Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#3057929
Nori kreeg bij de fokker brokjes en een goede kwaliteit blikjes. Brokjes ben ik vanaf dag 1 mee gestopt, maar blikjes krijgt hij nog wel. Het is nog even zoeken naar wat hij wel en niet wil eten. De degomeat konijn ging er heel goed in, maar de naturis kwartel heeft hij volledig laten staan. Het is al geen dikke dus krijgt hij ook nog blikjes. Nou hadden ze bij de dw weer eens bijna geen schesir oo voorraad. Kan ik hem ook gewoon tonijn op water geven?
Ik zag dat ze ook gemalen kippennekken hebben. Ik zou graag tijdelijk als bot gemalen kippennekken geven en dan orgaanvlees en spiervlees gewoon in stukjes. Spiervlees heb ik paard, lama, kalkoen, eend en konijn. Orgaan van kip, rund, kalkoen en konijn.
Is het erg om hem dan een poosje als bot alleen de kippennekken te geven? Hij wordt volgende week 6 mnd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3058014
Ik zou eerst ingrediënten andere blikjes bekijken, hebben ze ook geen almo nature? Is geloof ik vergelijkbaar met schesir.
Door hannabelgje
#3058018
Almo is niet voor mijn portemonnee. 20 euro in de week aan blikjes vind ik niet grappig. Ik kijk wel of ik zooplus kan bestellen.
Door Ruisje
#3058022
Alleen kip als vleesbot is erg minimaal en dan alleen de nek maakt het nog kariger.

Als hij zelf niet wil knagen (heb je dat al geprobeerd?), zou ik echt minimaal 1 diersoort  vleesbot erbij nemen en naast de kippennek ook de rug. Als je een molen hebt kun je zelf malen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3058049
Voor hele korte termijn alleen kippennekken als vleesbot kan wel eventjes. Maar echt zeker niet te lang, ook omdat het een jonge kat in de groei is.
Door hannabelgje
#3058052
Ik heb wel een molen maar krijg daar geen karkassen door. Veel te zwaar. Ik durf hem nog niet te laten knagen tot zijn lijfje gewend is aan vers. Misschien maar tinlo poezel bestellen bij lupa. Als ze die hebben.
Door Ruisje
#3058062
hannabelgje schreef: Ik heb wel een molen maar krijg daar geen karkassen door. Veel te zwaar. Ik durf hem nog niet te laten knagen tot zijn lijfje gewend is aan vers. Misschien maar tinlo poezel bestellen bij lupa. Als ze die hebben.
Kippenrug en bijvoorbeeld kwartelkarkas zijn zo zacht als boter! De rug eventjes in een paar stukken knippen en samen met de kwartel vliegt dat toch met gemak door de molen!?

Toen ik nog geen molen had en kvv voerde, heb ik eens om te kijken of ze het zouden eten, kwartel in een oude foodprocessor gedaan (waar ik nu groentenmix mee maak). Nou, het werd gemalen hoor! Zo fijn als poppenstront, maar het was gemalen en lekker. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3058077
Ik heb eens een rolletje kwartel-kvv van Henk (weet het merk niet meer; huismerk of ook naturis) gehad en aan Ot gevoerd. Die vond het ook maar bah, terwijl ze echte kwartel gewoon goed te eten vindt.
Door Ruisje
#3058087
hannabelgje schreef: Kwartel vindt hij bah.
Dat weet je snel! :o Ik zou het nog even blijven proberen hoor, desnoods gemengd met dat blikspul. En anders hele kwartelkarkasjes aangevuld met spiervlees.

koekje schreef: Ik heb eens een rolletje kwartel-kvv van Henk (weet het merk niet meer; huismerk of ook naturis) gehad en aan Ot gevoerd. Die vond het ook maar bah, terwijl ze echte kwartel gewoon goed te eten vindt.
Na de 'kwartel in de foodprocessor' heb ik Allanimal kwartel besteld. Ging met smaak op! Nu eten ze de karkasjes met orgaan van de poelier zonder malen. ;)
Door hannabelgje
#3058142
Dan inderdaad maar wat gewone kwartel proberen.
Vanmorgen heeft hij kalkoenmaag en konijnenvlees gekregen. En een blikje kip. De kip was meteen op. Ik hoop dat de rest vanavond ook op gaat zijn. Vanavond krijgt hij konijn mix van degomeat. Dat eet hij best goed. Maarja die groentjes erin.
Ik zal lupa eens gaan mailen welke poezenkvv ze op voorraad hebben.
Door hannabelgje
#3061042
Deze week wordt er Darf poezel en all animal geleverd. Ik ben benieuwd of hij dat gaat eten. Gisteravond heeft het kind voor het eerst stukjes kippennek gegeten. Drie dobbelsteentjes gingen er met de nodige moeite in en toen vond hij het weer mooi geweest.
Toch bij zooplus ook maar wat blikwerk bestellen vrees ik.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3061067
Aangezien het hier een forum voor rauwe voeding is, gaan we geen merken met blikjes adviseren. Voor blikkig advies zijn er legio algemene kattenfora waar je terecht kunt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door