Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kallista
#3058809
De enigen die er daar in de regio iets minder blij mee zijn zijn de schaapsherders, die weten niet hoe ze hun kuddes moeten beschermen. (Of beter gezegd, ze weten wel hoe, maar ofwel mag het niet, bijv. Herdenschutzhund, ofwel zijn het enorme investeringen die men niet kan opbrengen)
Ik ken daar mensen die al het nodige vee verloren zijn.
Waarbij de wolven zo slim waren onder de enige meter draad (die 2 meter hoog was) door te graven waar het niet mogelijk was deze in te graven en in de cement te zetten.
Door Jantina
#3058810
Het zou fijn zijn als de boeren daarvoor gecompenseerd worden... Die wolven kan je het niet kwalijk nemen, makkelijke hap op een presenteerblaadje!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3058817
Prachtig gezicht zoals je ziet lopen.
Vraag me af wat die ene wolf in zijn bek heeft als hij/zij uit de bosrand van links komt, lijkt imo dat hij/zij wat in zijn bek heeft maar kan het niet goed zien.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3058833
Ik vind het prachtig. En tegelijkertijd vind ik het vreselijk voor de boeren daar en hier in Nederland aan de grens.
De wolf gaat er gewoon komen en dat is een groot goed.

Ik vind alleen dat er meer aandacht mag zijn voor de veehouders, en dan heb ik het niet alleen over schapenboeren. Een wolf pikt niet gewoon één schaap uit een kudde en eet die op, ze richten met de hele roedel soms een ware ravage aan met tientallen dode en zwaargewonde dieren tot gevolg. Ze bijten ze, scheuren ze open en laten ze dan vaak liggen. Ze jagen ze in de omheining en ook daar vinden dieren de dood. Ik denk dat we in Nederland echt meer aandacht moeten gaan besteden aan deze kant van het verhaal, voor er straks een illegale wolven-jacht op touw wordt gezet.
Door spikkel
#3058848
Van mij mogen ze komen, en ik heb schapen. Het vervelende is dat je, je schapen eind van de middag op stal moet hebben. Vervelend vind ik dat niet, Alleen je mag bijna nergens in Nederland een hok bouwen op een weiland.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3058851
spikkel schreef: Van mij mogen ze komen, en ik heb schapen. Het vervelende is dat je, je schapen eind van de middag op stal moet hebben. Vervelend vind ik dat niet, Alleen je mag bijna nergens in Nederland een hok bouwen op een weiland.
Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf waar je ergens zit. Wij zitten zelf redelijk dicht bij de bebouwde kom. Daar zal je niet zo gauw wolven zien denk ik. (Alleen vossen). Iedere middag je schapen opstallen, zou voor mij absoluut niets zijn! Ik zou het dan eerder zoeken in goede afrasteringen met stroomdraden.
Door Dagmar S
#3058930
Kallista schreef: De enigen die er daar in de regio iets minder blij mee zijn zijn de schaapsherders, die weten niet hoe ze hun kuddes moeten beschermen. (Of beter gezegd, ze weten wel hoe, maar ofwel mag het niet, bijv. Herdenschutzhund, ofwel zijn het enorme investeringen die men niet kan opbrengen)
Ik ken daar mensen die al het nodige vee verloren zijn.
Waarbij de wolven zo slim waren onder de enige meter draad (die 2 meter hoog was) door te graven waar het niet mogelijk was deze in te graven en in de cement te zetten.
Ik vind het een prachtig gezicht die wolven, mooi laten lopen komt de natuur misschien weer een beetje meer in balans.

Kan mij voorstellen dat de schaapherders en veeboeren er minder blij mee zijn maar had zelf bedacht dat er toch ook hondenrassen zijn die een kudde goed kunnen beschermen tegen wolven. Ben daarom wel benieuwd waarom die Herdenschutzhund dan niet bij een kudde mag lopen als die ze inderdaad goed zou kunnen beschermen?
Door **Jolanda**
#3058932
Kallista schreef: De enigen die er daar in de regio iets minder blij mee zijn zijn de schaapsherders, die weten niet hoe ze hun kuddes moeten beschermen. (Of beter gezegd, ze weten wel hoe, maar ofwel mag het niet, bijv. Herdenschutzhund, ofwel zijn het enorme investeringen die men niet kan opbrengen)
Ik ken daar mensen die al het nodige vee verloren zijn.
Waarbij de wolven zo slim waren onder de enige meter draad (die 2 meter hoog was) door te graven waar het niet mogelijk was deze in te graven en in de cement te zetten.
Waarom mag je geen kuddebewaker bij de schapen zetten?
De fokker van Duster had er een aantal rondlopen. Of ze ook daadwerkelijk ingezet werden of dat dit de voorbereiding op hun emigratie was weet ik niet.
Je mag toch ook een waakhond op een terrein neer zetten? ???
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3058935
De mensen waar ik het over heb zitten aan de rand van een natuurreservaat waar ook nogal wat recreanten rondlopen, dat vindt men (de betreffende natuurorganisaties) dan blijkbaar te gevaarlijk voor de mensen die er rondlopen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3058940
nou ik ben er blij mee,eindelijk stukje natuur terug,en nu zien te behouden.
En ja dat de boeren daar last van hebben,nou er is genoeg wat je er aan kan doen,inderdaad kudde bewakers bv de kangal
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door