Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inge58
#3057343
Omdat ik na een opleving vorige week,toch niet gerust was en Music bovendien weer buikpijn kreeg,is er gisteren bloed afgenomen.
Alle waarden zijn goed behalve die met de lever te maken hebben.
Leverfunctie was wel in orde,dus er is een extra test aangevraagd voor de alvleesklier.
DA denkt dat daar het euvel zit,waarschijnlijk een onsteking. Die zou dan chronisch moeten zijn omdat bij acuut veel ernstigere symptonen horen.
Morgen of uiterlijk overmorgen moeten die uitslagen binnen zijn.
Met medicatie en aangepaste voeding is dat in principe goed op te lossen volgens de DA.
We wachten dus nog maar even af.
Laatst gewijzigd door inge58 op vr 16 jan 2015, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ruisje
#3057357
Ah, Music van het voerbakje. ;)

Alvleesklierontsteking. Dat zou zomaar eens kunnen!
Heeft onze Bubbles jaren geleden gehad en het duurde ook lang voordat we wisten dat dat het was. De DA poeder en brokken waren geen succes, Bubbles werd zieker. Toen heb ik een paar maanden carnibest pancreas gevoerd (voor honden) en het daarna afgebouwd naar gewone rauwvoeding zonder pancreas.
Door inge58
#3057385
Eerste prioriteit is; hoe krijg ik hem aan het eten...
Ik kan wel CB pancreas gaan halen maar hij eet op het moment weer bijna niks.
Dus DA zal eerst iets moeten toedienen wat zijn eetlust aanwakkert.
Door Ruisje
#3057398
inge58 schreef: Eerste prioriteit is; hoe krijg ik hem aan het eten...
Ik kan wel CB pancreas gaan halen maar hij eet op het moment weer bijna niks.
Dus DA zal eerst iets moeten toedienen wat zijn eetlust aanwakkert.
Ik zou ook eerst het onderzoek afwachten! Maar als daar alvleesklierontsteking uitkomt en je DA wil speciale brokjes plus een poedertje (dat kreeg ik toen mee) daarvoor geven, dan zou ik voor de verse pancreas gaan. Uiteraard mag de DA wel wat geven om de eetlust op te wekken. ;)

Ik hoop wel dat er snel een oorzaak wordt gevonden, want met niet eten wordt het zeker niet beter.
Door tt-tjes
#3058005
Als het pancreatitis is zijn ze zo ziek en misselijk en hebben zo'n buikpijn dat je er bijna niets in krijgt. Bij Fjurdy kookte ik kip, en rijst tot moes gekookt. De kip maalde ik dan fijn en mengde dit met de rijst. Hiervan kreeg hij zeker 8x per dag een hapje. Ik zorgde er ook voor dat het op kamertemperatuur was.
Door inge58
#3058969
Inmiddels alle bloed uitslagen binnen.
Hij heeft een flinke ontsteking in zijn dunne darm (gehad) en die is overgeslagen naar de alvleesklier en heeft ook de lever licht aangedaan.
Een lange kuur antibiotica en een kort kuurtje prednison moeten de problemen opheffen.
Prognose is dat hij goed zal herstellen.
Wel levenslang vetarm en licht verteerbaar blijven voeren.

pfieuww,kleine last van mijn schouders,hoewel extra zorg dus wel nodig blijft.
Maar alles voor mijn muziekdoos!!  :-*
Laatst gewijzigd door inge58 op vr 16 jan 2015, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#3058989
Kijk uit met prednison bij alvleesklier problemen! Misschien dat je voorlopig voor hem kunt koken? Kipfilet, witvis, konijn, kalkoen? En in het kookvocht dan rijst koken.
Groente ook koken.
Door Martine-Tom
#3059239
Pred bij pancreatitis....volgens mij een contraindicatie, het veroorzaakt het juist....
Door inge58
#3059310
De onsteking komt uit zijn dunne darm,de pancreas was alleen een beetje aangedaan.
Er zit dus geen onsteking IN de alvleesklier....

Prednison is een kuurtje van 5 dagen,1 tablet per dag.
Ik denk puur om hem aan het eten te krijgen,en dat werkt want hij eet weer zelf !
Dat is op zich al een grote stap vooruit!
Laatst gewijzigd door inge58 op za 17 jan 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door