekerheid toch ook maar starten met vlooienpillen... Pfff, getver zeg.
Door Lil
#3059142
Ik prefereer visolie boven zalm. Wordt hier beter verdragen. Lizzy beveelt Solgar aan, velen doen het super op Doils. Ik geef Tobis. Is van een heel klein wild visje. Weinig metaal opstapeling. Heel hoog gehalte van de goede stofjes. Vis is niet bedreigd, zijn er heel veel van (voedsel voor grote vissen) en de prijs is erg vriendelijk. Ik vind fijn dat ik kan kiezen uit vloeibaar en capsules. Eerste voor beesten tweede voor mensen.
Door smulpaap
#3059155
Ik gebruik zelf al jaren Doils . Maar er komen hier op het forum de laatste tijd wel berichten voorbij dat honden er jeukerig van (kunnen) worden
Ik heb de Doils- Joint omdat ze hier geen vis lusten en beide dames zijn aan de knie geopereerd . Ze hebben hier geen allergie en/of huidproblemen dus geen jeuk van Doils

Doils -Joint  Epa 450 - DHA 100
Doils heeft ook een skin-variant Epa 390 - DHA 160

Solgar is ook een goede visolie Epa 160 - DHA 100

Royal Green ook een goed merk Epa 530 - DHA 160
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3059197
smulpaap schreef: Ik gebruik zelf al jaren Doils . Maar er komen hier op het forum de laatste tijd wel berichten voorbij dat honden er jeukerig van (kunnen) worden
Ik heb de Doils- Joint omdat ze hier geen vis lusten en beide dames zijn aan de knie geopereerd . Ze hebben hier geen allergie en/of huidproblemen dus geen jeuk van Doils

Doils -Joint  Epa 450 - DHA 100
Doils heeft ook een skin-variant Epa 390 - DHA 160

Solgar is ook een goede visolie Epa 160380 - DHA 100 260

Royal Green ook een goed merk Epa 530 - DHA 160
De solgar die Lizzy aanraad heeft een hoger epa en dha ;)
Door Lil
#3059215
MarijeEnBoomer schreef: De solgar die Lizzy aanraad heeft een hoger epa en dha ;)
Het leek mij ook al erg laag idd
Door smulpaap
#3059230
MarijeEnBoomer schreef: De solgar die Lizzy aanraad heeft een hoger epa en dha ;)


Oeps  :) Ik had voor mezelf laatst eens een lijstje gemaakt met de verhoudingen epa en dha . Dat heb ik dan verkeert opgeschreven
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3059231
smulpaap schreef:

Oeps  :) Ik had voor mezelf laatst eens een lijstje gemaakt met de verhoudingen epa en dha . Dat heb ik dan verkeert opgeschreven
Kan best dat deze ook bestaat van solgar  ;)
Door eelke
#3059267
MarijeEnBoomer schreef: De solgar die Lizzy aanraad heeft een hoger epa en dha ;)
En welke is dat dan?

En maakt de hoogte echt zo veel uit, of geef je van een andere gewoon meer?

En capsules of vloeibaar?
Door Ruisje
#3059270
eelke schreef: En welke is dat dan?

En maakt de hoogte echt zo veel uit, of geef je van een andere gewoon meer?

En capsules of vloeibaar?
Ik denk Solgar double strength softgels: EPA 360mg, DHA 240mg per softgel.

Zelf gaf ik onze eigen Bonusan visolie softgels, maar heb nu ook de Tobis vloeibaar huis.
Door eelke
#3061610
Bedankt voor de reactie's! Als het goed is komt er vandaag een flesje Tobis binnen. Vloeibaar want Gijs is een moeilijke met pillen.

Voor hem gewoon de normale mensendosis aanhouden denk ik he? Moet ik het nog opbouwen of kan ik gewoon starten?
Door Lil
#3061947
eelke schreef: Bedankt voor de reactie's! Als het goed is komt er vandaag een flesje Tobis binnen. Vloeibaar want Gijs is een moeilijke met pillen.

Voor hem gewoon de normale mensendosis aanhouden denk ik he? Moet ik het nog opbouwen of kan ik gewoon starten?
Boris krijgt ook mensendosis. Als het te veel is zie je dat wel aan wat er van achteren uitkomt.
Door eelke
#3061961
Lil schreef: Boris krijgt ook mensendosis. Als het te veel is zie je dat wel aan wat er van achteren uitkomt.
Jaa dat nu natuurlijk niet zo handig want de plekken zitten links en rechts naast zijn staart aanzet... dan begin ik maar met een halve dosis denk ik toch...
Door Lil
#3061976
eelke schreef: Jaa dat nu natuurlijk niet zo handig want de plekken zitten links en rechts naast zijn staart aanzet... dan begin ik maar met een halve dosis denk ik toch...
Dat is wel safe idd
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door