Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#305651
Hoy,

Ik heb mijn weekje gehad. Ik heb 9 katten waarvan er zeven niesden. AB-kuur + homeopathie + hoestsiroop.
Nu, wanneer ze wat aan de beterhand zijn, wil Sheela deze ochtend niet eten. Ik ben het gewend met de andere katten.
Nu nam ik haar t° en ze had 40.5. Mijn homeopatische dierenarts zegt geen onderdrukker te geven want dan kan ze me niet meer helpen met homeopathie omdat de symptomen verstoord zijn. Ik had haar nochtans ook behandeld met homeopathie zoals de anderen (Allium Cepa en Spongia). De DA zegt dat het goed is dat ze met hoge koorts reageert (kinderen en mensen doen dat ook).
De reguliere DA (want in paniek had ik nog een arts gebeld) die zei dat het niet levensbedreigend was, alleen maar als ze nog hoger zou gaan.
Ik blijf dus afwachten. Verschrikkelijke keuze, is de eerste maal dat ik een kat met hoge koorts heb. Gisteren heeft ze nog zo goed gegeten. Nu ik zag het wel aankomen, ze was al een hele tijd stilletjes, nu is het uitgebroken.
Een andere kattin (Rani) was er ook erg aan toe, niet gegeten van woe-ochtend tot nu deze avond. Ik heb haar wel ORS toegediend sinds eergisteren, en ze kreeg natuurlijk ook vocht via het AB en de siroop.
Nu over die leververvetting, zou zij daar nu mee kunnen zitten en hoe zie je dat?
Heeft iemand ervaring gehad met een kat met hoge koorts?
Mijn homeopatische DA is niet op de hoogte van colloïdaal zilver en zei dat het een zwaar metaal was. Ik heb haar gezegd dat het homeopatisch is. Wordt dat ook aangewend tegen koorts?
Wat een paniek heb ik toch, nochtans vroeger als de kinderen baby waren en later kleuter hadden zij regelmatig hoge koorts (tot 40,5). Heb hen steeds homeopatische geholpen en ze zijn erdoor gekomen. Maar tja, van katten op dat vlak ben ik een leek.

Hopelijk kan iemand me snel iets vertellen.

Groetjes,
Chantal
Door Loeka
#305657
Vergeet niet dat de normale temp van een kat al rond de 38,5 a 39 ligt. Dat betekent dat haar temperatuur 1,5 boven normaal ligt. Ik hoop dat je dat iets gerust stelt... :-\

Sterkte met de ziekenboeg! :-* :-*
Gebruikersavatar
Door chooky
#305661
sheela schreef: Hoy,

Ik heb mijn weekje gehad. Ik heb 9 katten waarvan er zeven niesden. AB-kuur + homeopathie + hoestsiroop.
Nu, wanneer ze wat aan de beterhand zijn, wil Sheela deze ochtend niet eten. Ik ben het gewend met de andere katten.
Nu nam ik haar t° en ze had 40.5. Mijn homeopatische dierenarts zegt geen onderdrukker te geven want dan kan ze me niet meer helpen met homeopathie omdat de symptomen verstoord zijn. Ik had haar nochtans ook behandeld met homeopathie zoals de anderen (Allium Cepa en Spongia).
Wat was de diagnose, dat er AB gegeven is? Homeopathie en AB vind ik ook geen ideale combi.
Is het de hom. arts die alles heeft voorgeschreven?
Heeft de hom. arts alle katten hetzelfde voorgeschreven?
Dan kan het zijn dat het bij die ene niet aanslaat omdat het middel niet bij de kat past. Werkt de DA ook met klassieke homeopathie?
De DA zegt dat het goed is dat ze met hoge koorts reageert (kinderen en mensen doen dat ook).
De reguliere DA (want in paniek had ik nog een arts gebeld) die zei dat het niet levensbedreigend was, alleen maar als ze nog hoger zou gaan.
Ik blijf dus afwachten. Verschrikkelijke keuze, is de eerste maal dat ik een kat met hoge koorts heb. Gisteren heeft ze nog zo goed gegeten. Nu ik zag het wel aankomen, ze was al een hele tijd stilletjes, nu is het uitgebroken.
Een andere kattin (Rani) was er ook erg aan toe, niet gegeten van woe-ochtend tot nu deze avond. Ik heb haar wel ORS toegediend sinds eergisteren, en ze kreeg natuurlijk ook vocht via het AB en de siroop.
Wat is ORS?
Nu over die leververvetting, zou zij daar nu mee kunnen zitten en hoe zie je dat?
Heeft iemand ervaring gehad met een kat met hoge koorts?
Mijn homeopatische DA is niet op de hoogte van colloïdaal zilver en zei dat het een zwaar metaal was. Ik heb haar gezegd dat het homeopatisch is.
Leververvetting weet ik niet zoveel vanaf.
Zilverwater is niet homeopatisch. Homeopatisch is een middel wat sterk verdund wordt en bij elke verdunning wordt er geschud zodat de energie van het middel op de verdunningsloeistof wordt overgedragen en sterker wordt. Uiteindelijk is er bij sommige 'potenties' wetenschappelijk gezien geen molecuul van het oorspronkelijke middel meer aanwezig.
Colloïdaal zilver is water waar hele fijne deeltjes zilver in zweven (je hebt ook colloïdale mineralen, ook wel sporenelementen genoemd). Zilver is een natuurlijk breedspectrum antibioticum. Er bestaat ook colloïdaal goud.

Wordt dat ook aangewend tegen koorts?
Koorts is een symptoom. Het is een middel van het natuurlijke afweersysteem van het dier. Ziekteverwekkers kunnen vaak niet tegen een verhoogde temperatuur en op deze manier probeert het lichaam de ziekteverwekkers te doden. Zilverwater is een natuurlijk antibioticum en zodoende helpt het het lichaam om de ziekteverwekkers te elimineren. Als deze er niet meer zijn hoeft het lichaam ook geen koorts meer te produceren en in die zin helpt het inderdaad tegen koorts.
Wat een paniek heb ik toch, nochtans vroeger als de kinderen baby waren en later kleuter hadden zij regelmatig hoge koorts (tot 40,5). Heb hen steeds homeopatische geholpen en ze zijn erdoor gekomen. Maar tja, van katten op dat vlak ben ik een leek.

Hopelijk kan iemand me snel iets vertellen.

Groetjes,
Chantal
Ik zou de katten goed in de gaten houden, kijken of ze genoeg vocht binnen krijgen (evt bouillion maken). Zilverwatern en evt propolis kun je ook geven, misschien ook wat vit. C. Wat eten de katten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#305722
Leververvetting krijg je als een kat met overgewicht te straf op een dieet wordt gezet of een paar dagen niet eet.
Door sheela
#305755
Shooky en Loeka,
Heel fijn dat jullie zo snel reageerden. Ik ben al een beetje gekalmeerd.
Nu ja, het is eerst begonnen vorige week met een kattin en 2 dagen later met een kater. Ik ben bij de dichtsbijzijnde dierenarts gegaan (zij hebben ooit goed werk geleverd bij een kattin die wel 10 hondebeten had, extern zag je niks, maar intern kwamen de darmen eruit, de blaas was geraakt. En die man heeft 3 uur aan haar gewerkt en ze is helemaal genezen). Die gaf natuurlijk dadelijk een koortswerende prik, + antibioticum.Bij de kattin (Minou) heeft het goed gewerkt, maar Tigri bleef maar niezen en hoesten. Hij had zelfs 40,55, maar dat kwam puur door stress.
Nu dat de andere katten volgden, en een kattinetje (Rani) weigerde te eten heb ik een homeopatische dierenarts laten komen. Ik kon moeilijk met al mijn katten 100 km op en af rijden.
Zij heeft dan met een apparaat (ik denk bioresonantie) gewerkt en zij zaten allemaal met een luchtwegeninfectie (geen longinfectie) en met darmstoring (vermoedelijk omdat ze moesten ontwormd worden). Zij is voorstander van ontwormen als het nodig is (één kat moest niet worden ontwormd) omdat dit de kat verzwakt en de vatbaarheid voor infecties verhoogt. Dus 8 katten Drontal.
Zij kwam voor alle katten dezelfde middelen tegen (ze vond het wel grappig, dat ze allen op hetzelfde reageerden). Dus Allium Cepa (de eerste dosis 200K) en Spongia (ook 200K), de volgende 2 dagen was het dan maar 30 K (dus elke kat één korreltje). Dan een week stoppen en als alles goed ging zo laten, anders weer 3 dagen toedienen.
Sommige katten reageerden vrij snel op een positieve manier (geen lopende oogjes en wat meer eetlust). zelfs Rani begon van haar eigen te drinken).
Dus zij heeft de combinatie antibiotica en homeopathie niet voorgesteld.
Tja, 't is een ingewikkeld verhaal, maar ondertussen was ik naar een gerenomeerde homeopatische dierenarts gegaan (ooit eens een goede ervaring gehad met Minou die met een uierkliergezwelletje zat nadat ze was gesteriliseerd. Heeft een middel gegeven en na 4 dagen begon het te krimpen en is nooit weer weergekomen. Blijkbaar was er nog wat eierstokweefsel achtergebleven).
Wel die man stelde voor antibiotica te geven om de niesziekte zonder complicaties te laten verlopen. Dus, wist ikveel. Hij zei dit te geven aan de katten die sterk niesden en niet meer wilden eten. Hij zegt zelf dat ik het 3 WEKEN moest geven, anders zouden ze binnen de korste keren hervallen. Ik moest dat echt volhouden zei hij anders moest ik er niet aan beginnen. En hij raadde aan de katten jaarlijks te laten inenten tegen kattenziekte en niesziekte (zonder de chlamidya erbij). Gek, want op internet staat dat de inenting tegen kattenziekte 3 jaar goed is. En dat voor de niesziekte het nogal moeilijk ligt omdat deze geen bescherming biedt aan alle virussen of bacteriën. Hij zei dat ze na de inenting wel een paar dagen zouden niezen, maar dat dat niets uitmaakte.
De andere homeopatische DA (een vrouw) vond 6 dagen antibiotica al meer dan genoeg.

Ik schoot in een paniek voor Sheela omdat de klassieke DA
(was wel de zoon die ook bij zijn vader werkt) zei dat ze door die hoge temperatuur kon sterven. Achteraf vroeg ik hem wat hij daarmee bedoelde. Nu ja, hij bedoelde feitelijk dat als ze 3 tot 4 dagen niet at of dronk.
Ze eet sinds deze morgen niet meer. Dus....
Nu die gekende homeopatische dierenarts zei dat een kat gerust een week zonder eten kon.
??? Tja, al die versies verwarren me wel wat. Ik heb daar geen ervaring mee, en zal ook afhangen van de ene kat tot de andere (zoals bij mensen).
De vrouwelijke dierenarts zei wel dat ik de t° 2x per dag moest controleren en dat ik haar maandag weer moest contacteren om te vertellen hoe Sheela zich gedraagt. Aan de hand daarvan kon ze kijken of ze iets anders moest geven of niet. Trouwens dat gold voor de andere katten ook, als de andere katten echt niet beter werden, dan ging ze een ander middel geven.
Die koorts was goed zei ze, die zouden de virussen en bacterieën wel doden. Wist ik ook wel maar tja, paniek..

ORS is een poeder met electrolyten (maar dat ken je wel, wordt gegeven aan mensen die tgv koorts of diarree dreigen uit te drogen).

De katten krijgen een mengeling van droogvoer (Hill's, een goed merk) en kip of vis. Ik weet dat jullie allemaal voorstanders zijn van versvoer, maar voor 9 katten (die hun neus optrekken, en wiens voeder ik maar mag weggooien omdat ik het geen 2 dagen wil laten liggen), ligt het moeilijk. Nu die mannelijke homeopatische dierenarts die zweert bij Hill's. Natuurlijk is versvoer beter, maar de ziekten die de katten krijgen zouden niet komen omdat ze droogvoer eten. Katten in de natuur worden ook ziek (heeft hij wel een punt, en leven zelfs minder lang omdat ze zo veel ziekten onder de leden hebben. Kijk maar naar de zwerfkatten die chronische ontstekingen hebben). Langs de andere kant zegt hij dat hij een man kende wiens hond continu oorontstekingen had (gedurende 3 jaar). Geen enkele DA kon hem helpen. Hij onderzocht de oren (met een cameraatje en onder de microscoop). Niets te vinden. Nu daar lag het wel aan de diervoeding (maar ik weet natuurlijk niet wat die man aan zijn hond gaf, misschien brood en snoep). Na 3 maanden was de oorontsteking weg. Zijn kat heeft gedurende 13 jaar altijd hill's gekregen, dezelfde samenstelling. ,Nooit ziek geweest. Hij zei wel nooit verschillende merken te mengen. Dan kloppen de verhoudingen niet meer. En de ene kat verteert het ene voedsel beter dan het andere, net zoals bij de mens.

Zij werkt met beiden soorten homeopathie tegelijk. Ik ben ooit eens geweest met Kaily en daar heeft ze echt naar zijn middel gezocht. Zij had mij 2 middeltjes gegeven en moest er eerst een uitproberen, als de ene niet snel werkte dan het andere. Het 2e werkte.
Nu met 8 katten in een acute fase lijkt dit mij wel moeilijk moet ik zeggen. Zij moest dadelijk ingrijpen en heeft dus via de resonantiemethode die middeltjes gegeven. Maar zoals ze zei, als het niet moest werken of minder goed bij de ene moest ik maar eens bellen of zou ze weer eens afkomen.

Van die leververvetting vind ik wel gek, want hoeveel mensen zijn er niet die dagenlang zonder eten en drinken zitten en toch geen leververvetting krijgen. Ook dieren in het wild hebben soms dagenlang geen prooi. Dus?

Die bouillon is een goed idee, dat ik daaraan niet heb gedacht. Maak je dat met een rundsbeen met vlees en wat groenten? Ik denk dat ik toch 2 dagen kan wachten, want sommige zieke mensen eten ook niet een paar dagen. Het schijnt dat de energie die dient voor te verteren nu dient om te vechten tegen de infectie.

Vit C, maar hoeveel? En zilverwater? Ik vrees dat ik geen apotheker de zondag vind die dat heeft. En propolis, geeft je dat in korreltjes of in crème?

Hier in Limburg zitten maar 2 homeopatische dierenartsen, waarvan één toch al snel greep naar antibiotica.
En dan is er nog een DA die klassiek werkt maar die wel homeopathie geeft, vermoedelijk bij chronische gevallen, niet de acute. Trouwens dat zei die mannelijke homeopatische DA ook, dat hier snel moet ingegrepen worden en dat homeopathie veel te traag werkt.

Hoelang duurt het feitelijk dat die katjes volledig genezen zijn? Dus niet zoveel meer slapen, rondhuppelen? De mijne slapen nog altijd heel veel, bewegen zich op 't gemakske en hun neusje is nog verstopt. Tussen de eerste en de laatste kat ligt een weekje. Kan dat 2 weken duren vooraleer ze gans de ouwe weer zijn?

Sorry, maar dit is een heel heel lang verhaal geworden. Als ik eenmaal op dreef geraak ben ik een sneltrein.
:-[

Nog heel erg bedankt voor de reacties
Groetjes,
Chantal
Laatst gewijzigd door sheela op za 16 apr 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sheela
#305759
Oei oei, Sheela heeft duidelijk overgewicht. Dus die zou ik dan toch snel bouillon moeten toedienen? Wat denk je?
Zij heeft overgewicht sinds zij gesteriliseerd is. Daarvoor was het zo'n slank beestje.

Mag daar wat vet aan dat soepbeen of hoe kan ik er het best voor zorgen dat ze geen leververvetting krijgt?

Groetjes,
Chantal
Door Ine
#305768
Ik zie, dat jet het over (Belgisch) Limburg hebt, in Nederlands Limburg zit een holistisch da, misschien het overwegen waard om hen eens te raadplegen?
http://www.biomentor.org/
Sterkte met de ziekenboeg en vooral met Sheela.
Gebruikersavatar
Door chooky
#305774
Deel 1 van de antwoorden:
sheela schreef: Shooky en Loeka,
Heel fijn dat jullie zo snel reageerden. Ik ben al een beetje gekalmeerd.
Nu ja, het is eerst begonnen vorige week met een kattin en 2 dagen later met een kater. Ik ben bij de dichtsbijzijnde dierenarts gegaan (zij hebben ooit goed werk geleverd bij een kattin die wel 10 hondebeten had, extern zag je niks, maar intern kwamen de darmen eruit, de blaas was geraakt. En die man heeft 3 uur aan haar gewerkt en ze is helemaal genezen). Die gaf natuurlijk dadelijk een koortswerende prik, + antibioticum.Bij de kattin (Minou) heeft het goed gewerkt, maar Tigri bleef maar niezen en hoesten. Hij had zelfs 40,55, maar dat kwam puur door stress.
Nu dat de andere katten volgden, en een kattinetje (Rani) weigerde te eten heb ik een homeopatische dierenarts laten komen. Ik kon moeilijk met al mijn katten 100 km op en af rijden.
Zij heeft dan met een apparaat (ik denk bioresonantie) gewerkt en zij zaten allemaal met een luchtwegeninfectie (geen longinfectie) en met darmstoring (vermoedelijk omdat ze moesten ontwormd worden). Zij is voorstander van ontwormen als het nodig is (één kat moest niet worden ontwormd) omdat dit de kat verzwakt en de vatbaarheid voor infecties verhoogt. Dus 8 katten Drontal.
Ik zou ze dan ook wat probiotica gaan geven om de darmflora te herstellen.
Zij kwam voor alle katten dezelfde middelen tegen (ze vond het wel grappig, dat ze allen op hetzelfde reageerden). Dus Allium Cepa (de eerste dosis 200K) en Spongia (ook 200K), de volgende 2 dagen was het dan maar 30 K (dus elke kat één korreltje). Dan een week stoppen en als alles goed ging zo laten, anders weer 3 dagen toedienen.
Sommige katten reageerden vrij snel op een positieve manier (geen lopende oogjes en wat meer eetlust). zelfs Rani begon van haar eigen te drinken).
Dus zij heeft de combinatie antibiotica en homeopathie niet voorgesteld.
Heeft de andere kat (Sheela?) wel gereageerd? Is het bijvoorbeeld verergerd na het middel?
Tja, 't is een ingewikkeld verhaal, maar ondertussen was ik naar een gerenomeerde homeopatische dierenarts gegaan (ooit eens een goede ervaring gehad met Minou die met een uierkliergezwelletje zat nadat ze was gesteriliseerd. Heeft een middel gegeven en na 4 dagen begon het te krimpen en is nooit weer weergekomen. Blijkbaar was er nog wat eierstokweefsel achtergebleven).
Wel die man stelde voor antibiotica te geven om de niesziekte zonder complicaties te laten verlopen. Dus, wist ikveel. Hij zei dit te geven aan de katten die sterk niesden en niet meer wilden eten. Hij zegt zelf dat ik het 3 WEKEN moest geven, anders zouden ze binnen de korste keren hervallen. Ik moest dat echt volhouden zei hij anders moest ik er niet aan beginnen.
Weet je nog wat voor antibiotica het precies was? Het is namelijk wel belangrijk om de kuur af te maken. Ik geloof dat ze vroeger langere tijd een wat lagere dosis voorschreven, maar tegenwoordig dacht ik dat ze eerder voorstander zijn van heftigere dosis maar kortere tijd.
En hij raadde aan de katten jaarlijks te laten inenten tegen kattenziekte en niesziekte (zonder de chlamidya erbij). Gek, want op internet staat dat de inenting tegen kattenziekte 3 jaar goed is. En dat voor de niesziekte het nogal moeilijk ligt omdat deze geen bescherming biedt aan alle virussen of bacteriën. Hij zei dat ze na de inenting wel een paar dagen zouden niezen, maar dat dat niets uitmaakte.
Wat je zelf gelezen hebt klopt. En ik vindt het feit dat sommige katten dus niesziekte krijgen van de enting zelf wel erg. Mijn katten en honden worden niet meer geënt tenzij strikt noodzakelijk.
De andere homeopatische DA (een vrouw) vond 6 dagen antibiotica al meer dan genoeg.
Hangt van de soort en de dosis af.
Ik schoot in een paniek voor Sheela omdat de klassieke DA
(was wel de zoon die ook bij zijn vader werkt) zei dat ze door die hoge temperatuur kon sterven. Achteraf vroeg ik hem wat hij daarmee bedoelde. Nu ja, hij bedoelde feitelijk dat als ze 3 tot 4 dagen niet at of dronk.
Zeer onverantwoordelijk dan om die eerste opmerking te maken >:(
Ze eet sinds deze morgen niet meer. Dus....
Nu die gekende homeopatische dierenarts zei dat een kat gerust een week zonder eten kon.
??? Tja, al die versies verwarren me wel wat. Ik heb daar geen ervaring mee, en zal ook afhangen van de ene kat tot de andere (zoals bij mensen).
De vrouwelijke dierenarts zei wel dat ik de t° 2x per dag moest controleren en dat ik haar maandag weer moest contacteren om te vertellen hoe Sheela zich gedraagt. Aan de hand daarvan kon ze kijken of ze iets anders moest geven of niet. Trouwens dat gold voor de andere katten ook, als de andere katten echt niet beter werden, dan ging ze een ander middel geven.
Die koorts was goed zei ze, die zouden de virussen en bacterieën wel doden. Wist ik ook wel maar tja, paniek..

ORS is een poeder met electrolyten (maar dat ken je wel, wordt gegeven aan mensen die tgv koorts of diarree dreigen uit te drogen).

De katten krijgen een mengeling van droogvoer (Hill's, een goed merk) en kip of vis. Ik weet dat jullie allemaal voorstanders zijn van versvoer, maar voor 9 katten (die hun neus optrekken, en wiens voeder ik maar mag weggooien omdat ik het geen 2 dagen wil laten liggen), ligt het moeilijk. Nu die mannelijke homeopatische dierenarts die zweert bij Hill's. Natuurlijk is versvoer beter, maar de ziekten die de katten krijgen zouden niet komen omdat ze droogvoer eten. Katten in de natuur worden ook ziek (heeft hij wel een punt, en leven zelfs minder lang omdat ze zo veel ziekten onder de leden hebben. Kijk maar naar de zwerfkatten die chronische ontstekingen hebben).
katten in de natuur (=anders dan zwerfkatten) worden ook wel ziek, maar volgens mij toch andere ziektes dan wat wij tegenkomen. Zwerfkatten leven een heel ander bestaan dan katten in de natuur die hun eigen kostje vangen.
Gebruikersavatar
Door chooky
#305775
Deel 2:
Langs de andere kant zegt hij dat hij een man kende wiens hond continu oorontstekingen had (gedurende 3 jaar). Geen enkele DA kon hem helpen. Hij onderzocht de oren (met een cameraatje en onder de microscoop). Niets te vinden. Nu daar lag het wel aan de diervoeding (maar ik weet natuurlijk niet wat die man aan zijn hond gaf, misschien brood en snoep). Na 3 maanden was de oorontsteking weg. Zijn kat heeft gedurende 13 jaar altijd hill's gekregen, dezelfde samenstelling. ,Nooit ziek geweest. Hij zei wel nooit verschillende merken te mengen. Dan kloppen de verhoudingen niet meer. En de ene kat verteert het ene voedsel beter dan het andere, net zoals bij de mens.
Compleet + Compleet = Uit Balans?
Maar ik herken de argumenten van de DA wel. Als je veel leest hier en je gaat gerichte vragen stellen, staat hij waarschijnlijk met zijn mond vol tanden...
Zij werkt met beiden soorten homeopathie tegelijk. Ik ben ooit eens geweest met Kaily en daar heeft ze echt naar zijn middel gezocht. Zij had mij 2 middeltjes gegeven en moest er eerst een uitproberen, als de ene niet snel werkte dan het andere. Het 2e werkte.
Nu met 8 katten in een acute fase lijkt dit mij wel moeilijk moet ik zeggen. Zij moest dadelijk ingrijpen en heeft dus via de resonantiemethode die middeltjes gegeven. Maar zoals ze zei, als het niet moest werken of minder goed bij de ene moest ik maar eens bellen of zou ze weer eens afkomen.
OK
Van die leververvetting vind ik wel gek, want hoeveel mensen zijn er niet die dagenlang zonder eten en drinken zitten en toch geen leververvetting krijgen. Ook dieren in het wild hebben soms dagenlang geen prooi. Dus?
Ik heb er tot nu toe alleen van gehoord bij katten. Ik geloof dat te dikke katten het meeste risico lopen. (oeps, Sylvia schreef dat al) maar ik weet niet hoe snel dat gaat.
Die bouillon is een goed idee, dat ik daaraan niet heb gedacht. Maak je dat met een rundsbeen met vlees en wat groenten? Ik denk dat ik toch 2 dagen kan wachten, want sommige zieke mensen eten ook niet een paar dagen. Het schijnt dat de energie die dient voor te verteren nu dient om te vechten tegen de infectie.
Dat klopt wel, van die energie, maar ik zou toch wat sterke bouillion gaan geven. Houden je katten van rundvlees? Anders misschien van kip?
Vit C, maar hoeveel?
Bij vit. C is het de regel dat (als je het als kuur geeft) je elke keer de dosis ets verhoogt en als de kat daarop reageert met diaree, je de vorige dosis (die geen diaree gaf) blijft geven. Ik denk dat je wel 100-200 mg kunt proberen (mijn honden krijgen af en toe 1000 mg)

En zilverwater? Ik vrees dat ik geen apotheker de zondag vind die dat heeft.
Ik heb zilverwater op internet besteld (http://www.dumuchi.nl) Ik gaf daar ±10 druppels per dag van
En propolis, geeft je dat in korreltjes of in crème?
Ik had capsules die ik leeg kon gooien over het voer. Die had ik biij de Tuinen vandaan. maar er zijn ook tincturen. Zalf heb ik nooit gezien of gebruikt.
Hier in Limburg zitten maar 2 homeopatische dierenartsen, waarvan één toch al snel greep naar antibiotica.
En dan is er nog een DA die klassiek werkt maar die wel homeopathie geeft, vermoedelijk bij chronische gevallen, niet de acute. Trouwens dat zei die mannelijke homeopatische DA ook, dat hier snel moet ingegrepen worden en dat homeopathie veel te traag werkt.
Het kan heel snel werken hoor.
Hoelang duurt het feitelijk dat die katjes volledig genezen zijn? Dus niet zoveel meer slapen, rondhuppelen? De mijne slapen nog altijd heel veel, bewegen zich op 't gemakske en hun neusje is nog verstopt. Tussen de eerste en de laatste kat ligt een weekje. Kan dat 2 weken duren vooraleer ze gans de ouwe weer zijn?
ik denk het wel hoor, maar het is moeilijk beoordelen zo (bovendien ben ik geen DA) ook omdat ik niet weet wat ze precies hebben.
Sorry, maar dit is een heel heel lang verhaal geworden. Als ik eenmaal op dreef geraak ben ik een sneltrein.
:-[

Nog heel erg bedankt voor de reacties
Groetjes,
Chantal

Graag gedaan, veel sterkte en geef ze allemaal maar dikke knuffels. Groetjes,
Eva
Door sheela
#305809
Hallo Chooky en Ine,

Leuk dat jullie mij nu nog antwoorden. Verschrikkelijk lief van jullie.
Op je vraag chooky of Sheela reageerde op dat middel. Ja, heel intens zelfs. De homeopatische DA (die vrouw dan) zei dat het goed was dat ze zo reageerde, omdat ze het toch onder de leden had. Maar natuurlijk nooit gedacht dat een kat met 2,5 kilo overgewicht leververvetting zou kunnen krijgen als ze zou moeten vasten (door zwaar dieet of door ziekte). Nu denk ik toch dat ik misschien toch iets had moeten geven tegen de koorts. Als ze na morgen niet eet kan er al leververvetting optreden las ik in een paar artikelen op internet. Een vrouw had een kat binnengehaald met leververvetting en die kreeg hoge koorts (nu bij SHeela komt het hoogstwaarschijnlijk toch door dat niezen, haar oogjes tranen en ze niest,en kwijlt). Ze heeft de kat met spoed binnengebracht en die heeft 6 weken aan een serum gelegen, gevoed met ik weet niet meer juist wat. Ze was op het nippertje gered. Zelfs thuis duurde het lang vooraleer ze at. Met Gourmet, kabeljauw met garnaalpasta dat ze koffielepeltje per koffielepeltje gaf kwam ze er bovenop.
Ik las ook dat je blik, low-diet, zo kunt verdunnen met water en dat zo kunt geven aan de kat. De vrouwelijke DA zei dat ook bij Rani te doen als ze nog langer weigerde te eten. Dus naast die ORS zal ze ook wat geforceerd voedsel moeten innemen, natuurlijk wel opletten dat ze zich niet verslikt.

Die antibiotica komt uit een flesje (hij heeft een familiefles gegeven) en heeft een licht geel-rozige kleur, of zoiets als een perzikkleur. Zou een heel lichte zijn.
Jullie weten wel veel. Over die antibiotica. die propolis, enz.. Ik moet wel tot maandag wachten, de winkels zijn dicht. Ik kan ook wel bij Dumuchi bestellen, maar hoe lang duurt dat wel niet. Ik heb hier in België iemand die ook heel veel natuurprodukten voor katten verkoopt (die ook bij Dumuchi vermeld staan), ook probiotica, maar daar moet ik langer dan een week op wachten. Nu ja beter laat dan nooit. Die probiotica, ruikt dat? Want die hebben nogal een scherpe neus mijn katten als ik iets over hun eten gooi..

Ik maak nu een bouillon met kip, op rund heeft ze het niet. Ik heb er een worteltje bijgesneden. Ondertussen gemerkt dat ik te weinig water erin gedaan heb, op een groot vuur en natuurlijk aangebrand, wel niet de kip. Hoeveel keer zou ik haar dat per dag geven en hoeveel cc?
Daarnet wilde ze wel komen eten, maar ze ruikt niets, dus eet ze niet. Ik hoop maar dat ze geen leververvetting krijgt. Nu panikeer ik daar al voor.

Dank je voor jullie raad, en die site die jij opgegeven hebt Ine ga ik eens bezoeken.
Ik ga deze nacht bij haar blijven, ik kan niet gaan slapen zonder in haar buurt te zijn.

Groetjes, en nog eens leuk dat jullie zo snel en met veel goede raad reageren,
Chantal
Door sheela
#305816
Ine,
Ik heb net die site bezocht. Heel interessant. En Valkenburg, daar kan ik nog eens naar toe gaan om wat te kopen, ook droogvoer. Heel heel interessant.
Wel te lange reis om zo maar mijn katten mee te nemen denk ik.
Doe jij dat ook wat zij voorstellen?

Groetjes,
Chantal
Door sheela
#305895
Hallo,

Het gaat beter met Sheela. Ik heb wel weinig geslapen,en ik heb de kartonnen doos waarin ze sliep in de slaapkamer gezet. Misschien kon ik iets horen als het niet ging met haar.
Rond 2.00 's ochtends heeft ze nog van zelfs gedronken, zij sprong op het aanrecht om uit de pompbak, die ik vol water heb laten lopen, te drinken.
Deze ochtend temperatuur genomen : 39,2. Dus een pak minder. Hoop dat het zo blijft.
En na veel uitzoeken in mijn etenswaren heeft ze toch een 20 gr tonijn uit blik gegeten. Op de rest, wat ze normaal lekker vindt, heeft ze het niet. Maar kom, als ze maar eet.
Stom dat ik gisteren met die antibiotica begonnen ben.

De andere katten, zij ook, willen buiten. Maar het is nogal frisjes en winderig. Ik weet niet of dat dan toch nog mag. En zeker met Sheela, die koorts heeft gehad.
Ik weet dat men mensen één dag koortsvrij laat vooraleer ze buiten te laten.
Hebben jullie enig idee?

Gedurende een paar dagen de temp nog meten, maar daar is ze flink lastig om. Ik zag dat toen de temp wat gestabiliseerd was, die nog met een paar tienden begon te stijgen. Ze gromde en wilde loskomen. Maar ik wilde zeker zijn dat die C niet meer bleef knipperen. Wie weet had ze toch hogere temp maar dat ik te snel die thermometer eruit trok.

Groetjes,
Chantal
Door Loeka
#306216
Goed om te horen dat het al iets beter gaat met Sheela :D
Ik zou ze nog niet naar buiten laten, pas als ze weer helemaal hersteld is en goed eten zou ik het pas weer doen.

Even nog over de leververvetting. Alle katten kunnen dat krijgen als zij niets eten. Ook de katten op normaal gewicht. Het is wel zo dat dikke katten het sneller kunnen krijgen. Een "gewone" kat kan best een dag zonder eten, maar een dikke kat kan dan al leververvetting ontwikkelen. Het gevolg hiervan is dat dat de eetlust weer wegneemt waardoor ze een cirkel belanden van geen hongergevoel hebben en dus niets eten. Dwangvoederen zodat ze weer hongergevoel krijgen en gaan eten is een oplossing.
Door sheela
#306565
Hallo Loeka,

Ik heb een kattinetje gehad , Rani, dat dus vorige week 3 dagen niet heeft gegeten. Ik heb haar ORS gegeven en sinds die homeopathie is ze de volgende dag gaan eten. Ze is precies haar schade aan het inhalen.
Sheela moet ik weer wegtrekken van het voer van andere katten, zo'n eetlust heeft die weer.
En nu ramp, mijn laatste kattin, Mirre, die donderdag gezond werd verklaard eet sinds deze ochtend niet meer en heeft ook al 40,20 ° koorts. Ook al homeopathie gegeven.

Ik sprak er met de vrouwelijke homeopatische DA over en die zei toch AB te geven omdat de koorts plots zo hoog was.
Ik vertelde haar over die leververvetting, maar zei zij dat dat niet zo gauw gebeurd, toch niet na 2 dagen.
En die andere homeopatische dierenarts die beweerde zelfs dat een kat gerust een week zonder eten kan.
Is toch wel straf die uitersten. Nu ik ga Mirre toch ORS geven als ze niet wil eten.
Is bouillon met ORS genoeg om leververvetting tegen te gaan, of zou ik ook blikvoer zo sterk verdunnen met water, maar ja hoe sterk. Ik heb er geen flauw idee van.

Ik moet ervandoor,

Dank je voor de info
Chantal
Door Loeka
#306587
sheela schreef:
Ik vertelde haar over die leververvetting, maar zei zij dat dat niet zo gauw gebeurd, toch niet na 2 dagen.
En die andere homeopatische dierenarts die beweerde zelfs dat een kat gerust een week zonder eten kan.
Ik ben het met beiden ontzettend oneens! Ok een gezonde kat die normaal van gewicht is kan idd een hele tijd zonder eten. Jouw katten zijn nu duidelijk niet gezond.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door