Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3058092
even een vraagje aan de experts hier,wat is een goede internetbeveiliging? liefst gratis of niet zo duur
Door sella
#3058103
Even googelen en voor windows 7 of 8? Ik ben best met 7 fan geweest van avast, maar nu met 8 vertrouw ik toch maar op mikkisoft daar ik avast waardeloos vindt geworden en nog wat andere die broer had opgeduikeld.
Maar in ieder geval kan je iets qua fire wall al instellen voor je modem, dat is stap 1.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3058108
Sommige internetproviders leveren ook een prima beveiliging bij hun abonnement. Ik weet niet welke provider je hebt.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3058128
Dat zijn gewone antwoorden  ;) ik ga Google , ik heb ziggo en die hadden mij gezegd dat de basis beveiliging in het pakket zit, en nu krijg ik iedere keer een kreet van deze computer is niet beveiligd.
Ga straks ook maar weer ziggo bellen zoveelste keer, want nu staat er dus bij , basis gratis en uitgebreid 3,95 per maand.
En dat basis krijg ik dus niet voor elkaar om het erop te zetten.
Mijn dochter is ook vannacht bezig geweest , ik weet niet wat die evt voor elkaar gekregen heeft , maar vind het niet kloppen kwa afspraak.
Bedankt voor de tip
Door keetje
#3058146
Ik heb een beveiligingspakket van UPC en tot u toe gaat het goed. Vanuit de ING heb ik ook een beveiligingsprogramma dat meedraait.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3058154
Er zijn wel verschillende vormen van beveiliging. 1 is van de internetprovider zelf, die er voor zorgt dat je minder snel gehackt kan worden (firewall). 2 is een virusscanner, die je moet beschermen tegen dingen die je zelf download met email en het bezoeken van websites. Het zou kunnen dat die bij jou niet up to date is en het programma zelf, of Windows zegt dat je niet goed beschermd bent. Je provider biedt deze bescherming meestal niet. 3. Bescherming tegen malware en adware. Programma's die je volgen op het net en waardoor je bijvoorbeeld steeds pop ups krijgt met reclame. Sommige providers beschermen hiertegen, andere niet. Vaak zitten dit soort programma's ook in cookies die ke accepteert als je een website gebruikt. Als er gevraagd wordt of een website cookies mag instaleren, kies dan altijd voor aangepaste instellingen en zorg dat er alleen functionele cookies geplaatst mogen worden.
Door De huismeester
#3058206
Eset en Kaspersky zijn 2 goede scanners, allebei betaald maar op een virusscanner ga ik niet besparen.
Als je computer vast staat en je data is besmet, dan kost het meer.
Afhankelijk van wat je op je comp. heb staan.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3058222
Avg free, winclam, bitdefender, zat goed en gratis antivirusprogramma's. Alleen zit je dan wel met pop-ups die je proberen te verleiden om een betaalde versie te installeren. Die is dan gratis, alleen voor een beperkte tijd en daarna blokkeert ie, tot je betaalt, of verwijdert om opnieuw te installeren. En bij de installatie krijg je vaak weer allerlei toolbars als je niet uitkijkt....

Blijf in ieder geval ver van grote bedrijven als bijvoorbeeld Norton, die gaan zo ver in de instellingen zitten grutten dat je ineens van alles niet meer kan omdat zij vinden dat dat eventueel in 1% van de gevallen potentieel gevaarlijk zou kunnen zijn.
Door lightning
#3058318
Ik heb van de provider zelf, kpn. macafee zou ik ook niet nemen. dat vind ik zelf al een virus op zich. bijna niet van je computer te krijgen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3058320
Onix schreef: Er zijn wel verschillende vormen van beveiliging. 1 is van de internetprovider zelf, die er voor zorgt dat je minder snel gehackt kan worden (firewall). 2 is een virusscanner, die je moet beschermen tegen dingen die je zelf download met email en het bezoeken van websites. Het zou kunnen dat die bij jou niet up to date is en het programma zelf, of Windows zegt dat je niet goed beschermd bent. Je provider biedt deze bescherming meestal niet. 3. Bescherming tegen malware en adware. Programma's die je volgen op het net en waardoor je bijvoorbeeld steeds pop ups krijgt met reclame. Sommige providers beschermen hiertegen, andere niet. Vaak zitten dit soort programma's ook in cookies die ke accepteert als je een website gebruikt. Als er gevraagd wordt of een website cookies mag instaleren, kies dan altijd voor aangepaste instellingen en zorg dat er alleen functionele cookies geplaatst mogen worden.
Hier begrijp ik dus weinig van, althans hoe je het moet gebruiken en op de pc zetten, ga straks wel even ziggo bellen , heb nog geen tijd gehad
Vraag mij nu trouwens ook af: en je smarfone dan?
Gebruikersavatar
Door Onix
#3058364
Waar het met beveiliging vooral om gaat is dat mensen niet zomaar in je computer in kunnen breken en er geen schadelijke programma's geïnstalleerd kunnen worden om bij jouw privégegevens te kunnen (email, bankzaken, documenten, foto's, wachtwoorden etc). Ik hoop dat ik het zo duidelijk uit kan leggen.

Die firewall staat als het goed is al geïnstalleerd op je modem, als je deze van ziggo zelf hebt en die zorgt ervoor dat mensen niet zomaar vanaf buiten in je computer kunnen. Om het even makkelijk uit te leggen, dit is het slot op je voordeur. Vanaf de straat kun je niet zomaar naar binnen lopen.

Een virusscanner moet je in de meeste gevallen zelf regelen. In dit topic zijn er diverse goede en soms ook gratis opties genoemd. In de meeste virusscanners zit tegenwoordig ook software om advertenties etc af te weren. Die virusscanner werkt zeg maar als een alarmsysteem. Als mensen toch door de voordeur zijn gekomen, of je heb onbedoeld iemand binnen gelaten in je huis (door een mail te openen met een virus of een slechte website te bezoeken) gaat het alarm af en kun je de indringer blokkeren.

En op je smartphone kun je over het algemeen niks zelf installeren. Dat gaat altijd via een Appstore. Die programma's zijn al gecontroleerd. Dus daar heb je geen virusscanner etc. voor nodig. Theoretisch zou je op je phone ook een virus kunnen krijgen. Maar dat komt nog niet vaak voor.

Ik denk niet dat ziggo je hier heel veel verder mee gaat/kan helpen. Misschien doe je er goed aan eens een computerbedrijfje naar je computer en de beveiliging daarop te laten kijken. Kost meestal maar een paar tientjes en dan weet je zeker dat het goed zit. Of vraag eens rond in de familie of vriendenkring. Bij mij stikt het van de neefjes/buurjongens die er veel van weten en als vriendendienst wel even willen kijken hoe het zit.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door