Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#3047144
Een nestje met 4 puppy's met een moeder met 10 goed gevulde tietjes, ook is ze zeer punctueel in de voedingstijden! Met 4 weken begonnen met het eerste balletje tartaar, dat ging redelijk, maar niet aanvallen, zoals in mijn vorige nesten. Morgen worden de puppy's 6 weken, mams gaat met de regelmaat van de klok in de werpkist. Vlees eten barf of wat KVV gaat er in, maar om nou te zeggen super, nee dus. Ik hoef me geen zorgen te maken, ze groeien 50/60 gram per dag. Ik laat Sweety ( ze is ook zo sweet) haar gang gaan tot voor haar het moment gekomen is is van zo is het genoeg. Ze eet nog altijd 3 tot 4 keer zoveel als normaal met nog wat lekkere hapjes tussen door. Ik ga haar ook niet weg halen bij de puppy's, ze genieten er nog steeds van.
Door 1eboa
#3057589
Puppy's zijn nu 8 weken, ze mogen nog altijd een paar keer per dag even een lekker slokje nemen. Eten doen ze goed en toch als ze moeten kiezen nemen ze eerst hun moeder en zolang het mag laat ik ze gaan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anonymous op wo 14 jan 2015, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3057603
1eboa schreef: Puppy's zijn nu 8 weken, ze mogen nog altijd een paar keer per dag even een lekker slokje nemen. Eten doen ze goed en toch als ze moeten kiezen nemen ze eerst hun moeder en zolang het mag laat ik ze gaan.
Afbeelding
Prachtig gezicht :smitten:

Groot gelijk, dat je ze lekker hun gang laat!
Door Jantina
#3057627
Met hoeveel weken gaan ze weg? En laat je ze tot dat moment drinken?
Ik zou dit zelf liever niet willen, omdat ik de ervaring heb als pupkoper met mijn oude reu die we ook 'onder de moeder weg getrokken' mee hebben genomen. Dat was echt een ramp om die lekker aan het eten te krijgen, terwijl hij bij de fokker natuurlijk ook vaste voeding kreeg. Ik denk dat we ons best verkijken op dat 'ene slokje'. Ze zijn natuurlijk nu al enorm krachtig en in korte tijd denk ik dat ze meer binnen krijgen dan wij denken! Zou ik een teef hebben die tot het laatst blijft voeden dan zou ik toch proberen om er een einde aan te breien. Puur om de overgang naar de nieuwe situatie niet lastiger te maken dan het al is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door