Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Irta
#3058042
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag willen weten of ze goed eetbaar zijn voor een stel herder dametjes...
Door malimaniac
#3058060
Mijn 2 Mechelse Herders eten ze graag.Er blijven alleen een paar kiezen over. Ze krijgen dan een halve kop + een halve kilo pens. Is wel meer dan ze normaal krijgen. Geef ze gewoon de dag erna weer wat minder.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3058072
Dank je voor je antwoord! Ze eten hier zo'n 1300 gram/dag dus zo'n halve kop moet dan prima kunnen ;) Weet je ook of ze harder of zachter zijn dan schapenkoppen?
Door Lizzy
#3058137
Wij voeren ze wel (alleen niet van SW maar van Islam Centrum). Ze zijn daar altijd door midden gezaagd. Leo haalt de onderkaak eraf en meubelt ook de bovenkiezen eruit. We laten de honden er lekker van eten maar afhankelijk van de hardheid en de grootte van de kop, halen we ze op een gegeven moment weg. Linga en Fritzi eten 'm vaak helemaal op, voor hen is het kennelijk beter te doen dan voor Biscuit en Frou.
Gebruikersavatar
Door kayla
#3058409
Ik voer ze hier ook af en toe geiten/schapen koppen van SW. De koppen zijn inderdaad in tweeën delen gezaagd.

Hier gaat alles goed op, m.u.v. een paar losse tanden en meestal blijft de achterste kiezenrij incl. kaakgedeelte over.
Die pak ik altijd weg als ze bijna klaar zijn.
Gebruikersavatar
Door Lou & Joy
#3058631
Hier worden schapen en lamskoppen gegeten. Ik geef altijd een hele, de dag erna krijgt ze dan iets van vis, pens of alleen spiervlees. Zon kop is best veel bot, sommige honden kunnen daar last van krijgen. Mijne niet maar geef dan wel de dag erna geen bot meer.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3058645
Ze hebben hier eerder wel lamskoppen gehad, daar lieten ze de onderkaak en tanden idd van over, soms meer. Maar die vond ik wel erg hard. Afijn, heb er een paar bestelt en we zien wel :) Iedereen hartelijk dank voor de antwoorden!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door