Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door LottJess
#3057521
Ik ben een beetje aan het zoeken naar leuke vakantiebestemmingen waar mijn hond mee kan. :biggrin2:
Aangezien ik al een tijd niet weg ben geweest met Jess loop ik tegen een probleem. Het eten.
Heb ik daar een vriezer die groot genoeg is om alles mee te nemen? (vast niet, zal wel hoogstens een klein vriesvakje in de koelkast zijn)
Kan ik het daar kopen? (dat is een goede vraag, wat voor een kwaliteit is het dan? :-\)

Soms pas ik op huizen als mensen die op vakantie zijn en dan geef ik haar meestal al kvv ipv barf voor het gemak, maar dan weet ik ook zeker dat ik een groot genoeg vriezer en koelkast heb.
Als ik op vakantie ga wordt het niet al te ver van huis. Dus zeg maar nederland/belgie/duitsland/luxemburg das ver zat voor mij hahaa

Mijn vriend zei al "dan moet ze maar brok", maar ik ben bang dat zo een verandering van voer het niet goed gaat doen op haar darmen aangezien ze best gevoelig is geworden nu ze zo oud is. :-\
Ik wil ook niet dat ze ziek wordt natuurlijk.

Hebben jullie tips of ervaringen voor mij hoe ik het zou kunnen doen met het voer voor mijn hond?  ze eet nu ong. 2 kilo barf per week (kvv iets minder) en ik wil max 2 weken weg.
Alvast bedankt voor het mee denken  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3057530
Wij nemen altijd eten mee in een koelbox die ook op stroom kan. Dan blijft het gekoeld en omdat je er een aardige hoeveelheid stijfbevroren eten in doet, blijft het heel lang bevroren. Daar komen wij altijd makkelijk een week mee toe. Heb ik niet genoeg, dan koop ik gewoon in de supermarkt. Kippenpoten, rundvlees, kalkoenfilet. Het is helemaal niet erg als ze een weekje niet compleet eten. Enige waar je voor moet zorgen is dat je botpercentage ongeveer klopt, zodat je geen diarree of krijtpoep krijgt. Maar een week of twee geen orgaan en pens ed is geen probleem.

Mocht je voor brokken gaan (zou ik absoluut niet doen, maar goed), test het dan van te voren uit. Sommige honden gaan van een overschakeling naar een andere voeding enorm aan de diarree en daar zit je op vakantie ook niet op te wachten.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3057532
Voor een hondje dat 2kg barf per week eet, kan je ook denken aan k9natural, ziwipeak of orijen gevriesdroogd :)

Dat kan uiteraar ook met een hond die 15kg/week eet, maar dan wordt het wellicht wat duur ;)
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3057542
bedankt voor jullie reacties.

Brok is inderdaad ook absoluut niet mijn voorkeur. maar een koelbox op stroom is inderdaad wel iets om aan te schaffen dan. Ook ff bijhalen in de supermarkt heb ik helemaal niet aan gedacht. Goede tip!
Eens googlen voor een koelbox.

Wat houdt gevriesdroogd eigenlijk in?
(ik voerde vroeger wel orijen, maar dat waren volgens mij gewoon brokjes)
Door smulpaap
#3057573
Als je weet waar je naartoe gaat kan je vooraf eventueel even googlen
Dan zie je vanzelf welke winkels er zoal zijn
En als de hond verder geen problemen heeft rolt ie echt niet zomaar om van even wat minder goed voeren
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3057580
smulpaap schreef: En als de hond verder geen problemen heeft rolt ie echt niet zomaar om van even wat minder goed voeren
Daar ben ik dus diep van binnen wel bang voor, aangezien ze best nog gevoelig is met diarree.
En ik kan er nog niet op pinnen wat het bij haar triggert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door