Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door miekjevdv
#3057348
Ik ga een nieuwe groentenmix maken voor mijn hond.
Dit omdat hij het graag eet en omdat er in maar 2 van de 5 kvv's die hij krijgt groenten zitten.

Mijn mix zal deze keer bestaan uit volgende groenten:
Broccoli, courgette, komkommer, spruitjes, witloof, koolrabi, alfalfa, rapen, pompoen en appel.

Nu zou ik hem ook een paar noten willen mixen.
De noten die ik heb zijn: Paranoten, hazelnoten, witte hazelnoten, cashewnoten, amandelen, witte amandelen, walnoten, pecannoten.

Kan ik die samen met de groenten mixen en invriezen?
Hoeveel noten geven jullie?
Doen jullie de bruine vliesjes ook van de noten of laten jullie die eraan?
Door Anne in Zweden
#3058233
[quote="miekjevdv"]
Ik ga een nieuwe groentenmix maken voor mijn hond.
Dit omdat hij het graag eet en omdat er in maar 2 van de 5 kvv's die hij krijgt groenten zitten.

Mijn mix zal deze keer bestaan uit volgende groenten:
Broccoli, courgette, komkommer, spruitjes, witloof, koolrabi, alfalfa, rapen, pompoen en appel.

Nu zou ik hem ook een paar noten willen mixen.
De noten die ik heb zijn: Paranoten, hazelnoten, witte hazelnoten, cashewnoten, amandelen, witte amandelen, walnoten, pecannoten.

Kan ik die samen met de groenten mixen en invriezen?
Hoeveel noten geven jullie?
Doen jullie de bruine vliesjes ook van de noten of laten jullie die eraan?
[/quote]

Pecannoten aan de honden! Van die heerlijke, dure pecannoten! :crying:  :biggrin2:

Ja hoor, je kunt de noten fijnmalen en dan met de groenten mixen en invriezen. Zo doe ik het ook (al doe ik er minder soorten door, alleen amandelen, cashews, hazelnoten en walnoten, aangevuld met zonnebloempitten, sesamzaad en pompoenpitten, ook allemaal fijngemalen). Ik heb geen vaste hoeveelheden die ik erdoor doe. Ik maak eerst een groentemix, en daarvoor gebruik ik een flinke scheut water, dat vergemakkelijkt het malen. Maar daardoor wordt de mix dus wel vrij dun. Daarom doe ik de gemalen noten en zaden erdoor, om de boel weer in te dikken (en omdat het gezond is, natuurlijk). De hoeveelheid noten die ik gebruik hangt dus af van de hoeveelheid water die ik gebruik, en de hoeveelheid mix die ik maak. Maar dat komt ook allemaal niet zo nauw.
Vliesjes en velletjes laat ik er altijd aan zitten. Veel te veel gepeuter anders! :biggrin2:
Door miekjevdv
#3058632
Die noten komen uit een mix die ik voor mezelf koop, dat is gemakkelijk dan moet ik voor hem geen aparte mix kopen.

Ik heb er wat mee gemalen onder de groenten en hem dan eens laten proeven.
En zijn bakje kon niet vlug genoeg leeg zijn.

Dus hij vond het zeer lekker.  :biggrin2:

Om de groenten goed te laten mixen heb ik 2 eitjes toegevoegd. Was juist genoeg om alles goed te laten malen. Daarna de noten erbij en het was perfect.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door