Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3058743
Ik weet even niet wat wijsheid is.
Het Teckel-nestje hadden we een 'gewone' lamp geleend en armatuur. Voldeed eigenlijk prima maar ik vond het een nadeel dat we steeds met de hoogte moesten spelen voor de juiste temperatuur, en het feit dat het continu licht was vond ik niet prettig, en de teef ook niet.
Ik ben dus op zoek naar iets anders en heb bij fokkersplaza ook om advies gevraagd. Ik dacht zelf namelijk een keramische met dimmer aan te schaffen. Maar het nadeel is dat een dimmer geen nut heeft want een keramische koelt langzaam af. Uit is dus niet meteen geen warmte meer en dat vind ik ook niet prettig. Rood licht wil ik ook niet.
Ik denk dat ik dan toch maar voor een gewone witte warmtelamp ga met een dimmer.
Maar wilde hier toch nog even om advies vragen, misschien hebben jullie de gouden tip.
Een mat lijkt me helemaal niks.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3058755
Ik gebruik al jaren een keramische lamp met dimmer, bevalt mij heel goed.
En volgens mij is wit licht niet goed voor de oogjes van pups, zeker weten doe ik dit niet maar heb dit wel eens gehoord.
Laatst gewijzigd door Enzepens op vr 16 jan 2015, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3058758
Ik heb helaas geen andere ervaring dan gekloot met verwarming. Mat vond ik uien, keramische lamp vond ik uien. Rode lamp vond ik ook uien. Dus als jij iets goeds hebt gevonden: hoor ik het heel graag :-*
Door Jantina
#3058759
He, wat raar Enzepens? Ik kreeg van Fokkersplaza te horen dat een dimmer niet kan op een keramische lamp. Hoeveel watt heb jij de lamp dan? En heb je een armatuur met dimmer of een dimmer in het stopcontact?
Dat van de oogjes weet ik eigenlijk niet, daar zeg je wat...
Door 1eboa
#3058796
Ik gebruik geen warmtelamp meer, ik had een keramische lamp. Het is moeilijk om de juiste hoogte te bepalen, wordt gauw te warm. We hebben een radiatorkachel staan, gebruikt wel wat meer stroom en proberen de temperatuur op ongeveer 22-25 graden te houden. We leggen het dak op de werpkist, het blijft dan lekker warm door hun eigenlichaamswarmte.
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3058811
Jantina schreef: He, wat raar Enzepens? Ik kreeg van Fokkersplaza te horen dat een dimmer niet kan op een keramische lamp. Hoeveel watt heb jij de lamp dan? En heb je een armatuur met dimmer of een dimmer in het stopcontact?
Dat van de oogjes weet ik eigenlijk niet, daar zeg je wat...
Ik heb twee lampen 1 van 100 en 1 van 150 watt, ik heb een dimmer in het stopcontact.
En ja hij moet natuurlijk afkoelen wanneer je hem uit zet, maar ik heb daar geen problemen mee, nooit over na gedacht eigenlijk.
Heb nog even verder geken voor die witte lamp en op een adres wat ik vond waar ze ze verkopen staat ook dat witte lampen alleen voor vogels en varkens zijn.
Door Jantina
#3058814
Maar dan ga ik denk ik toch een keramische proberen van 150 watt, met dimmer.... Heb jij ook zo'n speciaal armatuur voor de keramische lampen?
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3058819
Jantina schreef: Maar dan ga ik denk ik toch een keramische proberen van 150 watt, met dimmer.... Heb jij ook zo'n speciaal armatuur voor de keramische lampen?
Ja gewoon zo één Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Enzepens
#3058859
Jantina schreef: Dat is een gewone denk ik? Bij fokkersplaza hebben ze een speciale behuizing voor de keramische lampen...
Ik heb een gewone.
Door Erna
#3058890
Wij gebruiken ook de keramische lampen. Ik heb er een van 100 watt en eentje van 250 watt. Die laatste gebruik ik de eerste week en als het daarna nog nodig is draai ik daarna de 100 watt erin. Dat vind ik fijner voor de moeders.

BTW....als het niet nodig is dan gebruik ik helemaal geen lampen (in de zomer).
Door Jantina
#3058936
Nou ik heb een keramische 150 watt besteld en zo'n speciale behuizing (moest van meneer, die was bang dat het anders in de fik zou vliegen ofzo) ben benieuwd hoe het gaat bevallen...

Erna, heb jij een dimmer erop of speel je gewoon met de hoogte?
Door Erna
#3058964
Jantina schreef: Nou ik heb een keramische 150 watt besteld en zo'n speciale behuizing (moest van meneer, die was bang dat het anders in de fik zou vliegen ofzo) ben benieuwd hoe het gaat bevallen...

Erna, heb jij een dimmer erop of speel je gewoon met de hoogte?
Nee ik heb geen dimmer. Hij hangt bij ons altijd in een hoek en we spelen met de hoogte. Hij hangt aan een ketting waarmee je dmv een haakje heel snel de lamp hoger of lager kunt hangen. Ik heb hem ook weleens op een standaard aan de kist vast gehad maar dat beviel niet zo goed. De ene moeder heeft het ook sneller warm dan de andere.
Door tessa
#3059156
Ik heb ook een keramische, bevalt eigenlijk redelijk goed. Hij hangt in een hoek dus voor de moeder ook goed te doen.
De eerste dagen is het toch altijd wat onrustig, ok omdat de teef vaak nog hijgerig en onrustig is. Maar dat komt ook vaak van de naweeën dus hoeft niet perse met de warmte te maken te hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door